Een Knetterharde kick maken

En zo heb ik weer een avond om gekregen dit allemaal te lezen.

Bedankt jongens, nu heb ik geen tijd meer om hardkoor/trens/embiejunt/drum-en-bees of een lekkere sjlager te maken..


LOL.
 
Origineel geplaatst door spdk
Dit vind ik iets te rooskleurig, waren het maar een heleboel kicks met af en toe een irritant geluidje.

Het is over het algemeen veel trance deuntjes, R&B gangster samples, en ja ook nog een harde dreun. Wel knap gemaakt vaak hoor, maar ja niet echt hardcore vind ik. Gelukkig zijn er veel uizonderingen op de regel.


Helemaal mee eens.

Dus mijn vraag is en het zal wel voor de hand liggen : Hoe zou Pitch hiker van Pilldriver gemaakt zijn want daar zitten geen irritante geluiden in maar wel een very nice kick.

Ik kan me iets herrineren van een plaat op het Kill Out label met ook alleen een kick...intro gaat over oorlog : The dynamo of the universe is war...met veel teks ervoor nog over kern energie en geld.

Maar die (hele spectrums omvattende ) kicks in hardcore zijn gewoon kicke :D

Riche hawtin maakt ook gewoon hardcore trouwens als de kick het zou bepalen.
Joey Beltram heeft het ook gemaakt en niet om bekend te worden want dat waren ze al.

Ik vind industrial ( wat ze op cybergothic feesten draaien) ook erg cool en dat is net zoals hardcore met overstuurde kicks.

Greetz

D
 
Die plaat van Kill Out is vet! It's all agression!

Die bass is als kanonsslagen, hoezo zou je dat verpesten met een quasi emotioneel k*tmelodietje ? Dat dacht die gozer van Kill Out ook, toen heeft ie er maar een lallende aziatische mevrouw in gedaan, 8 minuten lang, echt goed!
 
Origineel geplaatst door sander
Deze moet je hebben. Bestaat echt al 10 jaar ofzo, maar zal wel steeds herzien zijn of anders doet de oorspronkelijke versie ook wat je wil.

Stomper:

http://www.lysator.liu.se/~zap/stomper/

Ha hier heb ik de secret valley mee gemaakt(ook veel reverb later toe gevoegt) en het main geluid van me eerste uit gebrachte track something wrong.

old mem.:)
 
Origineel geplaatst door D Sinister
Helemaal mee eens.

Dus mijn vraag is en het zal wel voor de hand liggen : Hoe zou Pitch hiker van Pilldriver gemaakt zijn want daar zitten geen irritante geluiden in maar wel een very nice kick.

D

909 doorgelust op op de mixer met verschillende eq instelling en live tijdens het opnemen draaien aan de eq en volume+ delay en reverb(deze weet ik niet zeker)....en je hebt een hit:)
 
Origineel geplaatst door Catscan
909 doorgelust op op de mixer met verschillende eq instelling en live tijdens het opnemen draaien aan de eq en volume+ delay en reverb(deze weet ik niet zeker)....en je hebt een hit:)

Bedankt voor de opheldering.

Ik had een keer een bassdrum door een eq (een realistic 5 bands stereo met grote schuiven)gedaan met veel delay zodat het ging rollen en dan door een distortion.
Het klonk redelijk het zelfde als pitchhiker maar het is nog leuker als je ook hihats en snaredrums erbij gooit.


Een vriend van mij had zich laten vertellen dat het uit een Nordlead kwam.
Ik geloofde dat al niet maar nu al helemaal niet meer.

Grts. D
 
Origineel geplaatst door spdk
Die plaat van Kill Out is vet! It's all agression!

Die bass is als kanonsslagen, hoezo zou je dat verpesten met een quasi emotioneel k*tmelodietje ? Dat dacht die gozer van Kill Out ook, toen heeft ie er maar een lallende aziatische mevrouw in gedaan, 8 minuten lang, echt goed!

Ik heb de plaat zelf niet helaas maar van een aziatische vrouw kan ik me niets herrineren.

Verder vind ik melodie in hardcore vaak naar happyhardcore neigen.

C-Tank is ook vaak melodieloos...erg goed.
 
Jawel, als je die tekst van "The dynamo of the universe is war!" hebt gehad, dan krijg je die kanonslagenbass :) die begint langzaam en gaat de halve track steeds sneller met die bizarre aziatische mevrouw. Het kunnen ook een stel indianen zijn dat weet ik niet zeker :D
 
Sorry, ook nog ff ontopic:

Voor een kneiterharde kick, pak je een Amiga 500 met Sound- of Protracker, je laadt een 909 kick en klikt na believe op het knopje "RAMP".

Veel plezier.
 
Origineel geplaatst door dione
Bijna....het is die zooi kicks op 140 tot 300 Bpm met af en toe een irritant geluidje eronder...

:dubbel:



Anyway...dat gezeik altijd weer...maar het blijft toch grappig dat hardcore-producers wel goed zijn in het maken van andere stijlen dance-muziek,terwijl dat andersom nooit het geval is....
Zo hebben bijv. Neophyte,Headbanger,Ruffneck,Catscan,Paul Elstak en vele anderen al diverse hits gehad in de club,techno,trance,hip-hop en d&b scene...zijn Ferry Corsten en ook Tiësto ooit begonnen als hardcore-producer....hebben vele mensen op dit forum ooit hun eerste stappen in de muziekwereld gezet als hardcore-producer....

Afijn,ik kan nog wel ff doorgaan...smaken verschillen nou eenmaal,maar je hoort nooit een hardcore-producer een andere stijl afzeiken omdat dat hun smaak niet is...maar wel andersom...

Yep het afpissen van hardcore lijkt heel makkelijk te zijn, beetje jammer hoor! Ik heb respect voor die gasten, of het nu om industrial gaat of terror of gewoon plain MOH hardcore. Het is en blijft een stroming binnen de house die mij toch met sommige platen zoals bijvoorbeeld demons erg kan laten genieten.

Overigens meen ik dat meneer Corsten toch wel wat in de hardcore gedaan heeft, geldt meen ik ook voor Tijs (ik meen dat meneer storm waar Tijs mee samenwerkte ook het e.e.a. deed in de hardcore. Alleen moet ik daarvoor het e.e.a. nazien. Het is overigens denk ik meer een stukje schaamte bij bijvoorbeeld huidige trance dj's om te zeggen dat ze wat in de hardcore gedaan hebben. Terwijl ik er toch trots op zou zijn.
 
Origineel geplaatst door cns
Het is overigens denk ik meer een stukje schaamte bij bijvoorbeeld huidige trance dj's om te zeggen dat ze wat in de hardcore gedaan hebben. Terwijl ik er toch trots op zou zijn.

Inderdaad, daar sluit ik mij bij aan.
 
Origineel geplaatst door D Sinister
Bedankt voor de opheldering.

Ik had een keer een bassdrum door een eq (een realistic 5 bands stereo met grote schuiven)gedaan met veel delay zodat het ging rollen en dan door een distortion.
Het klonk redelijk het zelfde als pitchhiker maar het is nog leuker als je ook hihats en snaredrums erbij gooit.


Een vriend van mij had zich laten vertellen dat het uit een Nordlead kwam.
Ik geloofde dat al niet maar nu al helemaal niet meer.

Grts. D


haha toen die plaat was gemaakt bestond de nordlead nog niet eens:) gewoon puur 909


ps ik vind het beter dat hardcore steeds een iets betere reputatie krijgt.
check binnen kort het algemeen dagblad voor een interview van mij. Ik moest oa wat vooroordelen weg halen van de hardcore scene.
 
Origineel geplaatst door Catscan
haha toen die plaat was gemaakt bestond de nordlead nog niet eens:) gewoon puur 909


ps ik vind het beter dat hardcore steeds een iets betere reputatie krijgt.
check binnen kort het algemeen dagblad voor een interview van mij. Ik moest oa wat vooroordelen weg halen van de hardcore scene.

dat is je wel gelukt mag ik hopen, artikel eerst onder ogen gekregen alvorens het gepubliceerd is?! :halleluja
 
Origineel geplaatst door cns

Overigens meen ik dat meneer Corsten toch wel wat in de hardcore gedaan heeft, geldt meen ik ook voor Tijs (ik meen dat meneer storm waar Tijs mee samenwerkte ook het e.e.a. deed in de hardcore. Alleen moet ik daarvoor het e.e.a. nazien. Het is overigens denk ik meer een stukje schaamte bij bijvoorbeeld huidige trance dj's om te zeggen dat ze wat in de hardcore gedaan hebben. Terwijl ik er toch trots op zou zijn.

dat zei ik ja....Tiesto heb wat tracks gemaakt op Trashcan records,niet echt bijzondere tracks trouwens...Corsten op Terror Trax,wel vette shit...
 
Origineel geplaatst door Catscan

check binnen kort het algemeen dagblad voor een interview van mij. Ik moest oa wat vooroordelen weg halen van de hardcore scene.

Cool, weet je ook misschien welke AD?

Wil best een paar AD's kopen, maar ik ben echt dat type die de AD dan net niet koopt als jouw interview er in staat=( :D
 
Origineel geplaatst door dione
dat zei ik ja....Tiesto heb wat tracks gemaakt op Trashcan records,niet echt bijzondere tracks trouwens...Corsten op Terror Trax,wel vette shit...


MMMMM Navigator, 'l hysteria van Tellurian..........zit ook een F.Corsten bij

Corsten op terror traxx ?....na wat gegoogle.......Alert Intruder , Alert Intruder....vette shit inderdaad.
 
Origineel geplaatst door Catscan
haha toen die plaat was gemaakt bestond de nordlead nog niet eens:) gewoon puur 909


ps ik vind het beter dat hardcore steeds een iets betere reputatie krijgt.
check binnen kort het algemeen dagblad voor een interview van mij. Ik moest oa wat vooroordelen weg halen van de hardcore scene.

Het zou net kunnen maar ik geloof het nog steeds niet. 909 lijkt me wel het minste waar het mee gemaakt is:D


Pitch Hiker

Nordlead

Q and A Marc Acardipane ???????:P

Heel mooi dat je een goed woordje voor hardcore doet want het is wel een leuke stijl van herrie.
 
Origineel geplaatst door Catscan
haha toen die plaat was gemaakt bestond de nordlead nog niet eens:) gewoon puur 909


ps ik vind het beter dat hardcore steeds een iets betere reputatie krijgt.
check binnen kort het algemeen dagblad voor een interview van mij. Ik moest oa wat vooroordelen weg halen van de hardcore scene.

ehhh die is wel in 1995 uitgekomen.
 
Origineel geplaatst door D Sinister
909 lijkt me wel het minste waar het mee gemaakt is:D


Heb het Marc ooit eens gevraagd....tis gewoon een 909 overstuurd (met wat reverb dr overheen) en dan klooien met EQ....
 
Back
Top