Alternatief voor RE-201 "Space echo"

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik was laatst in een studio waar een space echo stond en was echt helemaal blown away. Ik moest er dus ook een hebben. Ik wist dat ze gewild zijn, maar dat de prijs zo hoog is daar schrok ik echt van. Ik ben niet zo thuis in de hardware echo's maar wil er wel graag een aanschaffen. Wat is een goed alternatief? Mijn budget is +/- 100 a 150 euro.
Groeten,

Joost
 
In die pricerange heb je niet zo heel veel qua "originelen", maar ik denk dat dit erg leuk is:

echoPark.gif


De Line6 Echo Park - met emulaties van tape echo, bucket brigade analoge echo en digitale delay.
Gebruikt de modellen uit de Line6 Echo Pro, die door diverse forumleden hier van harte wordt aanbevolen..

Klinkt echt super, vind ik! :)
Luister maar eens hier: http://www.line6.com/media/tonecore/EP Analog_Swell.mp3

De Echo Park kost een euro of 135.

http://www.line6.com/tonecore/echoPark.html
 
Een echt alternatief voor de Space echo is er simpelweg niet. De Line6 komt aardig in de buurt moet ik zeggen...maar vergeet maar dat die dingen hetzelfde "blown away" gevoel geven als een mooi afgestelde Space Echo.
Helaas is het ook zo dat andere bandecho's geen vervanger zijn voor de Space Echo's. Andere bandecho's kunnen ook mooi zijn, maar anders. De Korg Stage Echo's zijn een stukkie minder mooi dan de Space Echo's en de Dynacords komen al helemaal niet in de buurt...(ja ik heb zelf ook Roland, Dynacord en Korg tape echo's dus kan 1 op 1 vergelijken).

Origineel geplaatst door Patat Met
De aller beste band echo is een Binson PE-603-TU6.
Laatst zag ik er een te koop voor 550 euro.

Wat is dit nou voor een onzin. Hoe kan je nu spreken van "de allerbeste bandecho". Lijkt mij een kwestie van smaak. Je kan wel zeggen dat de Roland Space Echo's, Maestro Echoplex en Binsons allemaal klassiekers zijn, maar welke de beste is kan je niet zeggen. Ik vind de Space Echo's mooier. (Ja ook die heb ik kunnen vergelijken met een Binson)

Maar Joosk:
Ik zou of voor een echte Space Echo gaan of voor een Line6
 
Bedankt allemaal tot nu, toe erg leerzaam! He Mathijs is dat de Echo park, dl4 of de echo van line6?

Gr. Joosk
 
Origineel geplaatst door Hanz
In die pricerange heb je niet zo heel veel qua "originelen", maar ik denk dat dit erg leuk is:

echoPark.gif


De Line6 Echo Park - met emulaties van tape echo, bucket brigade analoge echo en digitale delay.
Gebruikt de modellen uit de Line6 Echo Pro, die door diverse forumleden hier van harte wordt aanbevolen..

Klinkt echt super, vind ik! :)
Luister maar eens hier: http://www.line6.com/media/tonecore/EP Analog_Swell.mp3

De Echo Park kost een euro of 135.

http://www.line6.com/tonecore/echoPark.html

hee da's een geinig ding! wanneer zijn die uitgebracht?
 
Origineel geplaatst door Joosk
Bedankt allemaal tot nu, toe erg leerzaam! He Mathijs is dat de Echo park, dl4 of de echo van line6?

Gr. Joosk

Ik heb alleen de echo-pro van Line6 gehoord en vergeleken met de Space Echo's. Dus dat is eigenlijk de bak die ik aanraad...maar dat pedaaltje zal ook goed zijn hoor.
 
de line6 echo park is echt te gek. Ik heb hem ook gekocht om de fx shit die we in de studio hebben gemaakt met 3 verschillende space-echos na te doen live. Werkt heel erg goed, vooral de "mod" knop zorgt voor een soort flutter die ook in de space echo zit, daarnaast ook nog een analoge en digitale delay plus tap-functie een koopje.
 
Line6 Echo Farm TDM plugin voor ProTools.

echofarm.jpg
 
Echofarm is alleen voor TDM en niet voor LE toch? Voor die prijs kan ik volgens mij beter een echte space echo kopen.

joost
 
Koop een 3 koppen cassette deck (met naband controle) des te goedkoper de
band hoe meer vintage.....
 
ik vind ohmboyz van ohmforce heel erg bruikbaar voor dubby dingen ... en ook de gratis arcdev dubb box ... verder heeft voxengo in z'n analogsuite een hele fijne tape-based delay plugin...

en universal audio is samen met Roland nu bezig om de RE-201 te modellen voor hun UAD1 dsp-card, dus dat belooft wat!
 
met software kan je hem zelf maken.
bv. eerste spoor orginele geluid tweede spoor is eerste echo , derde spoor is tweede echo enz.
kan je wegfaden bewerken of pannen per spoor, of een reverb op een spoor erbij doen
 
Oh yessssss.... ik zit hier gewoon uit m'n panty te gaan van deze gratis dub delay plugins:
http://www.interruptor.ch/vst_overview.shtml

Met name de 'EchoMania' VST is (hoewel CPU loodzwaar) echt gewoon.... geweldig.

echomania-th40.jpg


Besides being a CPU hog this plug-in goes further than most (all?) real tape delay machines. It's capable of stereo delays, ping pong delays, multitap delays and complex delay textures.

-tape model including tape saturation, tape noise, flutter, low and high pass filtering
-4 separate delay lines which can be configured for various delay types (Try out the preset programs as examples. Also see the included signal diagram "diagram.jpg" to understand the structure of this effect)
delay times can either be defined in milliseconds or in relation to the song tempo in your sequencer. (switchable for each delay line)
-all parameters are controllable by midi controllers.
-pop-up hints help to understand the function of each control on the user interface. These appear when the mouse rests over a control.
-Also the assignement of midi controllers is documented in the pop-up hints

Zometeen even een voorbeeldje posten.
 
komt...ie...dan...hè!

MKS80 bass door EchoMania, SIR imulse van Studer tape recorder en TC compressor/limiter.
 

Attachments

  • tapedalay.mp3
    976,3 KB · Bekeken: 93
Re: Alternatief voor RE-201 "Space echo"

Origineel geplaatst door Joosk
Wat is een goed alternatief? Mijn budget is +/- 100 a 150 euro.

TC Electronic M300 2e hands.. geeft redelijk de sound die je zoekt..
 
Origineel geplaatst door Patat Met


Ik heb een Dynacord voor 50 euro gekocht.

een vriend van mij heeft ook zo'n dynacord... wel komisch ding:)
 
Back
Top