cubase en setup van midi inputs!

G

Guest

Guest
bij cubase vst zat vroegah een programmaatje, midi setup of zo, waarbij je alle midi inputs en outputs kon aan en uitzetten. als je dat 1 keer zo geconfigureerd had, bleef het zo.

nu, met de nieuwe cbase, zie ik dat niet, maar kan je per track kiezen tussen een rijtje van je inputs en outputs, of 'all inputs'.

daar heb ik nu een klein probleem mee.
ik wil namelijk meer dan 1 input gebruiken (3: nord modular, micro Q en een joystick controller, alle 3 op aparte midi inputs), maar niet 'all inputs' vanwege de nord modular pc-editor die via midi aan de pc hangt. die moet uit blijven, anders krijg je een constante stroom midi data.

is dit te omzeilen door ergens anders alsnog een setup te maken, waarbij je 1 bepaalde input uitzet en de andere wel allemaal kan gebruiken (simultaan), of moet ik nou toch weer aan een midi merge kastje?

help.
en bedankt.
 
Ja hoor, Welke midi inputs er werkelijk vallen onder 'all midi inputs', kan je regelen in je divice setup. Onder de midi directory, en dan all midi inputs selecteren. Daar kan je alle poorten aan of uit zetten.
 
ik heb er wel naar gekeken, die device setup, maar ik wist neit zeker of het ging, en hoe.
ik ga het meteen proberen. bedankt!
 
ik zie die ik ui theb gezet nog steeds in het overzicht per channel, maar hij staat wel uit en het werkt perfect!

snel weer wat geleerd en uit de zorgen. bedankt !!!
 
Origineel geplaatst door Leo
ik zie die ik ui theb gezet nog steeds in het overzicht per channel, maar hij staat wel uit en het werkt perfect!

Wat je uit hebt gezet, geldt alleen als je all midi inputs selecteerd in je midi channel. Voor de rest kan je die uitgezette poort nog steeds gebruiken natuurlijk...

snel weer wat geleerd en uit de zorgen. bedankt !!!

:mega:
 
5 jaar na dato nog steeds actueel....


:)

bedankt!
 
Back
Top