Yamaha DX-7 VS. Roland D-10

Disco Stu

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
186
Ik heb een beetje rondgekeken naar een masterkeyboard en ik vond die dingen van evolution en studiologic allemaal niet zo relax. Dus toen bedacht ik waarom zou ik geen oud keyboardje nemen. Ik zag deze 2 staan en ze zijn allebei even duur.

Welke zou jij kiezen? Met de totale synth in gedachte. (geluid, interface, speelbaarheid etc)

:doei:
 
ik heb ook een dx-7, en gebruik hem bijna alleen als masterkeyboard, dus alleen al daarvoor is ie de moeite waard, niet kapot te krijgen enz enz. En je krijgt er nog een klassieke FM bak bij ook! patsen!
 
gebruik zelf een dx11 als masterboard
wat een perfecte synths zijn het daarvoor!
heerlijk toetsenbordje, echte pitch en modulatiewielen, aftertouch, breath control... alles zit er gewoon op EN nog een vette FM bak erbij !
 
Die D-10 is echt waardeloos hoor...

Anders moet je eens kijken naar Roland JX-1. De sounds lach je je een scheur om maar het is wel een goed keyboard ! En goedkoop en licht
 
Ik zie niet in waarom een D10 waardeloos is. Een JX1 is zeker als masterkeyboard een stuk minder. Ik heb er zelden één gezien die niet krom was als gevold van de slappe kast. Het toetsenbord is wel oké, maar......
O ja, bij de oer-DX7 moet je wel uitkijken. Volgens mij verzendt het toetsenbord namelijk over midi geen hogere velocitywaarden dan 100. :o:
 
Ik vind het keyboard van een D-10 gewoon 3x niks. Niet dat het voor mij wat uitmaakt, kan toch niet spelen, maar die dingen rammelen als de ziekte.

Maar mogelijk heb ik alleen gare exemplaren gezien.
 
Ik vind de D10 ook tien keer niks! Kocht zelf in 88 een nieuwe D20... ook helemaal k.. Maar die JX-1 is ook vrij brak ;)
 
Maar een JX-10 is wel *BILLIG*, dr stond er laatst eentje voor 100 euro maar daar moet nog makkelijk wat vanaf te pingelen zijn...
 
Origineel geplaatst door murphi
Maar een JX-10 is wel *BILLIG*, dr stond er laatst eentje voor 100 euro maar daar moet nog makkelijk wat vanaf te pingelen zijn...

Een JX-10? Da's een heel ander verhaal. Hele leuke analoge synth met een heel fijn toetsenbord. Ervaring!
Voor 100 euro koop ik er direct 4! :)

kHeb niet meer geld............
 
Oh oepz foutje... Als dat zo was zou ik zelfs een tuinhek maken van JX-10's. Ik bedoel natuurlijk een JX-1
 
Gelukkig een type-fout! Ik werd al bijna onrustig. 't Is al weer dik tien jaar geleden dat ik mijn JX10 verkocht..... maar ik mis hem nog steeds ;)
 
Een JX10 is zeker leuk (vooral met PG!)! Een JX1 zeker niet! Da's gewoon speelgoed. Een Roland E14 keyboard klinkt al beter. Is stukken degelijker enzovoort...vooral minder krom enzo. Zelfs Bart Smits verkoopt nog betere shit! ;)
 
De gemiddelde computermuzikant zal het worst wezen wat er voor sounds inzitten. Daarbij kun je mbv midi-ox de JX-1 heel erg cool bv rebirth aansturen. Het ding heeft namelijk 2x 16 rijen om sounds te kiezen... en die sturen Program Changes uit die je met midi-ox weer kunt omzetten naar noten in octaaf 0 of 8 ofzo (gebruikt toch niemand).

... En klaar is uw stepsequencer...
 
Origineel geplaatst door murphi
De gemiddelde computermuzikant zal het worst wezen wat er voor sounds inzitten

Want die kan toch niet spelen/programmeren?

Snap ik ff niet dus:confused:

Dan kun je dus gerust ieder toetsenbord met midi aanschaffen.
 
Back
Top