Hihats: ik wil tssssssscht ipv tssssss

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Haha, hoe leg ik dat uit?
Ik heb vaak dat ik een song hoor en dan luister je naar de hats en dan valt op dat de hats (open) niet klinken als een 'losse' hihat maar klinkt dan meer als "tsssssssscht" ofzo..
Alsof de envelope aan het eind van de hihat nog effe harder gaat..?..
Is dit een effect dat door compressie ontstaat of?

Can somebody enlighten me please...
 
Misschien wordt ie gewoon gereversed of zit er een reversed reverbje achter.
 
inderdaad....erg gebruikelijk voor drummers...ze hebben niet voor nix zo'n fijn pedaaltje ;)
 
je beschrijft anders precies hoe het klinkt...... vergeet niet dat een drummer anders klinkt dan een drumcomputer... ;)
 
ik vraag me serieus af of dit met compressie te maken heeft...dan zou namelijk de drum-mix door de compressor moeten worden gehaald en zou op het moment van het laatste stukje van de hihat een ander geluid uit de drummix weg moeten vallen of zachter moeten worden....
 
sample dan eens wat? ik weet wat je bedoelt... alleen krijg ik het ook niet zo lekker TSSSSJJJJSTT :)
 
je bedoeld mischien het pompen of zuigen van een niet al te best ingestelde compressor of the hi hat....maar als jij tssssssssst typt dan denk ik eigenlijk aan een overstuurd hihatje door een te zwaar ingestelde exiter
 
een highhat met tomatenketchup door een koffiefilter maatje 4!
 
Bedoel je niet gewoon een echte hihat. Waar je aan het eind nog een 'scht' hoort van het sluiten van de hihat?

Als je dat wilt hebben moet je een sample van het sluiten van de hihat er bij triggeren op het moment dat ie sluit. Simpel zat.
 
gewoon EQ'en op een apart kanaal totdat hem is zoals je wenst, er mag ook een beetje compressie op.

Het laag ma eraf (al zit daar ni veel op), voor de rest mag je serieus overdrijven met EQ'en totdat je resultaat hebt.

Oversturen? nog nooit gebruikt met een hihat maar het zou kunnen mooi worden, there are nO Rulez !





- If you don't use your ears, you can even throw your gear out of the window -



en tccchchchchh en TSSSSSSccccccchh en chchchtsssss!!!! en tcheeeuuuuch en scheuuuhhhhhHH ! ! :halleluja


:biertje:
 
Back
Top