de Grote minimale Acid track Contest

nice nice nice!!!dan ook maar nog eentje van mijn kant.

Blijven posten die acidtracks zal binnenkort een cdtje maken voor in mn auto ;) als ik mag van jullie tenminste.

ACIIID 8)
 
Als ik de meeste tracks zo luister lijkt de definitie van minimael acid te veranderen in saaie acid..
Zit weinig tussen waarvan ik kippenvel krijg. Het meeste lijkt ook gedaan te zijn in 1 avond pielen.

Klinkt een beetje bot en nee ik maak geen minimale acid maar vol gas acid......
Verwachte hier meer post in de trant van oude ferenz of blue man records.

Kortom, waar blijft die vette frequentie gerichte minimale sound?


brzzzz
 
Ja daarom zijn we nog altyd hobbyisten en geen pro's zoals u.8) Dat de tracks nog niet alles zijn(ik spreek nu voor mijzelf)dat weet ik ook wel er wordt aan gewerkt en intussen blijven we bezig.;)
 
Mischien iets meer tijd in de sequences steken en verhaallijn, hoef je niet echt 'pro' voor te zijn hoor.....

triplex

Minimaler kan ik het niet maken:) Het is dus de TDK 014 track: triplex


brzoepkip
 
heb even geluisterd mooie nummers maar misschien dat ik niet goed weet wat onder acid valt maar ik zie dit meer in een hele andere hoek
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
En hier van mijn kant ook maar eentje. Is gewoon een opname van een jamsessie van me, dus zit niet al te intelligent in elkaar. Aangezien de 808 niet thuis staat, heb ik maar een TR-606 gebruikt. Geen bezwaar hoop ik? Overig speelgoed betreft een MC-202 en TB-303. De overdanige reverb komt uit een Digitech Studio Quad.

http://pu.solidbasics.com/tracks/Cobra_Sessions_-_Haemotoxine.mp3

wow, ik raak er half van in trance haha.. Zit hier wat te internetten met jouw muziek op de achtergrond en ik kan me nauwelijks concentreren ;) Netjes!
 
Origineel geplaatst door anoniempje
heb even geluisterd mooie nummers maar misschien dat ik niet goed weet wat onder acid valt maar ik zie dit meer in een hele andere hoek

Tof dat je het leuk vind klinken..
Voor mijzelf is dit acid/tekno...... Denk dat acid niet perse compleet gedragen hoeft te worden door een 303 met een drummasjien (erg cliche en niet veel mogelijkheden). Alles gaat verder en de verdieping/verbreeding van een stroming ook.


brz
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
En hier van mijn kant ook maar eentje. Is gewoon een opname van een jamsessie van me, dus zit niet al te intelligent in elkaar. Aangezien de 808 niet thuis staat, heb ik maar een TR-606 gebruikt. Geen bezwaar hoop ik? Overig speelgoed betreft een MC-202 en TB-303. De overdanige reverb komt uit een Digitech Studio Quad.

http://pu.solidbasics.com/tracks/Cobra_Sessions_-_Haemotoxine.mp3
Lekkerrrrrrrrrr!!!Ja, dat is oude Acid...."men had toen okk niet meer dan een 202/303/909...":halleluja
 
Origineel geplaatst door brz
Als ik de meeste tracks zo luister lijkt de definitie van minimael acid te veranderen in saaie acid..
Zit weinig tussen waarvan ik kippenvel krijg. Het meeste lijkt ook gedaan te zijn in 1 avond pielen.

Klinkt een beetje bot en nee ik maak geen minimale acid maar vol gas acid......
Verwachte hier meer post in de trant van oude ferenz of blue man records.


Geloof me, die deden het zeker weten ook in 1 avondje. Je kan zelfs de beste acid track ooit maken binnen een uur. Maar dan moet alles natuurlijk wel meezitten. Langer dan een avondje zeker niet.

Hier dan eentje uit m'n golden oldies map. Het is een 606(gemod) die openligt (af en toe hoor je huuuum als ik iets verkeerds aanraak) en een Syntecno teebee. Wel een hele aangenama drive. Zeker als na een paar minuten het tweaken begint. Ik kan deze nog steeds hard draaien en genieten :)

http://home.wanadoo.nl/~sanderm/303606ive.mp3 (super low quality version voor extra ranzigheid :) )
 
Laatst gewijzigd:
perfect waar sander
en coole track ;)


de beste acid nummers die ik zelf al gemaakt heb, met het meeste gevoel in, zijn meestal superspontane opnames
andere dagen kan je urenlang in de studio zitten om uiteindelijk half gefrustreerd ermee te kappen..


het nummer dat ik hier bvb op de eerste pagina poste, heb ik opgenomen na de opname van een heel geflipt goa/experimental nummer.
gewoon, tijdens het opnemen was ik slecht aan het komen ervan, dus druk ik stop, verander ik wat patterns, lower the tempo en druk opnieuw op play (in hooguit 2seconden tijd).. de opname die erna volgde was gewoon super imo :luv:

Acid draait nie puur om de 303, acid draait om wat de 303 doet met je hoofd. Eens je dat beseft kan je met eender welk instrument Acid maken - denk ik - maar ik blijf toch liever bij mn 303 ;)

Die ouwe acid trax van eind jaren 80, Zo simpel als een ding, maar de juiste mindset van de muzikanten destijds was net DE reden voor zulke muziek. Heeft niets te maken met muzikale superioriteit of het dagen in de studio staan klungelen. Het zit tussen de oren.
 
Origineel geplaatst door rvooh

Die ouwe acid trax van eind jaren 80, Zo simpel als een ding, maar de juiste mindset van de muzikanten destijds was net DE reden voor zulke muziek. Heeft niets te maken met muzikale superioriteit of het dagen in de studio staan klungelen. Het zit tussen de oren.

nou zaten er toch wel een paar erg muzikale jongens tussen. Dat hoor je wel bij ander werk van ze. Maar ik wil wel even zeggen dat een goede acid of acid housetrack die niet verveeld echt heel moeilijk is. Die jaren 80 dingen zijn echt niet allemaal random knoppies drukken, sommige basslijnen zijn met veel precisie ingeprogrammeerd. Tis alleen dat ik daar meestal geen zin in heb om met aantekeningen enzo te gaan werken.
 
Origineel geplaatst door sander
Die jaren 80 dingen zijn echt niet allemaal random knoppies drukken, sommige basslijnen zijn met veel precisie ingeprogrammeerd.
Sterker nog, sommige van die baslijntjes die ze op hun 303tje programmeerden waren regelrechte kopieen van baslijnen uit oude soul en funk nummers.

Ik draaide ooit aan het begin van een tekno feestje ergens onder een brug wat oude chicago acid platen (phuture, k-alexi, armando, etc) en d'r loopt zo'n gast op me af en vraagt 'kun je ook acid draaien?'. Tja, wat zeg je dan?
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Ik draaide ooit aan het begin van een tekno feestje ergens onder een brug wat oude chicago acid platen (phuture, k-alexi, armando, etc) en d'r loopt zo'n gast op me af en vraagt 'kun je ook acid draaien?'. Tja, wat zeg je dan?

Dat dit echte acid is en je geen acidtechno bij je hebt.
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Ik draaide ooit aan het begin van een tekno feestje ergens onder een brug wat oude chicago acid platen (phuture, k-alexi, armando, etc) en d'r loopt zo'n gast op me af en vraagt 'kun je ook acid draaien?'. Tja, wat zeg je dan?

dan vraag je aan diegene: "weet jij iets van muziek?"

en je draait vrolijk verder :)
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Ik draaide ooit aan het begin van een tekno feestje ergens onder een brug wat oude chicago acid platen (phuture, k-alexi, armando, etc) en d'r loopt zo'n gast op me af en vraagt 'kun je ook acid draaien?'. Tja, wat zeg je dan? [/B]

Damn.. ik heb juist lang gehoopt dat dit verhaal niet zou uitlekken =(
 
Ach, 't is verder geen schande, 't is alleen jammer dat mensen niet doorhebben dat de muziek die ze zo waarderen een lange geschiedenis heeft. Hip hop fans van nu denken ook dat rap platen uit '93 'oldschool' zijn en hebben geen flauw idee wat er in de 15 jaar daarvoor gebeurde. De uitspraken van Brz deden me aan dat avondje onder de brug denken.
 
Bedoel je dit nu negatief of positief naar mij toe?

Ik hoop posistief, aangezien we nu al tig jaar verder zijn dan de eerste 'acid' klanken en het een beetje jammer zal zijn dat er in al die tijd niets verandert. Zowel bij de muzikanten of de mensen die denken te weten wat acid is.

Hoe dan ook, dit is een topic om nummers te droppen en niet teveel gepraat.

Laterz brzzzz
 
Back
Top