Goed nieuws voor MPC1000 bezitters

nou als de clock strak is heb ik wel interresse ! kan iemand dat bevestigen ?
ik bedoel nog niet met de 2.0 update maar de huidige versie ? is ie zo strak als de 2xl , 3000, 60 ? ook qua midi clkock en sync ?

ik wacht nog effe de update en de ervaringen af en dan gaat me mpc 2xl de deur uit !
ik moet en zal multimode filters hebben !
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Is dit nieuwe OS nu 100% definitief bevestigd mensen?

Nou ja, zoals je op de video's kan zien bestaat het OS gewoon al, het is alleen nog niet vrijgegeven, waarschijnlijk zijn ze nog de laatste tests aan 't doen. Die gebruiker op MPC-forums heeft banden met Akai, en is blijkbaar 'n soort beta-tester. Zijn OS heet iets van 1.xxx.999 en het OS dat officieel uitkomt zal 2.0 heten. Maar je kan er dus op rekenen dat het binnen een paar weken online staat. :)
 
[don't shoot the pianoplayer]

Goh ik kan al 5 jaar met mijn RS7K wat deze MPC nu nog steeds NIET kan. Ik snap het niet dat gebruikers met veel wensen niet ook kijken naar deze machine.. Kan iemand mij dat uitleggen. Het zal wel liggen aan het feit dat de MPC's er geiler uitzien? :confused:

[/don't shoot the pianoplayer]
 
Origineel geplaatst door Arv
[don't shoot the pianoplayer]

Goh ik kan al 5 jaar met mijn RS7K wat deze MPC nu nog steeds NIET kan. Ik snap het niet dat gebruikers met veel wensen niet ook kijken naar deze machine.. Kan iemand mij dat uitleggen. Het zal wel liggen aan het feit dat de MPC's er geiler uitzien? :confused:

[/don't shoot the pianoplayer]

Het duurde nog vrij lang Arv....... :D

Ben het deels wel met je eens....de sequencer van de Rs7000 is zelfs met deze upgrades in de meste gevallen verder dan die van de MPC.....en dat ook nog eens op 480ppqn i.p.v. de 96ppqn van de mpc's.

Ik overweeg echter wel om er misschien zo'n mpc naast te zetten. Waarom? Het is een superding om mee te nemen....lekker compact......

Verdergewoon omdat je pads hebt......een goeie sequencer en de akai sound in 1 apparaat. En met die nieuwe features is het best een nette bak geworden.
 
De 2000XL blijft een prima apparaat. Ik hou ze ook beide. Thuis gebruik ik alleen midi en al ik optreed, dan de 1000 die wat sampels loopt en master sync. Maar al die effecten en nieuwe opties gebuik ik niet.
 
Origineel geplaatst door sander
De 2000XL blijft een prima apparaat. Ik hou ze ook beide. Thuis gebruik ik alleen midi en al ik optreed, dan de 1000 die wat sampels loopt en master sync. Maar al die effecten en nieuwe opties gebuik ik niet.

Je gebruikt hem puur voor de sequencer dus? Zonde hoor.....
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik overweeg echter wel om er misschien zo'n mpc naast te zetten. Waarom? Het is een superding om mee te nemen....lekker compact......

Verdergewoon omdat je pads hebt......een goeie sequencer en de akai sound in 1 apparaat. En met die nieuwe features is het best een nette bak geworden.


Mee eens. Ik zit er ook aan te denken om eens een MPC aan te schaffen. Heeft de MPC sample velocity layering? Dat mis ik alleen aan de RS7K..


R
 
Origineel geplaatst door Arv
Mee eens. Ik zit er ook aan te denken om eens een MPC aan te schaffen. Heeft de MPC sample velocity layering? Dat mis ik alleen aan de RS7K..


R

de 1000 heeft dat wel ja. 4 samples kun je op die manier layeren
 
Heeft iemand al met succes de mpc1000 via een car adapter in de auto van stroom voorzien?? Die MPC krijgt zn stroom via een adapter, toch?
.. Lijkt me REUZE interessant.. Een zwarte MPC1000 met dit nieuwe OS, een interne 80GB HD en een car adapter... :z
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Heeft iemand al met succes de mpc1000 via een car adapter in de auto van stroom voorzien?? Die MPC krijgt zn stroom via een adapter, toch?
.. Lijkt me REUZE interessant.. Een zwarte MPC1000 met dit nieuwe OS, een interne 80GB HD en een car adapter... :z

Aha? Dus jij wil na de trend schermpjes in je auto, een mpc zodat je vette beats kan maken tijdens het rijden :P
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Aha? Dus jij wil na de trend schermpjes in je auto, een mpc zodat je vette beats kan maken tijdens het rijden :P

Ja toch? een echte gangstert heb geen schermpies meer hoor...die heb gewoon een MPC.....YO! 8)
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Heeft iemand al met succes de mpc1000 via een car adapter in de auto van stroom voorzien?? Die MPC krijgt zn stroom via een adapter, toch?
.. Lijkt me REUZE interessant.. Een zwarte MPC1000 met dit nieuwe OS, een interne 80GB HD en een car adapter... :z

Zal moeilijk worden denk ik, MPCs hebben allemaal 'n ingebouwde 110v/220v psu.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Je gebruikt hem puur voor de sequencer dus? Zonde hoor.....

De 2000 alleen voor midi en af en toe wat samples van bijv de 727. Kijk ik heb zoveel synths dat je geen samples nodig hebt. Dus is het voor mij een ideale sequencer. Ik gebruik de pads ook veel. En natuurlijk om lekker te kunnen jammen.

Als ik optreed heb ik geen midi synths bij me, dus die sample ik dan en stop ik in de 1000.


Is toch niks zonde aan?
 
Ik las net wel op zo'n mpc forum dat het OS niet per definitie binnen 2 weken beschikbaar komt.

Akai zegt er niks concreets over blijkbaar. Meer in de catagorie dit jaar nog.
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Heeft iemand al met succes de mpc1000 via een car adapter in de auto van stroom voorzien?? Die MPC krijgt zn stroom via een adapter, toch?
.. Lijkt me REUZE interessant.. Een zwarte MPC1000 met dit nieuwe OS, een interne 80GB HD en een car adapter... :z

Nou ja maar even een serieus antwoord dan (rechtstreekse copy/paste van de akaipro site):

3) Ready-to-go

Built-in Analog and Digital I/Os, headphone output and 2 x MIDI In /Out
Internal sounds in flash

Portable laptop size and 19W power (can use car/airplane DC-AC adaptor) – ideal for taking on the road

Dus eh......ff zoeken he!
 
hehe.... eindelijk 'reverse', een godvergeten sampling BASISfunctie.

En LFO's....

Maaruhhhh.... die TIMING dan...?! Weet daar al iemand meer over?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Nou ja maar even een serieus antwoord dan (rechtstreekse copy/paste van de akaipro site):

3) Ready-to-go

Built-in Analog and Digital I/Os, headphone output and 2 x MIDI In /Out
Internal sounds in flash

Portable laptop size and 19W power (can use car/airplane DC-AC adaptor) – ideal for taking on the road

Dus eh......ff zoeken he!


:mexico:
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Nou ja maar even een serieus antwoord dan (rechtstreekse copy/paste van de akaipro site):

3) Ready-to-go

Built-in Analog and Digital I/Os, headphone output and 2 x MIDI In /Out
Internal sounds in flash

Portable laptop size and 19W power (can use car/airplane DC-AC adaptor) – ideal for taking on the road

Dus eh......ff zoeken he!

Maar dan moet je wel iets hebben wat van 12volt gelijkstroom 220volt wisselstroom maakt - of ben ik nou gek? MPCs hebben in ieder geval zo'n euro-stekker op de achterkant.
 
Back
Top