[House] Speakerpunks - Shine

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Deze keer een uitstapje naar house:

http://bitpress.nl/~peter/docs/mp3/speakerpunks/Speakerpunks-Shine.mp3


Het is eent track voor project dat ik samen met Daan Duurkoop doe (Dlux). De bedoeling was om een beetje techy housy tracks te maken. Ik bedenk/maak een concept / track en we maken iedere een versie, en de keer daar op bedenkt/maakt hij een concept / track etc. een soort swap dus...

Deze eerste editie zal op Phonetic Records uitkomen een house label uit de UK. Zij hebben voor ons ook een zangeres wat teksten in laten spreken, die moet ik er nog op zetten! De vocalen klinken een beetje a la Moloko.

De track is nog wat lang, en ik twijfel nog een beetje over de mix, heb nl. net nieuwe monitor speakers, moet er nog een beetje aan wennen. De sting/lead die er op een gegeven moment bij komt is mischien iet TE cheesy...

Goed, laat even weten wat je ervan vind voordat ik die vocalen er over heen ga zetten.

Gemaakt met Renoise, Zt3A+, veel plugin FX.
Heb de bitrate expres wat lager gehouden, dat begrijpen jullie vast!
 
ben ondertussen even aan't luisteren...

ik heb toch een paar puntjes
-ik ben zelf ook fan van uitgerekte nummers
maar voor mij is 8 minuten toch een maximum dat nog net 'doenbaar' is voor de luisteraar imo...
(en in jouw geval, de persoon op de dansvloer)
ik zou de 'intro' dus beetje inkorten... (hiermee bedoel ik alles voor 4:16,
bijvoorbeeld zou je die filtersound iets sneller kunnen laten opkomen, daar win je al een halve minuut mee,
of die 'duke nukem 3d' bas -want daar lijkt ie op- wat sneller laten opkomen)
ok, je moet de dj wat ruimte geven om em in de mix te gooien,
maar natuurlijk niet té veel, want dan begint hij toch midden in je plaat...

-zelf had'k het arrangement ook een beetje anders aangepakt,
maar dat is maar kwestie van hoe jij je track ziet natuurlijk

-voor de sounds ben'k zeer te vinden
(voor zover dat fatsoenlijk te horen is op zo'n lage bitrate),
vooral de bas + 2de en 4de tel geluid (tis iets tussen een shaker, clap of snare in)
gaan lekker maf samen...

-ohja, check nog ff de highpassfilter op 3:09, die zou'k in't begin niet té veel laten resoneren,
geeft namelijk niet zo'n lekker effect in de bas... komt ook nog ergens terug op't einde, maar daar gaat hij sneller zodat het niet opvalt...

-de strings zijn er heel lekker bij, doublecheck wel het akkoordenschema want harmonisch wringt er nog een heel klein schoentje
(niet in de strings, maar een of ander ondersteunende monotone synth die van verminderde terts naar kwart gaat ofzo -het is moeilijk in de lucht uit te leggen)

voor de rest, lekkere house!
ik zou d'r wel loos op gaan als je de puntjes... op de i... you know...
nu, als de vocals lekker zijn, en mooi verspreid over de track,
valt dit alles toch niet op, dus eigenlijk ben'k nu maar aant muggeziften ;)

m.r.t.
 
Vrij weinig op aan te merken. Klinkt allemaal lekker. Sound is OK. De track is nogal lang, maar gelukkig zit er wel voldoende variatie in om het leuk te houden. Aangezien er vaak maar een minuut of 5 maximaal gedraaid wordt van een track, om het tempo er een beetje in te houden, kun je wel het een en ander wat inkorten. Dan krijgt het denk ik nog iets meer energie erin. Want na een minuut of 4-5 komt de track pas echt lekker op gang. Persoonlijk houdt ik niet van lange breaks, je moet lekker dansen en door kunnen gaan, anders mix ik `m voor zo`n break er weer uit :duivels: 30 sec voor een break vind ik een maximum voor dansvloermuziek, zeker in dit genre. Bij meer sferische en zweverige tracks is de beat soms van ondergeschikt belang. Maargoed, dat is een kwestie van smaak. Misschien deze zo houden als extended versie, en een wat rappere erbij. zonde om deze helemaal weg te doen :)

PS: voor als de vocals erin komen, houdt ze lekker stabby en shouterig, lekker veel pit erin. Deze track heeft wel wat rauws, laat het niet te cheesy worden door van die Milk Inc vocals, hehehe.

Ben benieuwd naar het eindresultaat :dj:
 
Origineel geplaatst door mrt
ben ondertussen even aan't luisteren...

ik heb toch een paar puntjes
-ik ben zelf ook fan van uitgerekte nummers
maar voor mij is 8 minuten toch een maximum dat nog net 'doenbaar' is voor de luisteraar imo...
(
m.r.t.

Tja, voor DJ's he. Een gemiddelde trance dj heeft toch al gauw 5 minuten nodig om een plaat gelijk te zetten
 
Origineel geplaatst door andry
Tja, voor DJ's he. Een gemiddelde trance dj heeft toch al gauw 5 minuten nodig om een plaat gelijk te zetten

als dat zou zijn, zegt dat al genoeg over de dj op zich... ik hoop dat je je hierin vergist
ik heb toen'k 16 was ook wat trance gedraaid, maar op jou afgaand was'k dan gewoon pro ofwat?

enneuh, dit is nou niet bepaald trance...

m.r.t.

(goh, nu lag er toch echt een zin met het woord 'Tiësto' op m'n lippen, maar uit respect voor het topic...)
 
Origineel geplaatst door andry
Tja, voor DJ's he. Een gemiddelde trance dj heeft toch al gauw 5 minuten nodig om een plaat gelijk te zetten

5 minuten!?

Dan krijg je, als trance dj toch een probleem geloof ik, de gemiddelde lengte van een track ligt rond de 3 a 4 minuten dus dan word het lastig draaien!
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
5 minuten!?

Dan krijg je, als trance dj toch een probleem geloof ik, de gemiddelde lengte van een track ligt rond de 3 a 4 minuten dus dan word het lastig draaien!

bij trance toch niet .. das toch allemaal episch opgebouwt .. bij 5 minuten zit je net bij de 2de break !

:D
 
Wat zitten julie nou over trance en dj`s te zaniken? :stupid
Dat staat helemaal los van deze track. :geslaagd:

Ik ben trouwens echt benieuwd naar het eindresultaat, want met wat aanpassinkjes zou ik `m zo in m`n set gooien. Lekker vrolijk, groovy en hands in the air :P



*gratis topic-kick*
 
Origineel geplaatst door Phony
Wat zitten julie nou over trance en dj`s te zaniken? :stupid
Dat staat helemaal los van deze track. :geslaagd:

Ik ben trouwens echt benieuwd naar het eindresultaat, want met wat aanpassinkjes zou ik `m zo in m`n set gooien. Lekker vrolijk, groovy en hands in the air :P



*gratis topic-kick*

wij zeiken altijd trance dj's af .. problemen mee >? :D
 
Ik vind het een erg lekker nummer. Ik ben benieuwd waar je dat soort van electroloopje mee hebt gemaakt, ik bedoel dat leidende loopje dat heel de plaat meegaat.

grt
 
Origineel geplaatst door MadR
wij zeiken altijd trance dj's af .. problemen mee >? :D
Ja :smeris: Nou ben ik zelf ook geen fan van trance, maar zulke kritiek is ook wel wat overdreven toch?
En nou vind ik dat afzeiken niet eens zo`n probleem, maar waarom in dit topic...?:confused:

anyway... *gratis topic-kick*
 
Ik ben benieuwd waar je dat soort van electroloopje mee hebt gemaakt, ik bedoel dat leidende loopje dat heel de plaat meegaat.


Het 'electroloopje' komt uit de Zt3A+ met een beetje bitcrusher erop.

Mooie plugin, die Zt3a+ zuipt alleen wel veel cpu!
 
Laatst gewijzigd:
Primae plaatje! Vocals erin en gaan! Of nog geeneens, dan maak je gewoon een iets kortere versie zonder vocals, want daar ben ik toch geen fan van :)
Maargoed, wil wel horen wat et wordt met vocals ;)
 
mooi!

in t begin vind ik de bas wat droog, maar dat komt later goed met die gedubbelde..

beetje lang voor mijn smaak ook.. maar misschien gaan de vocals een hoop goed maken.

tis ook wat aan de commerciele kant, maar dat moet ook kunnen natuurlijk
 
Ok!

Hij is eeeeeecht veeeltste lang... das wel duidelijk.

Ik vind het ook echt moeilijk om de compositie compact te houden... maar ik ga er aan werken, ik heb de vocalen inmiddels fatsoenlijk dus nu moet ik deze er nog even op zetten.

Dit is trouwens de versie van Daan die al wel zang bevat:

http://dlux.cjb.net/shine2.mp3
 
Lekker plaatje ook!

Ik vind et alleen veel te langdradig, na 4 minuten begon ik em zat te worden. Dat kan komen omdat er vocals doorheen zitten, maar het kan ook gewoon zijn dat dit nummer wat minder lekker klinkt als de jouwe...

We zullen het wel zien wanneer jij je zang er ook doorheen hebt gegooid :)
 
Die kick klinkt wel lekker zeg. De drive is lekker.
En house? Heeft een tikkie weg van disco en is erg poppy. Maar zeker commercieel genoeg.

Die versie van DLux is een nogal rukkige mix, zelfs voor 96kbps. Zo overstuurd en vuuls te vet opgepompt. De zang klinkt wel lekker zeg. Is het een bekende zangeres?
 
Back
Top