Welke modular moet ik kiezen?

Doepfer A100 planning

Doepfer A100 planning

Als je voor een Doepfer A100 systeem gaat: op de Doepfer site valt een Excel sheet te downloaden met prijzen, breedtematen en stroomverbruik van alle modules, kun je zo je favoriete systeem bij elkaar klikken en kijken of het in je twee kasten past qua afmeting en prikverbruik. Prijzen staan ook in het sheet, dus je ziet ook wat je kwijt bent aan kosten. En als je de prijzen van Musichouse ook nog in het sheet erbij klikt, zie je meteen wat je kunt besparen als je rechtstreeks of bij Thomann of bij Touched-By-Sound bestelt...

Hmmm... ik kan het sheet niet meer zo snel vinden op de site, heb het zelf nog wel ergens als je het zou willen hebben, maar er is ook een handige nieuwe planner...

http://www.doepfer.de/A100_planner/index.html
 
Motm

Motm

MOTM is zeker niet het goedkoopste alternatief, voor 3000 USD kun je bijvoorbeeld dit setje bestellen :

1x MOTM-300 Ultra-VCO Assembled
1x MOTM-440 Discrete OTA Lowpass VCF Assembled
1x MOTM-310 uVCO Assembled
1x MOTM-101 Noise/S&H Assembled
2x MOTM-190 Dual VCA/RM Assembled
1x MOTM-900 Dual Power Supply Assembled.
1xMOTM-390 Dual LFO Assembled
2xMOTM-800 ADSR EG Assembled

Sub-Total: $2,930.00
 
Ja je kan een aardig voordeel doen met de lage dollar.
Modcan B is ook erg dik imho en ziet er ook erg netjes uit.
Die digitale vco moet ik bv echt nog is scoren.
 
RSB aan een Modulair

RSB aan een Modulair

Ik ben al een jaar aan het kijken naar een modulair systeem en nu ben ik dit tegen gekomen:

http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/c-modules.htm

De prijzen lijken mij meer dan redelijk en heb een lijstje in me hoofd om te bestelen, nu graag jullie meningen erover ;)

Case:
AS1600 £205

Modules:
VCO £49 12hp
VCO-SUB £69 12hp
VCO-RM £69 12hp

SY02 £89 18hp
EG01 £59 12hp
EG01 £59 12hp
VCA2 £49 12hp
SH-NZ £59 6hp

Extra:
M2CV £109 12hp
SQ8 £79 18hp +
------------------------------------------
Totaal: £895 126hp


Het moet mijn eerste modulair worden en vraag me nu dus af wat ik nog meer moet nemen. Zijn bijv. die Utility Modules een must-have?? ik zie zo even het nut er niet van in??
En passen het aantal modules zoals hierboven beschreven allemaal in die AS1600-case??

£895 is omgerekend €1209
 
Anolugue Solutions moet je absoluut NIKS van kopen.
Dat is gewoon troep in mijn ogen.

Dat vind ik allemaal wel best maar probeer jij maar iets anders te vinden in deze prijs categorie. En waarom is het troep in jou ogen? geef eens specifiek aan waarom ipv gewoon TROEP te roepen. Begrijp me niet verkeerd want ik geloof heilig in jou modulair-kennis maar geld speelt duidelijk een rol in mijn situatie.

Doepfer vind ik zelfs al prijzig :bekdicht:
 
Ik heb helemaal geen hoge :maffia: op van Analogue Solutions.
De kwaliteit is gewoon slecht in zo wel klank als bouw kwaliteit.
Dit geld voor de moduaire modules en synths die ze uitbrengen.
 
Ik begijp wel waarom dat gezegd wordt,
(mono drukt zich voor zijn doen subtiel uit volgens mij)
Maar dit is IMO slechts gedeeltelijk waar;

De Vostok & Red Square synths zijn qua kwaliteit/prijs ratio niet echt gelukt vind ik.

Maar een aantal van die modules zijn best intereressant;

-Met de meest basic VCO is voor die prijs weinig mis (af fabriek wel slecht afgeregeld maar dat was m'n 4 maal zo dure plan B ook)

-Dat SY02 VCF is zelfs erg goed, net als die filtered coffee module (als je van 'vuile vcf's houdt). een lpf + hpf + VCA in een module voor die prijs vindt je nergens.

Kast, voeding, midi-cv interface & VCA's zou ik idd niet zo snel van A.Sol. kopen.

Voordat je je rijk rekent, moet je wel bedenken dat er bij z'n mooie prijzen nog +17.5 % UK VAT bij komt, tenzij je een bedrijf hebt.

Kortom; als je weet wat je koopt heeft A.Sol. best een paar aardige dingen.


Ik heb helemaal geen hoge :maffia: op van Analogue Solutions.
De kwaliteit is gewoon slecht in zo wel klank als bouw kwaliteit.
Dit geld voor de moduaire modules en synths die ze uitbrengen.
 
Ik heb van Analogue Solutions de 'FILTERED COFFEE' filterbank en daar hou ik wel van. ik gebruik ze meer dan mijn AS FB3 of mijn Sherman.
Van hun modules weet ik niet veel. Ze zijn wel goedkoop he! Ik meen mij te herinneren dat ze een tijdje geleden een batch met onstabiele vco's hadden en die hebben ze dan via ebay gedumpt. De nieuwe lading schijnt beter te zijn.
 
Zijn er hier uberhaupt gasten met een AS-modulair uit de serie hierboven? Die 8-step sequencer is niet echt duur.
Ja , ik weet dat jij WIARD erg vet vind Mono-poly maar wat een prijzen. Elke module kost zo ongeveer 800dollar.
Je hebt er op z'n minst 3 nodig om een beetje leuk te beginnen.
Dat is al 2400dollar!!!
 
Zijn er hier uberhaupt gasten met een AS-modulair uit de serie hierboven? Die 8-step sequencer is niet echt duur.
Ja , ik weet dat jij WIARD erg vet vind Mono-poly maar wat een prijzen. Elke module kost zo ongeveer 800dollar.
Je hebt er op z'n minst 3 nodig om een beetje leuk te beginnen.
Dat is al 2400dollar!!!

Ja, zoals gezegd, heb ik een aantal modules:
VCO's, EG, SY02, LFO's, sequencers, diverse drummodules
 
Zijn er hier uberhaupt gasten met een AS-modulair uit de serie hierboven? Die 8-step sequencer is niet echt duur.
Ja , ik weet dat jij WIARD erg vet vind Mono-poly maar wat een prijzen. Elke module kost zo ongeveer 800dollar.
Je hebt er op z'n minst 3 nodig om een beetje leuk te beginnen.
Dat is al 2400dollar!!!

Ik heb geeen 1 keer het woord Wiard laten vallen hoor.
Ik heb alleen gezegd dat Analogue Solutions slecht is.
En het is kinkklare onzin dat je 3 modules nodig denkt te hebben.
Als je alles op een rijtje zet is $800 per module helemaal niet duur zeker niet voor wat je er voor krijg.

Maar nu we het er toch over hebben.
VCO + VCA + AR + Multiple + panel + gepantserde module = $800
Dat is bijna een complete synthesizer voice.
 
ik zag de afgelopen week een Wiard Joystick controller verkocht worden..was een mooi ding...voor 400$ of zo
 
Ik heb ooit een DotCom VCO gekocht in de hoop om gaandeweg modules bij elkaar te sprokkelen. Maar je ziet vrijwel geen 2e hands modules :(

Ben aan het overwegen om met een Doepfer A-100 te beginnen .....
Deze uit te breiden met misc. modules en ben benieuwd wat jullie zouden aanraden?
 
Je kan toch ook gewoon nieuw dotcom kopen?
Zo duur is het ook allemaal niet.
Of een nmooie 904a/b/c setje van Mos-lab :p

Ik zou me ook niet blind staren op 1 merk.
Een rijtje Motm en Modcan B er bij is helpt ook.
 
Kheb voor mezelf een modulair "groei" plan op papier gezet.

Ik ben erover uit... ik ben een gear verzamelaar die regelmatig aan het jammen is. Tracks en een liveset in elkaar knutselen/afmixen moet k nog goed onder de knie krijgen... Het lijkt me daarom beter om een zo breed mogelijke soundrange in mn studio te hebben. Ben al aardig op weg denk ik ;)

Ik wil mezelf ook niet doodstaren op 1 merk. Maar ik ben wel te gierig om iets nieuw te kopen ;)

Die DotCom VCO hangt nu al ruim een jaar bij BRZ in zn cabinet. Met het A-100 system kan ik iig direct uit de voeten, deze in de loop van de tijd aanvullen met misc. modules en hopelijk meerdere DotCom modules 2e hands binnen de EU vinden... (alhoewel MOTM, Wiard en/of Formant me ook leuk lijken)
 
Ben nu al weer een tijdje bezig met modulair. Op aanraden van mono-poly ben ik begonnen met frac rack systeem. Veel waar(d) voor je geld. Heb 2e hands Wiard spul gekocht en nieuw Blacet spul. Ben erg blij hiermee. Oscilator van Blacet is een erg dik ding. Modules komen met handleiding/schema wat natuurlijk erg prettig is. Schroefjes worden ook netjes meegeleverd. Zeker met lage dollar nu, kan ik dit iedereen aanraden. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het vier weken kan duren voordat je module wordt opgestuurd (handgemaakt, getest, dus nog relatief snel vind ik). Bedenk ook dat het pakketje dan nog 4 weken " in void" op schiphol is en dat je vervolgens aan de postbode nog inklaringskosten en BTW mag betalen. Sommigen zullen dit als hinderlijk ervaren.

Maar eigenwijs als ik ben moest ik natuurlijk ook nog eurorack-spul proberen. Want waar maakt die mono-poly zich nou zo druk om? Analogue Solutions spul bij Schneider bestelt. Modulaire drums leken me wel dik. Modules waren supersnel binnen (na twee dagen geloof ik). Ook AS deed er netjes schroefjes bij en handleidingen (OK, hoe moeilijk kan het zijn, maar het getuigt IMHO wel van een bepaalde netheid). Ik ben niet de juiste persoon om te vragen of het rommel is (niet dat ik geen mening heb, maar acht mezelf niet een expert genoeg om daar hier een goed objectief verslag over te schrijven.) Ik ben blij met m`n AS modules. Fijne drum geluiden. Gaat zeker erg dicht naar 808 en 909, maar als je 808/909 wilt, gewoon 808/909 kopen. Dit vanwege het "echt=echt coke=coke" principe.

En dan doepfer. Hier had ik ook wat 2e hands moduletjes van gekocht en was ik best tevreden over. Stoute schoenen aangetokken en ook wat nieuwe modules besteld bij de Nederlands leverancier van het spul. Om goedkoper uit te zijn, kan er beter in Duitsland besteld worden, maar ik acteer wel loco :D
Oftewel, steun de lokale moduleboer. De modules die ik wilde waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Paar weken later kwamen de modules en onderdelen binnen. Beetje jammer, factuur/paklijst ontbraken. Doepfer doet blijkbaar ook geen manuals bij z`n modules en ik vond de spullen niet goed verpakt. Bij de andere leveranciers waren de modules netjes in antistatische zakjes verpakt en in dozen met van die piepschuimen cornflakes gedaan. Bij de doepfer levering wel antistatische zakjes maar geen cornflakes. Modules hebben tijdens transport dus lekker alle kanten op kunnen stuiteren. Tevens ontbraken bij de DIY-kit I van doepfer van die busjes om je busboard mee te monteren, terwijl er toch echt stond compleet pakket. Hmmm, jammer moet ik weer de stad in om die dingen te scoren. Dit pakket heb ik dus gisteren binnen gekregen. Vandaag wilde ik contact opnemen met de leverancier om bovengenoemde punten te kunnen noemen, echter deze is tot 16 februari gesloten. Erg jammer, in de eerste plaats voor de leverancier, want ik begin nu wel de mening van mono-poly te delen. Natuurlijk hoeven dit soort zaken niets te zeggen over de kwaliteit van de modules. Toch vind ik het wel wat zeggen over de houding van doepfer en dat zal toch ook z`n weerklink vinden in het product dat ze leveren. Modules met bad vibes hoef ik niet ;)

In deze post heb ik het eigenlijk puur over levering en service gehad, misschien in de toekomst nog iets over de modules zelf. Maar ik dacht dat deze info wellicht mensen helpt een keuze te maken bij hun modulair. Ik ga door met zowel frac als euro, maar ga alles uit de VS laten komen. Geen doepfer meer (denk ik, wellicht dat de leverancier nog goede ideeen heeft) maar genoeg andere interessante eurorack modules te verkrijgen...

[edit]Wat voor mij de doorslag geeft om in VS tebestellen ipv van in NL, is dat de levering eigenlijk evenlang duurt en gezien dollarkoers ik dus ook meer waar(d) krijg voor m`n geld. Volgende aanschaf gaat de Miniwave (frac) worden en de Elby Steiner filter (euro) worden[/edit]
 
Last edited by a moderator:
Met de Miniwave ben je dadelijk echt helemaal in de hemel Maarten!
Kijk is even voor de Hylander Rom expander voor nog meer wavetables.
Ik geloof dat er dit jaar ook nog een MOTM vco in frack gaat komen.

Mijn meest favoriete euro module is trouwens de Analogue Systems scale programmer.
Die kost echt een duit geld maar is het voor mij echt dubbel en dwars waard.
Zit er al over te denken om er nog eentje te halen :)
 
Back
Top