[Waldorf] Q-rack en microQ, verschil in geld en...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
Wilde vandaag in feedback even de microQ gaan vergelijken met de novation nova. microQ deed het niet, dus heb ik even zitten prutsen op de Q-rack. Wat een dik geluid ! Precies wat ik zoek. Verslaafd en..... weet ik veel hoeveel euro armer.... Kutte is namelijk dat ie wel een stukkie duurder is dan de microQ. Nou vraag ik me af of je uit de microQ dezelfde sounds kan halen als uit de Q-rack. Ik heb er geen specifieke draadjes over kunnen vinden op dit forum en op de waldorf site vind ik t ook moeilijk om het verschil tussen deze twee uit te zoeken. Daarnaast las ik in een SOS artikel dat je wel heel veel Q uit een microQ kan halen...

Verwarring...

Weten jullie misschien het verschil tussen Q-rack en Micro-Q ? Zit het verschil nou vooral in de knaken die je ervoor neerlegt of zit er ook echt een duidelijk verschil in performance.

Het gaat me niet om knoppen... dat verschil heb ik natuurlijk gezien maar het gaat me puur om het geluid. Zit daar verschil tussen ?
 
MQ mist een zeer vette/bruikbare sequencer

De Q heeft natuurlijk veel meer knoppen wat hele andere sounds opleverd.

De MQ heeft geen routing van je osc's

?? Heeft de mQ externe inputs ??

De Q heeft 2 dsp en de mQ 1
 
Origineel geplaatst door glennplumber
MQ mist een zeer vette/bruikbare sequencer

De Q heeft natuurlijk veel meer knoppen wat hele andere sounds opleverd.

De MQ heeft geen routing van je osc's

?? Heeft de mQ externe inputs ??

De Q heeft 2 dsp en de mQ 1


hartstikke relaxed, die info...

wat die knoppen betreft. ik heb een microwave xt. als ik die microQ neem, kan ik dan de handicap qua knoppen niet verminderen door alles via mijn microwave aan te sturen met programmeren ?

en wat is een dsp ? iets als digital sounds processor ? heeft dit invloed op de kwaliteit van geluiden of meer op de quantiteit van bewerkingen ?

als die dsp's geen invloed hebben op kwaliteit en ik met mijn xt die microQ kan aansturen voor de intuitiviteit dan denk ik dat qua prijs kwaliteit vehouding de microQ wel erg aantrekkelijk is. alleen die filters die jullie noemen ken ik nog niet dus kan nog niet inschatten wat dat uit maakt. Heeft iemand hier verder nog ideeen over ?
 
een microq is wel een rare bak
vreselijk vet, maar intuitief ? alles behalve
en de arpeggio krijg ik niet ECHT strak qua sync

mq heeft 1dsp = 25 voices
Q heeft 2 dsp's = 50 voices ?
 
mq heeft 1dsp = 25 voices
Q heeft 2 dsp's = 50 voices ?

Nee, 25

?? Heeft de mQ externe inputs ??

Ja


Het grootste verschil zijn de knopjes........ filters makkelijker bereikbaar zonder al te veel poespas!!!
 
Laatst gewijzigd:
Heb eerst een mQ en pas daarna een Q gekocht, zo gaat dat bij de meeste Waldorf gebruikers .....

mQ KOPEN ???
 
Okidoki!
 
wat vind jij van de arpeggio sync 2 midi van de MQ ? mario ?

synced the Q seq wel strak met midiclock ?
 
Ja perfect, daar heb ik geen problemen mee maar voor de mQ zal er ongetwijfeld nog wel een goeie update komen zodat dit ook uit de lucht is geholpen...
 
Q-rack

Q-rack

Heb je die Q-rack nou gekocht of wil je hem gaan kopen? Ik heb een gele staan, die ik weinig heb gebruikt (altijd thuis gestaan). Alles is nog perfect en ik wil er 1000 euro voor hebben.
 
Kijk eens naar de datum Eduijff! :D
 
never mind :okdan:

Denk dat dit draadje gesloten kan worden
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top