Andromeda Thread

Origineel geplaatst door dione
Geintje Fuse....:D

Ja lach maar, die 16 stemmen zijn veels te snel op! ;)


Om Flater maar te quoten:
'Nou moe!'
 
Robnet: thankx!

Akikaze: ik ben het niet, heb nooit een cs6x gehad... maar ja wat maakt het uit, nu staat er ook bij jou 1 van de mooiste synths ooit!
 
Andromeda vraag midi

Andromeda vraag midi

Hallo aan iedereen die een andromeda gebruikt
hoe kan ik de osc en de filters en al de andere knoppen midi gebruiken
en hoe kan ik manueel het tempo kiezen zonder dat hij het in stappen doet
en in welke mode moet ik hem zetten om met cubase sync te laten lopen
zodat ik de arpeggiators en de sequences kan opnemen
laat me iets weten aub
Groeten allemaal
 
Je kan 8 willekeurige midicontrolers toewijzen aan alles wat je maar wilt. blz 257 gebruiksaanwijzing.
De lfo's ,sequensers en arpeggio's kunnen ook gesyncked worden. er zijn 3 standen local, clock en midi. blz 176 van de gebruiksaanwijzing.

Je moet gewoon een paar weken met de gebruiksaawijzing in de hand achter de knoppen zitten, dan zie je vanzelf vroeg of laat (wat later bij deze synth) het licht en kan je er snel mee werken. Niet opgeven!!!
 
dus je kan de noten die uit de sequencer of de arp komen niet midi opnemen ofwat in cubase
het is wel zo in het begin ik de synth had dacht ik van wat is dat ingewikkeld
maar na een tijd begint dat idd beter en beter te gaan
ook al is er nog wel wat wat ik moet leren om serjeus te werken
maar dat is een deel van de fun
het spijtige vind ik de losse knoppen van de meeste controllers
de osc en de filter knoppen zijn wel stevig gebouwd dus dat is wel ok
ook spijtig dat de waarde van de knoppen anders ligt als je een patch veranderd dan moet je die knop volledig opendraaien en terug toe om hem het punt te laten zien van de nieuwe waarde , dat is een beetje nadelig maar ok er valt met te leven.

ik ben nog een paar dingen aant uitzoeken dus tzou kunnen dat ik hier nog wel eens een vraagje kom stellen in de toekomst aan een van jullie die de andro ook heeft

ik had graag geweten hoe ik het tempo kan aanpassen zonder die stappen die hij maakt
het is simpel hem op 120 BPM te zetten maar dat is dan ook het engiste ronde getal waar hij makkelijk op komt
laat ff weten hoe ik dat kan fixen tnx
groeten
 
je kunt 'm gewoon syncen,gaat zoals de meeste andere synths gewoon via midi-clock...helemaal linksboven zitten alle knoppen daarvoor....(die knop met heel groot 'clock' erboven en 'sync/mod' eronder..;) ..)...

aan elke functie kun je een mod toewijzen,zodat alles via midi te syncen is....en je ook alles via midi-controllers kunt wijzigen...als je op een grijs 'mod' knopje drukt,verschijnt op je display vanzelf de lijst met mogelijke controllers en de functies die ze aansturen.....je kunt daar ook de waardes instellen,dus heel precies werken...

naast je mod wheel zit ook een knopje 'mod assign' daar kun je mee checken welke mods je allemaal gebruikt hebt en kun je ze ook weer wijzigen...

maar idd : lees de handleiding af en toe eens door,dan kom je een heel eind...
 
Je kan de interne clock ook syncen met midi. Druk op de sync/mod knop. en met synsrc kan je kiezen of je local wilt of midi. idg neem je midi en de interne clock is gesynced.
 
tnx baal zebub son of satan is het niet
ik zal het eens uittesten want ik heb al aan het proberen geweest maar nu zal het wel gaan hoop ik tnx for the info
als je nog leuke tricks weet mag je het altijd zeggen
en heb je die andere presets al getest die je kan downloaden op de alesis site enzo
en heb je een idee of het met software te doen is via sysex ofzo
heb jij zo een momory kaart om presets op te saven want ik ga er zo een bestellen denk ik
in canada is dat +- 70 euro voor een kaart van 2 mb
gratis verzending
hier in belgie is dat een pak duurder
Groeten
 
damn.. kan niet wachten tot woensdag als ik dit allemaal lees..:D dan ga ik ook een Andy kopen..

heb um 1X bij iemand gehoord en werd helemaal panish toen ik daar stond.. die gasten keken me aan daar zo van ''wat een gek''
heb de day after gelijk een advertentie geplaats hier.. en had na 2 weken raak..

ik wil um gaan gebruiken voor hardcore evenals Dione & Catscan.. dat ding blaast mn virus KC er 3X uit kwa dikte.. vet!

kan niet wachten om um in mn volgende release te gebruiken @ USR8)


hoop hier tijdig ook een discussie mee te kunnen voeren of wat mee te kunnen babbelen igg.


hulde aan deze synth:halleluja :dj:
 
Ik gebruik Cakewalk voor sysex dumps om de presets te laden.
Je kan ook Midi-ox gebruiken. Midi-ox klik op dit


En ik heb ook zo'n 2Mb kaart, kost idd +-70 euro. Goedkoper heb ik ze niet gezien wel veel duurder dus kijk uit.
 
Origineel geplaatst door Hallucinator
damn.. kan niet wachten tot woensdag als ik dit allemaal lees..:D dan ga ik ook een Andy kopen..

heb um 1X bij iemand gehoord en werd helemaal panish toen ik daar stond.. die gasten keken me aan daar zo van ''wat een gek''
heb de day after gelijk een advertentie geplaats hier.. en had na 2 weken raak..

ik wil um gaan gebruiken voor hardcore evenals Dione & Catscan.. dat ding blaast mn virus KC er 3X uit kwa dikte.. vet!

kan niet wachten om um in mn volgende release te gebruiken @ USR8)


hoop hier tijdig ook een discussie mee te kunnen voeren of wat mee te kunnen babbelen igg.


hulde aan deze synth:halleluja :dj:

Haha, ik dacht eerst ook dat een virus vet was, nu een Adro is vet!

Veel plezier met deze moeilijke maar ozo lekkere machien!
 
Ik heb de Andromeda ongeveer 3 maanden gehad. Hele vette synth, maar hij is idd heel arbeidsintensief! Maar dat is in mijn ogen juist leuk! Ik heb 'em alleen weggedaan omdat ik gewoon ruimtegebrek had voor dat ding en ik toch meer een liefhebber ben van de orginele oude bakken?! Die klinken nou eenmaal anders. Toch zou ik absoluut graag een "Andy" naast me hebben staan! Het ding is zeker bruut!!! :P Mijn raad?! Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen!!!
Dan komt het vanzelf...

peace..
 
Origineel geplaatst door Riekoes
Die snap ik niet helemaal...

Ik zal het uitleggen, maar beschrijving van geluid is altijd subjectief, dus je hoeft het niet met me eens te zijn.
Een te hoog mixervolume zorgt voor een rauwe, overstuurde klank, die ik ook bij veel virtueel analogen bespeur. Veel tips gaan hierover, omdat de meeste fabrieksklanken met te hoge volumes zijn geprogrammeerd.
De automatische stemming maakt de klank stemstabiel, maar minder organisch. Experimenteer met wel of niet gebruiken hiervan en besluit wat voor jou het beste werkt. Ik zet de achtergrond- en temperatuurstemming alleen uit als ik strakke sequencerklanken gebruik. Met minieme modulatie van de VCO's door random voice (0,25) krijg je subtiele toonhoogtezwevingen.
Eigenlijk zou dat met een analoge bak niet nodig moeten zijn, maar de Andromeda vind ik meestal iets te stabiel.

Ik hoop dat er nog eens goede tips en voorbeelden komen voor het gebruik van de tracking generator, want die is nog een raadsel voor me en werkt weinig intuĆ­tief. Is er iemand op het forum die er wel creatief mee is?
 
als je de osc door prefilter haalt gaat ie ook al redelijk 'zweven'....
 
door deze draad wil ik ook weer flink gaan schroeven met mijn andy om die tips uit te proberen voor nieuwe klanken. Helaas is ie nu ff weg voor reparatie maar als ie volgende week terug is zal ik nog eens een korte Andy track posten, met een heeeeele weirde sound, die sound dat is gewoon een organisch wezen!
 
question.. heb sinds vandaag een Andy..



ik wil dat filter2 midi data uitstuurd naar mn sequencer.. maar dat wil niet echt lukken.
wat doe ik...---: ik ga na filter2 en druk op een MOD knoppie.. selecteer daar Midi CC b en link die aan Frequency en heb hem op Enable staan..

nu zou hij als ik aan de grote frequency cutoff knop draai toch uit moeten slaan zowel op mn Midex8 als in cubase.. dit gebeurt echter niet.

als ik aan het Mod wieletje draai slaat hij wel uit in Cubase en op mn midex8.


who can help
 
RTFM? ;)

Nja, ergens in global settings kun je aangeven of die knoppen ook midi versturen.
 
Je moet inderdaad aangeven of hij wel midi data moet versturen.
Global mode ,soft button 3, CC TX op aan.
 
hehe de manuel.. altijd fucked die dingen.. ik weet onderhand dat dat bij dit ding een must is.. maar zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken naar een bepaalde funcite..


ik wil het liefst meteen ff een sequenceje neer planten:biertje:
 
Back
Top