Alternatief voor RE-201 "Space echo"

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik deze dynacord. Echo's vind ik niet bijzonder, maar wel met buizen en dus erg geschik om als oversturing te gebruik. Dat is ook waar ik hem meestal voor gebruik.

He die heb ik ook,lekkere bak met gangbare buizen,lekker warm....:okdan:
 
Oh yessssss.... ik zit hier gewoon uit m'n panty te gaan van deze gratis dub delay plugins:
http://www.interruptor.ch/vst_overview.shtml

Met name de 'EchoMania' VST is (hoewel CPU loodzwaar) echt gewoon.... geweldig.

echomania-th40.jpg




Zometeen even een voorbeeldje posten.

lkkr draad weer ;-]]
maaruh hyoork men naam ;-]
E-phonic Retrodelay - zoek maar eens even rond!

http://www.e-phonic.com/vstplugins/retrodelay.html pomp !! abbo derop
:engel:
 
Als je evt. wilt proberen een tape echo te emuleren met een modernere, digitale multi FX doos kun je het volgende in je achterhoofd houden.

1) het freq. bereik van een tape-echo was/is beperkt; stel dus zowel hi- als low-tone roll-off in voor de feedback, odat het geluid steeds "doffer" wordt met iedere repeat.
Evt. kun je bepaalde midden freq. ook iets versterken.

2). De wow en flutter die de motor veroorzaakte geeft/gaf een licht "jankerig" (chorus/vibrato) effect aan de echo's. Dit kun je namaken door de delaytijd licht te moduleren met een random LFO, of een lichte chorus achter je delay te zetten.

zeeeekers waar de roll of vd echo wordt minder per echo ..maakt dat maar eens na met een digi bak ..intressantio
 
wat pedalen betreft, ik ben nu toch echt wel uitgekeken op de line 6 echo park, de klank verveelt me...
De Strymon heb ik een tijdje geprobeerd, klinkt echt beter, maar de klank is nog te statisch, nep. en hij is nog duur ook. misschien toch maar een monotron delay kopen :D
 
Ik moet nog een plugin horen die goed in de feedback schiet zoals de 201. Je kan hem veilig los laten lopen zonder dat hij schel gaat janken. Echt een heerlijke bak om met de settings te freaken.
De SDE3000 doet korte feedback vrij aardig maar kan niet teveel hebben. Mn korg bbd's gaan heel lekker in de feedback met lange delay times, maar is erg aggressief bij korte delays.
 
Welke delay/echo is dit?
 

Attachments

  • echo_delay.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 78
ja je bent op de goede weg
 
Hoi Joosk,

Laag budget, maar wel mooi effect..

Lage prijs zit 'm vaak óf in afname van de kwaliteit, óf in meer moeite (als in handjes gebruiken)

Als je het niet erg vind om wat moeite te doen voor je sound, als je er niet mee gaat touren, als je paar m2 ruimte hebt :

Probeer het op de frippertronics manier, schaf 2 cheap ass Reel2Reel tape-recorders aan en maak je eigen tape-echo.. 't is echt voor in de studio, het is wat omslachtig maar hey, 't is el cheapo + mooi effect + vintage, etc en je hebt gelijk taperecorders voor als je gecharmeerd bent van die sound. Ander voordeel, je bent echt nog meer gefocused met je sound bezig als je op deze manier werkt.. alleen al omdat het meer tijd kost, wil je dat 't dan ook écht goed is ; ongemerkt plus punt

Heb er zelf ook 2 (eigenlijk 3), en gebruik 't regelmatig.. mocht je denken dat ik mezelf er wel makkelijk vanaf maak :D

*edit, ah zie al dat mikemix ongeveer 't zelfde adviseerde, idd ook met 1 tape-recorder kom je dicht in de buurt.. klein nadeel, delay-tijd is fixed, fixed op de snelheden van betreffende recorder *
 
Laatst gewijzigd:
Welke delay/echo is dit?

voor het testen van een echo of delay of galm bestaan twee testsignalen die het gedrag van het effect volledig en objectief vastleggen: pulsrespons en frequentierespons.
De pulsrespons krijg je door een puls door het systeem te halen;
De frequentierespons door een "sine sweep"

Alle andere testgeluiden maken het alleen maar moeilijker.
 
Echolette echo is in het voorbeeld. nr. 49
 
Back
Top