de Grote minimale Acid track Contest

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik heb net uit verveling weer wat bliepjes gemaakt op m'n JP8080 met wat live gepiel met de filtertjes. Het lijkt zeker niet op een echte 303, maar ja daarom is het niet minder leuk om te maken :D

Klinkt erg goed voor een jp8080, toch ook maar eens proberen naast mijn syntecno.
 
re

re

Origineel geplaatst door Chinetti
Minimaal is 'ie wel, maar echt 'acid' zou ik het niet noemen. Dit is één van de vele versies van een nummer waar ik mee bezig ben geweest. Deze is met een rebirth baslijntje...

http://www.sternstudio.com/on_a_string_303_version.mp3

Overige gebruikte spulletjes: Casio CZ1, Roland TR707, TR727 en TR505.


Nice work!!!Mooie samenhang van alle klanken en tot in de puntjes afgewerkt...:okdan:
 
...

...

zo kom je is ergens anders dan op marktplaats kom je dit tegen :)
toevallig tijdje trug ook een stukje acid opgenomen....

tis live dus niet erg gelikt ook niet goed gemasterd .... mnouja tis gewoon troep

maar wel acid :)
acid analog

gebruikte gear : freebass 383 met monacor eem2000 stereo delay erover
drumfire 500 voor de kicks en noisysnaresenhihats
Electribe S voor hihatensnares...
 
weet ook nog niet echt hoe de song mode werkt maar zo is net zo leuk alleen je komt wel muisen te kort
 
even wat acid uit de kast de kast getrokken...
is leuk, blijft leuk!
kan niet groter dan 1mb uploaden op deze server, daarom lage bitrate =(
 

Attachments

  • 154 bpm acid ranzig.mp3
    882,5 KB · Bekeken: 69
Origineel geplaatst door anoniempje
weet ook nog niet echt hoe de song mode werkt maar zo is net zo leuk alleen je komt wel muisen te kort

zet em gewoon op song en dan recorden hij neemt dan alles op en dan overdubben en de tweede keer hou je je met een ander bakje bezig enz..
 
valt inderdaad nog wel mee dan maar gewoon aanpassen en editten en invoeren wat in je opkomt tijdens het spelen van rebirth is veel leuker en krijg je veel muzikalere dingen uit dan alles voor programmeren lijkt mij dan wordt alles weer zo statich

in elk geval hier weer 1 uur en 40 minute live ge edit met rebirth sidstation mod vooral laatste 20 minute vindt ik erg lekker :)

klik
 
Alvast een beginnetje van een acid
FL Studio
2 x Audio Realism : Bass Line
909 samples + reverse cymbal sample
1 x Albino 2

KLIK
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door anoniempje
valt inderdaad nog wel mee dan maar gewoon aanpassen en editten en invoeren wat in je opkomt tijdens het spelen van rebirth is veel leuker en krijg je veel muzikalere dingen uit dan alles voor programmeren lijkt mij dan wordt alles weer zo statich

in elk geval hier weer 1 uur en 40 minute live ge edit met rebirth sidstation mod vooral laatste 20 minute vindt ik erg lekker :)

klik

Ja maar het nadeel is dat je maar een muis hebt natuurlijk en met recorden kan je dingen op voorhand automatiseren en dan kan je nog altyd liven met iets anders ook.
 
try out early this year

try out early this year

minimale acid?

met wat oude roland gear?

Klik en luister (303Bassline)

used gear:
808
202
303
digitech studioquad

ben er niet te lang mee bezig geweest en volledig met de hand uitgemixt.... drums/percussie kunnen uitgebreider
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Minimaal is 'ie wel, maar echt 'acid' zou ik het niet noemen. Dit is één van de vele versies van een nummer waar ik mee bezig ben geweest. Deze is met een rebirth baslijntje...

http://www.sternstudio.com/on_a_string_303_version.mp3

Overige gebruikte spulletjes: Casio CZ1, Roland TR707, TR727 en TR505.

Zeer aangenaam!!!! En de de klank/sfeer is ook zeer authentiek. :)
En Simpel? Was het maar zo makkelijk, dan maakte ik elke week zo'n nummer....

Misschien dat het nummer wat te weinig 'jacked' om voor een 'echte' acid plaat door te gaan, maar boeien. :D
 
Back
Top