Een Knetterharde kick maken

ik bewerk altijd dezelfde kick een aantal keer, de ene met veel laag,de andere met veel mid, etc...

dan stapel ik ze onder elkaar, net zolang ik tevreden ben, en dna gooi ik m nog ff door de sherman en de aphex204

van de ene kick pak je de punch, etc...

het meeste is toch op gehoor en gevoel.
 
Mijn 3 stappenplan voor harde kicks:

1). Men neme een kick sample + distortion (+ eq. + distortion) + compressor + eq. en maak van het resultaat een sampletje.

2). Open de sample in Soundforge (o.i.d.) Met de "pitch bend" functie teken je een grafiekje die in het begin van de sample zeer steil valt waarna steeds minder steil tot het eind van de sample. Zo krijg je een harde punch in het begin van de sample

3). Voeg eventueel nog wat compressie toe.

:engel:
 
Origineel geplaatst door mikeyd
Ander vraagje??

Als je verschillende kick layered, hoe krijg je dan de verschillende kicks in tune??
En als je een kick met een pitch curve hebt, hoe doe je het dan??

En met layeren, pakken jullie de punch van een kick? en het laag van een andere kick?? En dan zeker met EQ net zolang klooien tot het frequentiespectrum weer mooi gevuld is?

in tune ? als het maar bij elkaar klinkt....maar je hebt natuurlijk allerlei mogelijkheden om je kick te pitchen...
 
Origineel geplaatst door Coady
Ik ben nu ook ff een beetje aant kloten met jullie methodes.. Persoonlijk houd ik er niet van om samples te gebruiken om die vervolgends te layeren en met software effecten e.d. op te fokken.. Ik krijg namelijk altijd wel iets van ruis tussen de geluiden te horen.

uhm....ff voor de duidelijkheid : die samples die ik gebruik zijn wel van zelfgemaakte kicks ....(overstuurde) kicks uit van alles en nog wat,van 909 tot MBase,van Nova tot Voyager,van Synth1 tot Reason...die kicks gebruik ik dan als basis om te stapelen,filteren en weer te oversturen met behulp van een hardware sampler,Fireworx,distortion-pedalen en Compounder......soms in combinatie met kicks van sample-cd's of internet...die resultaten sample ik vaak ook weer,zodat ik weer nieuwe kicks heb om mee te bouwen...en aangezien ik al heel wat jaartjes zo kicks maak wordt de voorraad steeds groter : momenteel heb ik zo'n 200 kicks standaard in m'n sampler zitten waar ik dan weer een aantal nummers mee bouw....en dan gooi ik weer eens anderen dr in....maar dr zitten dus kicks bij die al zo vaak door de mangel zijn gehaald en geresampled dat ik ook niet meer weet waar ze oorspronkelijk vandaan komen...;)
 
Origineel geplaatst door dione
uhm....ff voor de duidelijkheid : die samples die ik gebruik zijn wel van zelfgemaakte kicks ....(overstuurde) kicks uit van alles en nog wat,van 909 tot MBase,van Nova tot Voyager,van Synth1 tot Reason...die kicks gebruik ik dan als basis om te stapelen,filteren en weer te oversturen met behulp van een hardware sampler,Fireworx,distortion-pedalen en Compounder......soms in combinatie met kicks van sample-cd's of internet...die resultaten sample ik vaak ook weer,zodat ik weer nieuwe kicks heb om mee te bouwen...en aangezien ik al heel wat jaartjes zo kicks maak wordt de voorraad steeds groter : momenteel heb ik zo'n 200 kicks standaard in m'n sampler zitten waar ik dan weer een aantal nummers mee bouw....en dan gooi ik weer eens anderen dr in....maar dr zitten dus kicks bij die al zo vaak door de mangel zijn gehaald en geresampled dat ik ook niet meer weet waar ze oorspronkelijk vandaan komen...;)

En wanneer komt de Dione.Hardcore.Kick.Sampler.Collection.Deel.I uit ? :D

Gat in de markt joh :walker:
 
Origineel geplaatst door Carnivore
En wanneer komt de Dione.Hardcore.Kick.Sampler.Collection.Deel.I uit ? :D

die is al uit ; limited edition....maar 1 stuks gemaakt...:walker:
 
Ik vond het ook altijd moeilijk om een goeie kick te maken.
Maar je moet gewoon elke avond opnieuw dingen proberen.
En dan vind je uiteindelijk wel je eigen methode om kicks te maken.

Hier een linkje:
www.brunssum.net/~ritijs47

In deze track heb ik gewoon een simpele kick gemaakt met microtonic.
Die heb ik in FL bewerkt met distortion, eq, enz.
Daarna in reason ingeladen en daar nogeens bewerkt met eq, distortion.
En hij is nieteens gelayerd. Tis gewoon een enkele kick.

Maar dr is geen officiele methode om kicks te maken.
Je moet gewoon je draai een beetje vinden.

Veel oefenen, dan kom je dr wel. ;)
 
Ik maak meestal mn kicks met Microtonic.. Maak een leuke kick, sample deze en zet ze onder elkaar, maar elke kick volledig anders, zodat je 1 lekkere kick krijgt ...

Je kan ook 30 kicks onder elkaar zetten, de 63Hz lekker flink boosten, en 3 verschillende distortion bakken laden.. Als dat gelukt is, kan je je demo naar =XTRECIST= sturen.. 8)
 
Origineel geplaatst door Marijn
De ingebouwde drumkit van het ding heeft trouwens best een fijne kick sample. Beetje processing en je bent klaar. Die zit niet in je Juno ;) .

Heb even dit topic gelezen wat een hoop :kont: komt hier voorbij zeg...Maar de opmerking hierboven spant voor mij de kroon...

Ik kan kicks uit m`n juno6 halen waar je zo bang van wordt dat de poep in dunne straaltjes langs je benen naar beneden loopt...
(excuus voor het taal gebruik, m`n lieve 6 voelde zich in de zeik gezet :D)
 
Origineel geplaatst door metatron
Laat maar horen dan.:)

Touché :)

Ik zit dit weekend eindelijk weer eens in m`n trollenbonkhok V2.1
Daarna zal ik de "dunnen straaltjes" kick in deze thread even posten
 
het blijft gedoe he die kicks.. ik heb er hier ongeveer 3 miljard liggen
kan er best een paar missen hoor

met wat fx haal je ook een super brute dikke vette kick uit samples van een hartslag, een leeuwenbrul en een melkschuimespresso ding
geen probleem
 
Origineel geplaatst door metatron
Laat maar horen dan.:)


idd laten horen, maar heb al enig idee hoe het gaat klinken, heb thuis ook nog wel een juno kick, zal m vanavond weleens ff uploaden.
 
Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Touché :)

Ik zit dit weekend eindelijk weer eens in m`n trollenbonkhok V2.1
Daarna zal ik de "dunnen straaltjes" kick in deze thread even posten

Ben ik ook wel benieuwd naar:)
 
Heeft iemand wel eens aan aftershock.vst gedacht?
daar maak je het net zo rauw en hard mee als je maar wilt
Ik gebruik die plugin best vaak en vooral met een goeie reeverb eroverheen klinkt ie nog echt vet breed en zwaar ook
 
Back
Top