Kurzweil of Roland

kurzweil is qua synthese vele malen beter dan roland. maar de factory patches van roland zijn weer sterker meestal, zeker als je er meerdere tegelijkertijd wilt gebruiken.

qua professionaliteit is de kurzweil dan weer beter. die klinkt uiteindelijk veel strakker. maar heeft een zwakkere effectensectie. kortom: alleenstaand is de XV waarschijnlijk beter, in een volledige studio heb je denk ik meer aan de kurzweil.
 
Re: Kurzweil of Roland

Origineel geplaatst door lvercaut
Help mij eruit a.u.b.Een XV of een Kurzweil PC2R ?Kan mijn geld maar een keer uitgeven.Nee, geen Triton want ik heb brood en boter klanken nodig.Met veel dank!:biertje:
Wat bedoel je pressies met 'geen Triton want ik heb brood en boter klanken nodig'?
 
Ik vind de Triton een geweldige machine maar volgens mij iets te trendy.Heel goed voor pop en hiphop maar heeft bv geen basis pianoklank.Een Roland klinkt minder spectaculair maar beschouw ik meer als een goede algemene (acoustische klankenmaker).Maar nogmaals met alle respect voor een Triton hoor,k'zou hem er graag bij hebben staan!Maar omdat ik geen andere gear heb zou ik eerst iets Roland,Kurzweil of Yamahaachtig willen.Komt er ook nog bij dat ik bij de minderheid ben (op dit forum tenminste) die geen dance,trance of hiphop maken.Ik zoek dus iets met een goede pianoklank,bassen ,blazers,strijkers en drums en dat bedoel ik met brood en boter klanken.Groetjes:doei:
 
Roland maakt synth's die erg goed klinken voor 'standaard' sounds, wil je iets anders en meer extreem ga dan voor de koerswaail. Maar je zei dat je meer op zoek wass naar de acc. klanken, neem dan de roland.

En de naam is ook (bijna) erg mooi....;)

Ronald
 
Lees ik daarnet ook weer dat de Kurzweil (Pc2r in mijn geval) maar 4 keer multitimbraal is .Het zal dan wel een Roland moeten worden zeker, maar welke XV ?De 3080 kan ik nog net betalen maar de 5080 moet ik vergeten.Of de goedkopere 64 stemmige uitvoeringen zoals de 5050 of de 2020???Die hebben wel 3 ipv 1 effectsprocessor maar ZOUDEN minder goede D/A converters hebben ?
 
Scheer je naar de winkel en ga eens luisteren. Dat beslist een stuk makkelijker.
 
Origineel geplaatst door lvercaut
Lees ik daarnet ook weer dat de Kurzweil (Pc2r in mijn geval) maar 4 keer multitimbraal is .Het zal dan wel een Roland moeten worden zeker, maar welke XV ?De 3080 kan ik nog net betalen maar de 5080 moet ik vergeten.Of de goedkopere 64 stemmige uitvoeringen zoals de 5050 of de 2020???Die hebben wel 3 ipv 1 effectsprocessor maar ZOUDEN minder goede D/A converters hebben ?
Daar heb ik ook over gelezen. Al zou het kloppen
dan zou het verschil alleen met meetapparatuur hoorbaar
zijn, lijkt me.

Maare, XV2020 is goe bakkie!
 
he, voor dat geld koop je toch een Yamaha Cs2x.Heb je ineens alles , van gewone instrumenten tot echte synth klanken.En zoals Fuse terecht schrijft , loop even muziek zaak binnen en luister naar verschillende merken en types.

Groetjes,
marcxE
 
Back
Top