jazzalicious - the cornerstone (jazzysoulhopfokhokjes)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
nieuwe track van ondergetekende met mre op de sax en paul bergman op toesten...
paul heeft een gesamplede partij van me nagespeeld en ik heb er de virtuele schaar ingezet...
t was nog een hels karwei om die vintage sound te behouden/ verkrijgen waar ik zo van houd...

anyways, enjoy en feedback is welkom!

http://www.soundclick.com/bands/3/jazzalicious_music.htm

(bovenste)
 
eerste indruk: damn, ik vind dit zeer de moeite!
het enige wat me stoort is de lofi-drum met irritante snare,
en die fill-in 'op't einde van de 16' is het ook niet echt (dubbele trigger op het snarestuk)...
ik zou toch voor een iets subtielere drum gaan ipv dat schelle mono-breakbeat-achtige hiphop ding
voor de rest, dit is chillen! more jazz & soul, less hop!

2de luisterbeurt: de break (funky guitar en de koperriff + scratch) mag er voor mijn part tussenuit, maar het enige wat hij wel goed doet is terug contrast geven met de rustige beginmelodie, dit zou'k op een andere manier proberen te bekomen, zonder de break... gewoon het begin idee nog wat meer uitwerken... sax is vet, die mag wel eventueel een solo geven als break, vocals passen ook mooi in! nice!

cheers,

m.r.t.
 
is dat nou bassie die daar een of andere chick aant beffen is?:)


Klinkt lekker hoor, die break komt er wel erg bruut in op 1:49 ik zou er toch iets meer naar toe bouwen in het arrangement.

Voor de rest is de snare iets te pompeus

is dat nina simone die sample??

lekker verder hoor
 
@ bobaphat

ja t nummer gaat over liefde en bassie die een meid aan t beffen is liefde in al zijn puurheid :P
(overigens kan dit te wijten zijn aan het bassie handtekeningensyndroom wat ik als kind heb opgelopen toen ik de onstervelijke grootheid ooit mocht ontmoeten en hij mij een handtekening weigerde te geven...)

ik heb sade gesampled en marvin gaye...over het arrangement: ik vind het juist wel leuk om de solo juist aan t begin van het nummer te zetten ipv meer naar het traditionele einde...thnx!

@ mrt

de drum ben ik deels met je eens...die fill is idd te simpel, daar wordt aan gewerkt...maar ik vind die lowfi sound juist zo lekker passen bij t geheel....
ook wat je zegt over de break moet ik mee instemmen...ik had daar mn twijfels al over en nu is het dan benoemd is kan ik mezelf niet meer recht aankijken in de spiegel als ik er niet naar kijk :D
het koper blijft er sowieso in, die pakt de melodie imho erg leuk op...thnx!
 
Tja,
Dit is hele fijne muziek. Ik zoek nog een cadeautje voor de verjaardag van een vriend vanavond. Als je muziek uitgebracht was had ik het album cadeau gegeven.
 
dank je...een gebrande versie is mss realiseerbaar als extratje annex eventuele voorproef :D
 
of het moet je puur om de hoes gaan, dan moet ik je teleurstellen helaas :P
 
Back
Top