[newbie] sequencer synchroniseren met multitracker

Parlor_Inventor

Nieuwkomer
Lid sinds
28 februari 2004
Berichten
16
Locatie
Zwolle
Mijn setup is als volgt:
- Roland VS-880 harddisk multitracker
- Keytek CTS-2000 als midi-keyboard en eventueel ook als synth
- Novation K-Station als synth
- Kawai R-50 drumcomputer (alleen als soundmodule)
- Kawai Q-80 als sequencer (krijg ik morgen pas)

Ik heb gisteren een paar uurtjes doorgebracht met de 'MIDI Xplained' documenten op Internet, en daar kon ik niet een duidelijke oplossing vinden voor mijn probleem.

Nu schijnt de Q-80 niet MTC te kunnen praten, en moet ik volgens de handleidingen mijn VS880 als master instellen, en die gaat dan ook het ritme aangeven enzo. Eerst had ik deze setup in gedachten:
setup1.png

Maar die gaat dus niet werken omdat de Q-80 de VS-880 niet aan kan sturen? Kan iemand dat bevestigen?

Zoals het er nu uitziet moet ik dus een setup nemen waarbij de Keytek (kb) en de VS880 (sync) als ingang voor de sequencer moeten dienen, dus als ik het goed heb ontkom ik niet aan een Merge-box. Ik heb ooit mijn drumcomputer op de IN van de Keytek aangesloten en vervolgens de OUT van de Keytek aan de IN van de K-station, maar ik kreeg het toen niet voor elkaar om de arpeggiator van de KS te synchroniseren met de drumcomputer, dus volgens mij doet de Keytek niets met tempo-informatie en verstuurt die data dus ook niet via de MIDI uitgang, waardoor een voor de hand liggende oplossing komt te vervallen.

Waar ik dan op uitkom is dit schema:
setup2.png

Gaat dit werken of heeft iemand een idee om het zonder Merge-box op te lossen?

ps. mocht de midi-chain te lang zijn dan haal ik de Keytek er gewoon tussenuit (zodat die alleen nog maar input voor de sequencer is) en koop ik met de tijd een THRU-boxje.

Ik wil nl graag weten of ik morgen een Merge-box moet halen of niet....
 
Ik ben er inmiddels al achter. Het gaat (in theorie) werken, maar het is de Merge-box niet waard en het is sowieso geen ideale situatie.

Op zoek naar een andere sequencer dan maar. Of toch maar een PC neerzetten.
 
Back
Top