Akai MPC1000 OS V2.0 @NAMM

jostiii

Patch Slet
Lid sinds
15 september 2002
Berichten
395
Locatie
Roosendaal, NL
Bron: http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=2561

AKAI PROFESSIONAL ANNOUNCES VERSION 2.0 UPDATE FOR MPC1000 MUSIC PRODUCTION CENTER

Akai have announced the availability of the Version 2.0 software revision for the company’s highly acclaimed MPC1000 Music Production Center. The update, which coincides with a cosmetic change (from blue to black) for new units, is available free of charge from the company’s website (www.akaipro.com) and includes a number of significant enhancements that facilitates greater versatility from this popular compositional tool.

Included in the MPC1000’s V2.0 software update is the addition of a Delay effect in the unit’s effects processing capabilities. Now, musicians can add even greater realism to their sounds with this all-important sound shaping tool.

For editing and working with sample data, the V2.0 update provides several enhancements, including offline Timestretch and Pitch Shift. The Timestretch feature enables sounds to be elongated, while the Pitch Shift function makes it easy to alter the pitch of a sound, such as correcting the pitch of a sample after it has been lengthened. Another important editing feature included in the V2.0 update is the ability to reverse samples—a very popular feature with DJs.

The MPC1000’s V2.0 update also includes Slice Sample—part of the instrument’s Chop Shop function. The Chop-Shop (slice sample) function can analyze a drum loop, detect the various beats within, and map the various segments to the pads—enabling one to quickly and easily create drum kits. And with V2.0’s new Patched Phrase function, sampled phrases can be automatically synchronized to the sequencer’s tempo without altering the sample’s pitch.

The MPC1000 includes two Q-Link sliders that facilitate extensive real-time control. With the introduction of V2.0 software, these Q-Link sliders, when combined with the new Audio Input Thru function, enables input signals to be manipulated on the fly—enabling DJs, for example, to input a sound while live on stage, sample it, and assign it to the instrument’s pads for playback. For even greater performance capability, the V2.0 software also provides real-time modulation control with the Q-Link sliders.

Making it easier than ever to store a massive amount of sample and sequencer data, the MPC1000’s V2.0 software update now provides support for hard disk drives. With the addition of the optional HD10M hard disk drive, musicians will have greater access than ever to all their important sounds and sequencer data.

Mark Frederick, Akai Professional’s VP of Sales and Marketing, commented on the new V2.0 update, “The MPC1000 is considered one of the truly great music composition tools for the electronic musician and DJ. With the introduction of the V2.0 update, Akai Professional affirms its commitment to the many enthusiastic users of this legendary instrument.”

The MPC1000 is available now with a a suggested retail price of $1499
 
1500$ ???
 
en terecht!

eindelijk zeg... en ben als mpc1000 bezitter best blij met de nieuwe nieuwprijs :D
 
Origineel geplaatst door Thoraval
en terecht!

eindelijk zeg... en ben als mpc1000 bezitter best blij met de nieuwe nieuwprijs :D

Mja is echt de eerste keer dat ik zie dat een OS update de nieuwprijs beinvloed.
Apart bedrijf...dat akai.
 
En waar de (*@$(*$#@*$& hebben ze OS 2.0 dan neergezet? Want op AkaiPro staat 'ie nog niet :(.
 
Zelfde idee als met de MPC4000 lijkt het

oude mpc's gaan in de uitverkoop en nieuwe versie wordt voor oude hoge prijs verkocht
 
Je kan lullen wat je wilt, maar op bepaald gebied zijn ze bij
Akai standvast, respect, zeg ik cynisch....:frons:
 
Jongens, het is een "announcement" en die $$$ is natuurlijk een "suggested retail price" zoals dat altijd gaat. En de update zal hoogstwaarschijnlijk free of charge zijn.

Die update zal na NAMM wel verschijnen op de akaipro site. Maar ik vind het wel koel hoor: slice/chopshop, timestretch/pitchshift en delay als effect erbij. Ik zou zeggen: bring'em on.

En ik heb niet eens een mpc1000 ;) maar het wordt wel steeds aantrekkelijker om ervoor te gaan dan bijv. voor een 2000xl

J.
 
Origineel geplaatst door jostiii
Jongens, het is een "announcement" en die $$$ is natuurlijk een "suggested retail price" zoals dat altijd gaat. En de update zal hoogstwaarschijnlijk free of charge zijn.

Die update zal na NAMM wel verschijnen op de akaipro site. Maar ik vind het wel koel hoor: slice/chopshop, timestretch/pitchshift en delay als effect erbij. Ik zou zeggen: bring'em on.

En ik heb niet eens een mpc1000 ;) maar het wordt wel steeds aantrekkelijker om ervoor te gaan dan bijv. voor een 2000xl

J.

Er staat toch echt dat het OS reeds beschikbaar is op www.akaipro.com. Echter staat daar nog niets.....

ALs je dus zegt dat iets beschikbaar is moet je ook zorgen dat het beschikbaar is. Clavia zegt ook dat OS 1.4 beschikbaar is voor de G2 en die kun je dan ook echt downloaden. Geen slimme handelingen zijn dit......zeker niet als veel mensen al zo lang op de update wachten.

De update is wel grappig inderdaad, revolutionair? nee.....Wat mij betreft toch functionaliteit die er allang in had moeten zitten. Beetje "alles voor 2.0 was beta" gevoel.

Maar goed....er wordt blijkbaar aan gewerkt....
 
Beetje "alles voor 2.0 was beta" gevoel.

Een gevoel dat S5000/S6000 bezitters niet onbekend zal voorkomen, want daar is exact hetzelfde gebeurd.
 
Het is inmiddels een beetje traditie geworden bij Akai,
mosterd na de maaltijd.
Mij maakt het niet uit, het is marketingtechnisch gewoon dom.
 
Op mpc-forums.com zijn er ook al hele discussie over geweest, met plaatjes van pistolen ter illustratie e.d. dus marketing technisch lijkt het mij ook niet slim wat akai doet. Het blijkt dat het os. al maanden goed werkt en uit de beta status is gehaald. Maar toch geven ze hem niet vrij. Nu ook, de NAMM is er en toch wachten ze weer..... (zeer betrouwbare bron, met bewijs)

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik had in eerste instantie ook meer verwacht van de mpc1000. Heel dom, maar ik ging er gewoon vanuit dat bepaalde funkties erin zouden zitten. Dit bleek toch een teleurstelling.

Toen heb ik er 1 weer tweedehands gekocht omdat ik iets nodig had om te kunnen sequencen, nou daarna kreeg ik te horen van os2 echt geweldig nieuws natuurlijk, Als dat uit is ga ik hem zeker ook weer als sampler gebruiken...

Nog even volhouden dan maar.......:z
 
Betekend dit dat deze OS ook op de 2500 gaat werken? agz dit "bijna" dezelfde apparaten zijn? of moeten we nog een half jaar wachten op die update? (zodat ze de 2500 fully upgraded voor een fully price in de schappen zetten).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
OS 2.10 (toe maar!) staat inmiddels op de site bij Akai.

Pagina:
http://www.akaipro.com/supportos.php#MFC1000

Directe link naar OS:
http://www.akaipro.com/software/OS/MPC1000/MPC1000_OS_v210.zip

Voor de mensen die hier in de thread gaan vragen hoe ze 't moeten installeren (lezen is ook een vak):
http://www.akaipro.com/software/OS/MPC1000/HowToUpdateTheMPC1000.pdf

Release notes (nieuwe specs dus):
http://www.akaipro.com/software/OS/MPC1000/MPC1000_Release_Notes.pdf

Alstublieft :).

Eerst updaten ze 'm een jaar niet en dan doen ze opeens 2 nieuwe releases in 2 dagen. Vreemd bedrijf, dat akai.
 
Idd.
Doe het in etappes, dan hou je de gebruikers te vriend,
nu dumpen mensen hun MPC, krijgen na het uitkomen van een nieuw OS weer spijt, enz, enz.

Neem nu van mij aan dat je met die MPC2500 ook even rustig moet
wachten tot echt alles (bewezen) op de rails is.

Ik sprak iemand die de 2500 via Engeland had gekocht om als
één v/d eerste aan de slag te kunnen, die miste in bepaalde gevallen
zijn MPC2000XL, dussss.

Zo kan je in het verleden lezen hier op het forum dat ik dit v/d 1000
ook voorspeld had, niet om stoer te doen maar omdat ik al heel
wat Akai's door mijn vingers heb gehad, je leert er een beetje mee leven ;)

Ze maken prima bruikbare produkten maar helaas vaak met een slordig OS,
op het moment dat iedereen teleurgesteld zijn item verkoopt komen ze met
het OS waar iedereen met smacht op had gewacht.

Als ik de marketing daar bij Akai mocht verzorgen dan wist ik het wel,
dan zou ik iig een forum als dit zeer serieus nemen, maarja, wie ben ik?
 
Back
Top