Op deze manier begin ik de TR 909 te haten...

Re: Re: Op deze manier begin ik de TR 909 te haten...

Re: Re: Op deze manier begin ik de TR 909 te haten...

Origineel geplaatst door Riekoes
Ik zou zeggen hou de verkoopthreadjes hier eens in de gaten, want regelmatig komen er 909's langs en die zijn volgens mij nooit direct weg en gaan ook niet weg voor € 1.500,-. Wie dat er wel voor geeft doet iets fout.

Ik heb voor de mijne een aantal jaar terug 15x0 euri betaald mint in org doos ;) Je mot toch wat
 
Ach, volgens deze logica begin ik Ferrari en Porsche òòk te haten... ;)
 
Nou inderdaad, zal ik gewoon stellen dat geld zuigt in het algemeen? :D
 
Ontwaakt, 909-lozen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in toondove sfeer!
Drumgebeuk stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude softsynths!
Softsynthgebruikers, ontwaakt, ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!

refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

Op de wijs van: http://home.planet.nl/~elder180/internationale/internationale01.mid
 
Ach, na ruim 15 jaar tot in den treure uitgemolken 909 sounds, heb ik het er persoonlijk nu echt niet meer voor over om nog 1000 euro (laat staan 1500!!) te betalen voor deze bak. Hij mag dan we goed klinken (mag je ook wel verwachten voor zoveel geld), maar dan heb ik nog liever een originele 909 sample cd voor nog geen 20e deel van de prijs van de "real thing". Bovendien heeft bijna elke soundmodule wel een aantal redelijk goede 808/909 kits aan boord. Natuurlijk is dit weer niet te vergelijken met de real thing, maar ik vind deze goed genoeg klinken om vette nummers te maken. Ik vind het idee of arrangement van een nummer iets belangrijker dan het feit of iemand wel een echte 909 heeft gebruikt.
Als ik nu 1500 euro zou hebben, zou ik het dus liever aan andere gear besteden.

Dit is natuurlijk mijn persoonlijke bescheiden kijk hierop he jongens ;)
 
Het doet me goed om te zien dat de meningen gelukkig toch wel sterk uiteen lopen wat betreft de TR909, de pluim voor jullie ! :)
En wat betreft die 909 DIY clones, they all SUCK..... een drum doosje moet z'n eigen interne sequencer hebben vind ik, geen gekut met externe apparaten om het te laten lopen... gatver
Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen manier van muziek maken...
 
Origineel geplaatst door ChampionSound
Ach, na ruim 15 jaar tot in den treure uitgemolken 909 sounds, heb ik het er persoonlijk nu echt niet meer voor over om nog 1000 euro (laat staan 1500!!) te betalen voor deze bak. Hij mag dan we goed klinken (mag je ook wel verwachten voor zoveel geld), maar dan heb ik nog liever een originele 909 sample cd voor nog geen 20e deel van de prijs van de "real thing". Bovendien heeft bijna elke soundmodule wel een aantal redelijk goede 808/909 kits aan boord. Natuurlijk is dit weer niet te vergelijken met de real thing, maar ik vind deze goed genoeg klinken om vette nummers te maken. Ik vind het idee of arrangement van een nummer iets belangrijker dan het feit of iemand wel een echte 909 heeft gebruikt.
Als ik nu 1500 euro zou hebben, zou ik het dus liever aan andere gear besteden.

Ik sluit me hier volledig bij aan......... :)
 
Origineel geplaatst door bounce
1500 euro is toch niet zo veel geld?

voor zo iets moois

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Al kijk je wat je ermee kan en je in je achterhoofd houd dat de sound blijkbaar voldoende is voor instant househits is het niet duur.

Al bekijk je het vanuit het oogpunt van aanvankelijke verkoopprijs en waardedaling dan is het weer belachelijk duur. Ik zou zelf ten alle tijden een Machinedrum kopen (heb ik ook gedaan :D ).

Voor de 1500 euro die soms voor de 909 gevraagd wordt kun je bijna een nagelnieuwe Machinedrum UW kopen. Kun je er nog samples inhakken ook. Buiten de betere sequencer heb je dan ook nog mastering FX, LFO's, 4 verschillende soorten synthese en de mogelijkheid om samples te laden.

De MD heeft 16 sporen i.p.v. de 909 zijn 8 (of 10?) sporen. De 909 heeft dan wel weer 10 outputs en de MAchinedrum "maar" 6.

Het is denk ik maar net wat je zoekt.:D

Ik wil op zich best een 909 hebben (waarom niet he?) maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en ik heb gewoon veel meer aan een machinedrum. Dat is zoveel meer dan gewoon een drumcomputer.
 
tja, de Roland TR-909 is voor dance wat de Fender Stratocaster voor de rockscene is
en de originele zijn nou eenmaal meer waard
maar dan haal je wel een stuk muziekgeschiedenis in huis
dat kan je toch niet met een machinedrum vergelijken imho
en wees blij dat ze nu nog redelijk geprijsd zijn
originele Stratocasters zijn al helemaal niet meer te betalen
er zal ook vast een dag komen dat dat voor originele TR-909's ook het geval zal zijn
kopen dus dat ding!
zolang het nog kan
 
"be happy with what you have, and be even more happier with what you'll gonna get..."
 
het is gewoon vervelend dat vette apparaten soms tamelijk onbereikbaar lijken op basis van het prijskaartje.. :koffie:
 
Hoi,

Heb net een tr-909 gekocht voor 550 euro........is dit ook teveel}:|

bRzoeps
 
Origineel geplaatst door brz
Hoi,

Heb net een tr-909 gekocht voor 550 euro........is dit ook teveel}:|

bRzoeps

ik hoop dat het die ene is waar het hier de hele tijd (of in ieder geval in de originele post...) over gaat.
 
Origineel geplaatst door brz
Hoi,

Heb net een tr-909 gekocht voor 550 euro........is dit ook teveel}:|

bRzoeps

Als ik zo een aanbieding kreeg, en het voor die prijs mocht kopen, dan niet nee... :kont:

Origineel geplaatst door falafelbiels
ik hoop dat het die ene is waar het hier de hele tijd (of in ieder geval in de originele post...) over gaat.

Nope, even doorzeiken dan maar...
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
geeft dus eigenlijk een beetje aan dat je beter geen 1500 piek voor zo'n ding kan betalen als je het mij vraagt...
neuh.... inderdaad niet, dan maar een Jomox !
 
Back
Top