Live band sequenzing m.b.v. Triton

Recto

Sambal bij?
Lid sinds
26 mei 2003
Berichten
53
Locatie
een huis!!!
Hallo mensen,

We zijn van plan met onze band live backingtracks te gaan gebruiken met daarop wat extra partijen zoals
strings/blazers/hammond/percussie.
Ik ben niet zo into sequensing enz. Ik ben gitarist en heb een Triton 61 en gebruik Cubase VST voor opname's etc.
We gaan allemaal met in-ear spelen en iedereen kan z'n eigen mix krijgen. Dat is allemaal geregeld.

Nu de backingtracks, wat ik nu doe is ik heb in Cubase midi-partijen ingespeeld en die omgezet via de Triton naar audio.
Kortom, in Cubase de gehele backingtrack zo omgezet naar .wav.
Bij de mixdown pan ik de click/metronoom naar links en de overige audiosporen pan ik naar rechts.
Die brand ik als .wav file op cd en die speel ik af met een cd speler.
De linker uitgang daarvan laat ik binnenkomen op een mono kanaal op het mengpaneel en hetzelfde geldt voor de rechter uitgang.
Zo kan dus iedereen zelf bepalen hoe hard ze de click en de backingtrack horen.

Echter, enige nadeel is dat de geluiden van de backingtrack mono zijn omdat ik anders de click niet kan scheiden. Dat klinkt lang niet zo breed als stereo.

Oh dit wordt een lang verhaal.... pak effe een :biertje: als je dit leest :peukie:

Onze toetsenist heeft een Triton Pro en ik dus een Triton 61.
Nou zat ik te denken, stel dat ik die ingespeelde midi-tracks in Cubase omzet naar een .midi file, deze laadt in de Triton 61, dan kan ik daarmee toch hetzelfde bereiken?
Dan kan onze toetsenist zijn Triton Pro gebruiken voor de basis piano partijen en wat hij allemaal wil spelen en dan kan mijn Triton gebruikt worden als sequenzer.... toch?

Alleen zit ik dan met een paar dingen.
- kan de clicktrack naar 1 van de individual outputs van de Triton zodat deze afgescheiden wordt van de stereo output?
(de clicktrack heb ik als 1 midi kanaal in een percussiepatch staan)
- en ik kan dan natuurlijk geen audio mee afspelen zoals ik in cubase wel kan (bv. door een echte shaker op te nemen)
- en ik kan geen combi-sounds uit de triton gebruiken, alleen prog-sounds (oplossing zou zijn om 1 zelfde midi track op meerdere sporen verschillende sounds te laten afspelen om zo nog tot een Combi-sound te komen???)

Ik zou na dit lange verhaal graag de voor's en tegen's willen horen en hoe jullie dat allemaal doen....
Voor de leek (zoals ik) lijkt mij de mono optie met afspelen via cd makkelijker dan via Triton Stereo.

Alvast bedankt :halleluja
 
Re: Live band sequenzing m.b.v. Triton

Origineel geplaatst door Recto
Alleen zit ik dan met een paar dingen.
1) kan de clicktrack naar 1 van de individual outputs van de Triton zodat deze afgescheiden wordt van de stereo output?
(de clicktrack heb ik als 1 midi kanaal in een percussiepatch staan)
2) en ik kan dan natuurlijk geen audio mee afspelen zoals ik in cubase wel kan (bv. door een echte shaker op te nemen)
3) en ik kan geen combi-sounds uit de triton gebruiken, alleen prog-sounds (oplossing zou zijn om 1 zelfde midi track op meerdere sporen verschillende sounds te laten afspelen om zo nog tot een Combi-sound te komen???)

1) Je kunt de clicktrack naar een individuele output routen, ik dacht via de global settings
2) Audio kun afspelen in je Triton sequence indien je de audio eerst sampled, dan heb je ze ook direct gesynced
3) Sequences op een Triton doe je mbv songs. Je kunt combi's met of zonder effecten kopieren naar je song. Het is inderdaad niet mogelijk om 3 of meer combi's in een song te gebruiken, 2 kan wel muv de effecten: Combi A kopieer je naar track 1-8 en Combi B naar track 9-16. De niet gebruikte tracks kun je dan nog benutten voor losse programs
 
Re: Re: Live band sequenzing m.b.v. Triton

Re: Re: Live band sequenzing m.b.v. Triton

Origineel geplaatst door Sjaak
2) Audio kun afspelen in je Triton sequence indien je de audio eerst sampled, dan heb je ze ook direct gesynced
[/B]

Dan moet je toch een SCSI HD hebben? Die heb ik niet. Ik kan de sample dan niet opslaan.

Is er verder niemand met live-band ervaring? Pro's en con's.
:confused:
 
De Triton LE heeft een smart media slot van 128 Mb, de Classic niet, dus een SCSI HD is dan denk ik een must als je grote samples wilt inlezen. Ik heb mijn Triton LE overigens verkocht en speel nu met een Fantom-X, daar mee kun je zonder problemen tot 512 Mb aan samples inlezen zonder dat je SCSI hard disks nodig hebt, dus voor mij speelt het probleem niet.
 
Back
Top