NI Battery aansturen mbv CC-messages?

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Hoi,

ik heb een drumkit geïmporteerd mét dubbele bas en zou nu graag via 2 pedalen de kick bedienen in Battery 2... het zijn dus wel degelijk sustainpedalen (dus on/off en geen gradiënt)...

nu zag ik dat het mogelijk is een cel te activeren m.b.v. een midicontroller, dus cc-messages

ik stel de cel van de kickdrum in op bv een start cell on controller,
met een start cc van 64 (standaard het eerste pedaal op m'n fatar vmk-88)
en met een range min van 0 en een range max van 127
(omdat ie ook zo ingesteld staat op m'n fatar, en ik maar 1 cel wil bedienen over het hele 'bereik' van 0-127)
helaas zie ik zelfs de cel niet oplichten...

-midichannels heb'k al nagekeken, zowel in v-stack als in m'n battery als op m'n fatar staat alles op channel 1
-battery krijgt ook zeker input van m'n audiophile midi in

zou't kunnen dat'k door de luie midi-learn functie (en het feit dat'k dus praktisch nooit iets handmatig moet instellen) iets essentieels over het hoofd zie?

ik heb de handleiding ook al nageplozen maar die's toch maar redelijk basic over dat soort dingen:

Cell Activation On controller:
This function activates cells by a MIDI controller instead of a MIDI-key. It allows for example, to activate different cells depending on the position of the Modwheel or any other controller. Select Start on controller from the menu and choose the controller number of the controller you want to use for activating a cell (first value field). Then set the lowest (Rng min) and highest value (Rng max) in between which the cell will be activated when the modwheel is set to this position.


mvg

m.r.t.
 
Back
Top