Dynamix 16 8 2

je hebt verschillende soorten kontakt spray, effe vragen bij jou lokale electronica shop zou ik zeggen...
 
idd.. heb deze gewoon bij de lokale bouwmarkt gehaald... ze hebben daar een heel assortiment contactspray...

Deze is't:

CFS contactspray CS90

Universele reinigings- en onderhoudsspray voor elektrische contacten, zoals potmeters, schuif- en sleepcontacten, regelaars etc.

ST_CONTSPR.jpg


[edit]
Lees aub ff mn vorige post goed... Heb het zelf dus nog niet in mn mixer geprobeerd!!
sta dus niet in voor evtuele schade!
 
Laatst gewijzigd:
Hé,..

Hé,..

... d'r staat een Dynamix 24-8-2 op E-bay Duitsland . Teller staat op € 51,-. nog tot zondag te gaan.
Ziet er goed uit, maar die duitser heeft het ook al weer over die vermaledijde contactspray.
 
Ik reinig alles met alcohol... die zijn egwoon te verkrijgen..is iets van 90% alcohol... (NIET DRINKEN) haha.
Werkt perfect.. wattestaafje wat je bij de appotheek krijgt (die pluizen niet). ff in de alcohol duwen en daarna mooi door ja fader gaan...
Reinigt...laat niks achter en verdamt na het reinigen meteen....
Voor fronten en dergelijke kan ik julie multifoam aanraden.. das een spuitbus met witte schuim... dat spuit je op je front...laat het ff intrekken en dan wrijf je het er weer af...
Dan ziet alles er vrijwel weer als nieuw uit!!!
 
Origineel geplaatst door Bryan
Ik reinig alles met alcohol... die zijn egwoon te verkrijgen..is iets van 90% alcohol... (NIET DRINKEN) haha.
Werkt perfect.. wattestaafje wat je bij de appotheek krijgt (die pluizen niet). ff in de alcohol duwen en daarna mooi door ja fader gaan...
Reinigt...laat niks achter en verdamt na het reinigen meteen....
Voor fronten en dergelijke kan ik julie multifoam aanraden.. das een spuitbus met witte schuim... dat spuit je op je front...laat het ff intrekken en dan wrijf je het er weer af...
Dan ziet alles er vrijwel weer als nieuw uit!!!

idd.. Alcohol = prima! (wel gedenatureerde gebruiken idd!! )

en die multifoam heb ik ook van me werk!! SúPerSpul !!! Goeie tip! we gebruiken het hier om machienes en gespoten plaatwerk schoon te houden!
 
Last edited by a moderator:
Mee eens dat je het beste perslucht kan gebruiken. Soms is perslucht niet voldoende, soms kan je met wattestaafjes en alcohol ook niet op alle plekken komen. (Draai potmeters)

IMHO kan je wel met contactspray werken, echter niet teveel. Oftewel een korte psst is voldoende. Even laten inwerken, potmeter goed draaien. Vervolgens NAREINIGEN (dit vergeten denk ik een hoop mensen) met een ander goedje (kan nu even niet op de naam komen, kom hier op terug)...spul laten inwerken en weer even alle potmers draaien. Vervolgens alles wat nog aan bagger naar buiten komt zetten, voorzichtig wegnemen met wattestaafje.

Ik zou dit idd niet doen bij een mixer die je net uit de winkel hebt, maar engelse tafels die (meer) dan 20 jaar oud zijn en misschien 10 jaar niet gebruikt zijn...is het gewoon nodig. Hiervoor een tafel gehad waar alle potmeters gewoon vastzaten. Bovenstaand gedaan en er kwam een pracht van een tafel onder vandaan (wel met wat kleine mankementen...maar agh...)
 
Origineel geplaatst door GeeEs
idd.. Alcohol = prima! (wel gedenatureerde gebruiken idd!! )

en die multifoam heb ik ook van me werk!! SúPerSpul !!! Goeie tip! we gebruiken het hier om machienes en gespoten plaatwerk schoon te houden!

Multifoam kan OK zijn. Zou het echter niet op een mengtafel gebruiken...(Foam loopt in faders...)Het schuim is op basis (en dat kan je ruiken) van ammoniak....dus je raad het al. Een emmer (10L)lauwwarm water en 2 dopjes ammonia en een zachte doek komen aardig indezelfde richting voor een fractie van de kosten ;)
 
Back
Top