Junkie XL optreden op lowlands

Waar die lieve Tom stenigen?

Ik zag het ook op TV en wist gewoon dat dit er ging komen. En die MPC staat er gewoon omdattie drvoor betaald krijgt en evt een backup is, simpel zat.

Hij mag dan live niet orgineel zijn, maar hij zet wel z'n muziek in de top40 en da's ook goed voor de 'scene'.
 
3 jaar geleden op Dance Valley was Junkie XL ook live te zien maar dat was toen echt live. Hij had een gigantische flightcase met synths, 32 kanaals mackie, 2 mpc's, tig samplers en weet ik wat allemaal. Dat was wel aardig. Dit Lowlands ding heb ik niet gezien, maar het klinkt heel zielig...
 
Origineel geplaatst door mono-poly
draaide jxl maar aan een knoppie van een synth maar dat doed ie dus niet

exact mijn gevoel! hij deed echt helemaal NIX!
 
quote van www.pi.net review:
"JUNKIE XL
De aantrekkingskracht van dance, zegt Junkie XL - alias Tom Holkenborg - 's middags in de perstent, is dat zoveel verschillende mensen zich erdoor laten meeslepen. Hij legt uit dat de spanningsboog van dancemuziek veel langgerekter is dan die van een popliedje en dat de bezwering pas ontstaat als je je daaraan overgeeft.

Nuttige lessen voor iemand die relatief onbekend is met het genre. Voor het optreden van Junkie XL zelf is weinig inspanning nodig om in hogere sferen te komen. Holkenborg heeft een scherp ontwikkeld gevoel zowel de basisstructuur van pop als voor die van dance en weet ze goed te verenigen. Zonder daarbij in het formule-werk te vervallen, waar bijvoorbeeld een gezelschap als Faithless zich vaak schuldig aan maakt. Het resultaat klinkt origineel en herkenbaar tegelijk, met mooie zanglijnen en voldoende lucht om ook eens achterover te leunen en gewoon te luisteren en te ontdekken hoe de zaak is opgebouwd. Voorbeeldig.

Het publiek bevestigt zijn stelling dat dance mensen van alle soorten en maten aantrekt. Lowlanders zijn nooit afkerig geweest van dance, maar het blijft leuk om te zien hoe de gemiddelde KorN-aanhanger uit zijn dak gaat bij Junkie XL. "

ik vraag me af wat er had gestaan als bv Korn gewoon hun instrumenten niet had aangeraakt en alle muziek van DAT kwam.....blijkbaar gelden er voor dance-acts andere regels ofzo...geen wonder dat veel mensen nog steeds het verschil tussen een DJ en een live-performance snappen...
 
Tweespalt

Tweespalt

He.. bah, mijn lijf begint op twintig plaatsen tegelijk te knarsen als ik dit soort verhalen lees. En dan herinner ik me ook altijd weer aan een uitspraak van de dance-programmeur van de Melkweg. Die plijt exact voor hetgeen JunkieXL heeft laten zien op Lowlands, en snapt niet dat er niet meer acts zijn die dit doen.

Wat dit is.. dit is disrespect!

Een klap in het gezicht van alles en iedereen die bezig is als live-act in de 'dance'-wereld. Nee mensen.. niet gaan ploeteren.. geen improvisatie, knoppengedraai.. geen originaliteit. Daar zitten we met z'n allen niet op te wachten. Uitgeproduceerde, voorgekookte dance-stamppot.. dat willen we hebben. Oh ja.. en een opgestoken vingertje "als de beat erinkomt".. (shit, even mijn prullenbak zoeken.. ik ga over m'n nek).

Geef me dan Hardfloor maar. Die stonden daar afgelopen zaterdag (AcidWars Düsseldorf) met z'n tweeen te zweten en te ploeteren.. daar heb ik respect voor (ook voor SorgenKint en Brixton trouwens.. hoewel die kwalitatief écht niet in de buurt kwamen).
 
Tsja, nu kunnen jullie wel allemaal makkelijk lullen, maar als hij zijn verhaal niet kan doen heeft dit weinig waarde lijkt me zo. Het heeft dan eerder het nivo roddelen met die twee zakkenwassers op de commerciele zender. (Beau van Erven en die andere eikel)

Wie kan er een interview met hem regelen? Lijkt mij wel een uitgesproken kans om eens zijn kant van het verhaal te horen.

Maar als ik het zo bekijk is het wél knap dat hij zonder dat hij het publiek kent een 'live show' in de studio in elkaar kan bouwen waar het publiek een feestje van kan gaan bouwen. Daar heb je wel kennis van zaken en gevoel voor nodig en het zal je nog wel eens vies tegen kunnen vallen om hetzelfde trukje uit te halen. En daar heb ik dan wel respect voor.
 
ach norman cook (phatboy slim) maakt al een poos de muziek die JXL ook maak,t maar die man heeft nog nooit opgetreden en de boel belazert. norman cook is alleen maar te boek als dj gewoon omdat ie niet live ze ding ken doen. dat had die tom ook gewoon moeten doen
 
Olaf...heb je misschien ook de clip van 'little less conversation' gezien... dat is pas fake doen :)
 
nee ik heb zelf geen TV ;)
het was echt geen live show fuse, het was echt gewoon een set van z'n nummers/remixen achter mekaar afspelen.... overigens vind ik de meeste dance acts op dit soort festivals echt belabberd....echte festival house zoals faithless enzo....lekker met z'n allen mee springen en de wave doen...dans-muziek voor OOR lezers.....ja datzelfde blad dat 10 jaar lang heeft volgehouden dat house en techno geen echte muziek was
 
Tsja, toch knap wat ze doen want de mensen vinden het te gek. Er gaan ook zat mensen uit hun dak bij een Helmut Lotti,Andre Hazes of Frans Bauer concert. Da's toch ook geweldig?

Als muziekant is dat toch het grootste compliment dat je kunt krijgen. En ach ja d'r zit een flinke dot commercie bij mja dat hoort erbij.

En als je daar gaat over lopen mekkeren mag ook wel hoor, maar misschien is het wel snobbistisch omdat het niet in jouw straatje past. Maar daar heb ik geen enkel probleem mee.
 
ik vraag mij af in hoeverre toms succes mede te danken is aan de bolletjesslikkers.
Hij vertoont alle symptomen van een echte junk.
Zo heeft hij geloof ik ook al een hartaanval op z'n naam staan.
Een normaal mens zou zich toch kapot schamen als je jezelf zo terug ziet op tv?
 
ik kreeg echt last van plaatsvervangende schaamte..en mijn vriendinnetje moest alleen maar lachen.....

het kan wel zijn dat het publiek het allemaal geweldig vind, maar zoals ik al eerder zei: ook al vind het publiek Korn of Andre Hazes geweldig, als die daar overduidelijk gaan staan playbacken worden ze ook afgemaakt....aan playbacken is dus nix knaps.... over de muziek zelf wil ik het verder niet hebben...
 
-1 troll, smoothus

Ehm... welke plaats? :)
 
ik vond de muziek ook nog tegenvallen. was meer breakbeats van em gewend. maar ik ken eigenlijk weinig van junkie xl sinds dat eerste album toen ze nog met meer waren
 
Fuse> volgens mij kan 99% van de artiesten die we bespreken geen weerwoord doen, dus dat slaat nergens op.
 
Klopt, en als er een k*trecentie van jouw in Oor staat kun je d'r ook geen weerwoord op geven en dat deugd ook niet IMO.

Maar in het algemeen schijnt het voor Nederlanders makkelijker te zijn om te kankeren dan ergens je intense waardering over uit te spreken. Er is wel een verschil in kankeren en iets afkeuren ook al is de lijn daartussen niet altijd even duidelijk.
 
fuse, ik snap wat je bedoeld , maar dit junkie XL gebeuren was TE triest..heb je het gezien?
 
Ik heb deze niet gezien, maar het lijkt donders veel op het optreden dat ik heb gezien bij DanceValley. Zo ja, dan geef ook ik olaf gelijk. :)
 
Back
Top