jazzalicious - pingo (country blueshop)

ik zou de stem van dhr feenstra iets minder hard zetten en het ook een beetje vuiler laten klinken . klinkt nu misschien net ietjes te clean. misschien moet je er eens een hi-pass filter over gooien. zodat het wat ieler klinkt.
voor derest is het :okdan: zoals gewoondlijk.
 
In 't Frysk nog wol! Leuk jeuh :). Leuke opzet, en ook een hele nette opname :okdan:. Alleen de drums vind ik iets minder klinken, maar dat komt denk ik door de mic's (welke?) die je gebruikt hebt. Misschien zou een klein beetje compressie 't kunnen corrigeren. Ik vind 't ritme dat van de drums in het begin nogal saai, ik zou 't interessanter vinden als deze een wat meer 'intelligent' ritme spelen. 't Ritme wat na zo'n 2 minuten begint vind ik een stuk toffer.

Best tof dit: heb je hier meer van?
 
Inderdaad die vocals wat smeriger! ik zou er een bandpass filter opzetten met wat resonantie. En nog wat reverb. Sowieso de boel wat smeriger mixen. Het klinkt allemaal heel clean (wel mooi hoor) verder is de compositie erg mooi. Mischien hier en daar een mooie breakbeat met een filter erop, als 2e percussie laag. Misschien nog wat meer het gevoel ruimte in de mix creeren. Verder:okdan:
 
wat een kut popup op die soundclick site

WARNING YOUR COMPUTER IS RUNNING SLOW


Die akkoorden van die rhodes lijken erg op dat nummer van Lou Rawls, you gonna miss my loving.

leuke opzet, friesche blues/jazz
 
dank allen

bedankt voor de tips...vind m zelf nl ook aan de cleane kant...
heb de indruk dat het vooral door de rhodes komt...deze krijg ik echter tot op heden niet viezer,
zonder m de nek om te draaien....

@ protohuman: de drums welke je hoort tijdens de coupletten zijn gemaakt van losse kits...de drums tijdens de breaks
zijn bewerkte loops geleverd door maks...
het ritme is idd simpel, ik neig daar snel naar wss door mn hiphopinvloeden...ik houd ook van eenvoud
in drums van tijd tot tijd...hier vind ik t ritme wel gepast...ik ga nog wel ff stoeien met compressie en filters...
eens kijken wat dat doet...enne ik haw hjir net meer fan, mar wot net is kin noch komme :P
ik overweeg wel dhr feenstra nogmaals te benaderen voor een vervolg....
 
Origineel geplaatst door Dilago
enne ik haw hjir net meer fan, mar wot net is kin noch komme :P
Dan zeker ff laten horen!
Ik denk dat 't best tof kan klinken als je een volgende keer voor de vocaal een vintage(style) mic gebruikt; voor 't rauwere randje, en ik denk dat het ook wel bij de sfeer past. En anders kun je een soortegelijk effect ook wel met wat EQ bereiken.
 
ik heb ook bij deze track met de gedachte gespeeld om de vocalen wat ouder te doen klinken....
toen bedacht ik me, dhr feenstra is 76 wat al vintage genoeg op zich is :)
in dit geval kies ik voor de natuurlijke vintage in zn stem en wil deze zo helder mogelijk in beeld brengen....

mss voor een volgend project...

tige tank :)
 
dank :)

heb de rhodes alsnog viezer weten te krijgen...echter nog niet overnieuw geupload
 
Blinder!

Blinder!

Mijn contrabas/electro& casio-hart gaan alle drie sneller kloppen bij dit soort klanken, warempel ook nog in het Fries. Klink dan en daverje fier yn it roun...........
 
Origineel geplaatst door Dilago
hahaha morgen tussen 11.00u en 12.00u meer van dit op omrop fryslan :D

yez, keep those taperecorder ready guys:D
 
Back
Top