Korg Legacy Digital

Korg komt met een Korg Legacy digital edition op de markt.
Dit pakket zal bestaan uit een verbeterde(?) versie van de Wavestation, de M1 (+alle uitbreidingen) en een nieuwe versie van MDE-x effecten. Een USB key dient als dongle.

Voor KLC-1 bezitters zou er de mogelijkheid zijn deze versie voor een speciale prijs in bezit te krijgen.

groet

Tom
 

Attachments

  • m1_easyedit.jpg
    m1_easyedit.jpg
    166,8 KB · Bekeken: 152
wat plaatjes zijn via de volgende link te vinden (en meer info voor degenen die Japans lezen)

LINK
 
De M1 in VST vorm.

OMG!

De meest zinloze synth ooit in VST vorm.
 
Hier de engelse vertaling van de site link
 
Origineel geplaatst door fuse
De M1 in VST vorm.
OMG!
De meest zinloze synth ooit in VST vorm.
Wel als het filterloos is - niet als ze er lekkere resonante filters op hebben gegooid.
(edit : beter op 't plaatje kijken, ja dus. Mooi!)

Al waren ze misschien wel behoorlijk goedkoper uit met een gehackte IK SampleTank met andere skin en bronsamples.

Maar zinloos? http://homepage.mac.com/synth_seal/html/m1.html laat toch wel zien dat je er mooie dingen mee kan doen.

Overigens, ik dacht dat de Triton VSTi de positie van "meest zinloze synth" in nam ;).
 
Laatst gewijzigd:
Vind het aardig maar niet heel bijzonder, de USB-key vind ik bijzonder bagger en hopeloos ouderwets, ik kom al poortjes tekort.

Hopelijk is de performance verbeterd, op mijn mac was de legacy collection een cpu vreter van heb ik jou daar. Heb ondanks de fijne prijs (200 euro nieuw) toen besloten het pakket niet aan te schaffen.

Afijn, Korg begrijpt iig goed dat ze met vst/au versies van hun digitale synths minder makkelijk op hun smoel gaan dan door bijv. de Mono-Poly te emuleren.

Ben erg benieuwd naar de prijs :)
 
Origineel geplaatst door fuse
De M1 in VST vorm.

OMG!

De meest zinloze synth ooit in VST vorm.


hmmm, meest zinloze opmerking van dit jaar? ... de M1 is in de begin jaren van house veelvuldig gebruikt en het aantal werkende M1's slinkt per dag. EN! het is gewoon een mooie synth!
 
Origineel geplaatst door fuse
De M1 in VST vorm.

OMG!

De meest zinloze synth ooit in VST vorm.

Bestaan er zinloze synths? Dat moet ik nog meemaken. Ik denk dat iedere ding/synth waar geluid uit komt op 1 of andere manier voor iemand leuk kan zijn.

Maw, wat versta je onder 'zinloos'? Is dan bv een Yamaha PSS540 oid ook zinloos omdat het een simpel keyboard is?
 
ik vindt het ook dikke onzin als ik perse zo,n korg m1 moet hebbe heb ik 10 keer liever een echte dan dit drukke onoverzichtelijke ding en een keybord met dongle nou lekker nog een midi controller erbij en die je er nog aan moet laten ook want anders werkt het niet

lekker slim bij korg
 
Origineel geplaatst door anoniempje
ik vindt het ook dikke onzin als ik perse zo,n korg m1 moet hebbe heb ik 10 keer liever een echte dan dit drukke onoverzichtelijke ding en een keybord met dongle nou lekker nog een midi controller erbij en die je er nog aan moet laten ook want anders werkt het niet

lekker slim bij korg

Héél misschien heeft KORG dit wel ontwikkelt voor personen die 't wel graag willen gebruiken en 't een uitkomst vinden aangezien ze op software zijn overgegaan, maar hun oude M1 tochwel (al is 't om emotionele waarde) een beetje missen.

:doei:
 
ik vind't geen wonder dat ze die wavestation gaan verbeteren... 1 keer geprobeerd en mijns inziens 1 van de platst klinkende vst-i's ooit.... maar goed... ken de originele niet en wie weet heb ik net de verkeerde presets gecheckt ofzo (langer als 2 minuten heb ik er toen niet aangezeten dus een echt volwaardige test kan ik het nou ook weer niet noemen ;) )
 
Er zijn immers zat top-hitjes mee gemaakt dacht ik zo in het verleden.
En ook digitale synthesisers zullen op een dag uitsterven.
Dus waarom ook niet... zullen ze bij korg gedacht hebben.
Het zal vast ook wel meer funtionaliteit hebben, net zoals bijvoorbeeld die legacycell.
Dat combineren is toch eigenlijk wel geweldig vind ik.
Ik heb al wel gehoord dat bezitters van de legacy collection (officiele versie natuurlijk), een upgrade naar de legacy digital kunnen doen.
En de al bestaande Legacy Collection + MS 20 controller kost nieuw 199 euro!?!
Was nog niet zo lang geleden toch dik het dubbele.
 
LegacyCell is goeie shit, dus hier kunnen we vast ook wel wat mee :)
 
M1 is op DX7 na de meest verkochte synth.
Maar hoeveel draadjes zijn hierover op het forum?

Bizar weinig.

Dan is het toch gewoon een saaie bak?

Jatochnietdan?
 
Origineel geplaatst door fuse
M1 is op DX7 na de meest verkochte synth.
Maar hoeveel draadjes zijn hierover op het forum?

Bizar weinig.

Dan is het toch gewoon een saaie bak?

Jatochnietdan?

Oei als dat je referentie is?:D
 
Origineel geplaatst door fuse
De M1 in VST vorm.

OMG!

De meest zinloze synth ooit in VST vorm.

De meest zinloze synth IS een VST... :geslaagd:
 
Back
Top