Andromeda Thread

Ion heeft volgens mij gewoon ADSR. Ik geloof wel dat de Ion grotendeels van de A6 is afgeleid wat modulatie betreft (maar waar had ik dat nou ook alweer gelezen...). Ahoewel, met drie oscs en volledig VA kun je de Ion toch moeilijk echt als A6-ripoff beschouwen. Maar ik geloof direct dat de A6 uitgebreider is, alleen denk ik dat het verschil qua mod matrix niet zo gék veel uitmaakt. Maar goed, een ADDSRR en meer mod matrix-plaatsen (meer dan 16) maken het al snel leuker. En dan heb je nog een ribbon controller op de A6, da's ook vet natuurlijk.

Ergo...
Origineel geplaatst door Hooihuis
Het blijven natuurlijk 2 hele verschillende machines en ook al ben ik blij met mijn ION, een A6 zou uiteraard direct de voorkeur genieten
..same here. :)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
En dan heb je nog een ribbon controller op de A6, da's ook vet natuurlijk.

Zeker als je er de hele tijd met je vingers aan zit! BAH! Vette bedoening... 8o)
 
Handschoenen? :engel:

Ik vind dat trouwens alleen maar voordelen hebben, meer parameters. Zelfs zo'n ADDSRR: er zijn best keren dat zoveel controle over de envelope nuttig is (als je geen postediting wilt), en al helemaal als je de mod/pitch-envelope gebruikt (bijvoorbeeld LFO-rate laten variëren aan de hand van je envelope). Ik zou gewoon een 'lege' patch maken (alles op nul, behalve één osc met sinus) en die bewaren. Dan kun je vrij snel eenvoudige patches maken, maar ook verder editen indien nodig. Bij de Ion zit die defaultpatch er standaard op; gebruik ik eigenlijk altijd als uitgangspunt.

Maar ja, ik ben dan ook romplers gewend. Mij krijg je niet bang met subsubsubmenu's. :D
 
voor de liefhebbers.....de binnenkant van een Andromeda :
 

Attachments

  • andy004.jpg
    andy004.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 87
Hoor ik daar iemand Korg Propecy roepen? ;)
Die heeft tering veel submenus.

Heb trouwens laatst met wat patches wel een keer een vastloper gehad.
Waarschijnlijk was die patch met een ander OS gemaakt of zo.


En wat ik ook zo leuk vind is dat je hem ook als stereo filterbank (erbij) kan gebruiken.
Alleen moet je dan wel constant een noot op dat midikanaal aanzetten.
Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft.
En dan de stepseq gebruiken om de filter aan te sturen. Kun je van die leuke gapper soundjes bakken.
 
het voice board :
 

Attachments

  • andy003.jpg
    andy003.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 90
de bovenkant zonder toetsen :
 

Attachments

  • andy002.jpg
    andy002.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 89
sfeerplaatje.....leuk als screensaver voor je mobiele telefoon :
 

Attachments

  • andy001.jpg
    andy001.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door fuse
En wat ik ook zo leuk vind is dat je hem ook als stereo filterbank (erbij) kan gebruiken.
Alleen moet je dan wel constant een noot op dat midikanaal aanzetten.
Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft.

Baksteen op je sustainpedaal leggen?

Misschien handiger: patch maken met release op HOLD. Dan blijft die noot oneindig lopen en kun je ondertussen editen (hoewel het onhandig blijft, maar zo hoef je in ieder geval geen toets meer in te drukken).
 
Wat vinden jullie van de gevoeligheid van de knoppen? Ik heb daar heel erg aan moeten wennen. Je hoeft soms maar naar een knop te kijken of hij verandert al van waarde.

Een tijdje terug flipte de Andy pas echt bij mij. Ineens ging hij door allerlei menu's en waardes aanpassen waar ik helemaal niet om gevraagd had. En weg was m'n nog niet opgeslagen patch :( Ik dacht eerst dat het aan een bepaalde knop moest liggen, maar dat was niet zo. Hij ging willekeurig van filter, naar lfo, naar vco, etc.

Pas na een volledige systeemreset was het probleem gefixt. Nu heb ik er geen last meer van, maar ik schrok wel even.
 
gevoeligheid van de knoppen is ff wennen, minste of geringste en hij verspringt....

een back of undo knop zou mooi zijn.....

ik heb ook wel eens een vast loper gehad in een soundbank, maar toen ik de rob papen bank er overheen gooide heb ik nergens meer last van gehad.

Het is n.l. de user bank en als ik de standaard presets er weer in gooi krijg volgens mij niet de echte standaard
presets....

nl: 1x preset tiesto synth: exact de lethal industry sound. en dan ook nog een soundje van 4strings van "take me away"
is dat standaard?

zou een o.s. update daar tegen helpen? ik heb nu trouwens nergens last van......


@dione: is dat "hardcore" gebruik van een A6? ;)
 
Origineel geplaatst door Alex Omega


@dione: is dat "hardcore" gebruik van een A6? ;)

Yep....hij wordt daar gemod...extra 16 stemmen,dus 32 stemmen....


:dubbel:
 
32 stemmen? Wie, wat, waar en hoe duur kost dat?

Lijkt mij trouwens een record in een synth. 64 VCO's (wel in ASIC vorm da wel)
(Heb het dan niet over monsters van modulars)
 
Ik heb een keer van het net de Andromeda tips and tricks geplukt. Ik weet niet meer waarvandaan, maar hij zal niet moeilijk te vinden zijn. Daarin staan veel nuttige programmeertips, o.a. van een van de ontwerpers, Mike Peake. Echt een goede aanvulling op de toch al goede handleiding. Het is een complexe machine, dat onderschrijf ik, maar ik heb er al meer dan 80 klanken mee gemaakt in krap twee jaar en de enige synth waarmee ik meer eigen klanken heb gemaakt is de Ensoniq SQ-80. Voor mijn doen is dat veel. Ik kom snel tot resultaat en foute klanken bestaan eigenlijk niet bij deze synth. Als je de tips ter harte neemt voorkom je dat de Andromeda klinkt als een virtuele bak. De kunst is om de uitgangsvolumes van de mixers laag te houden. Het is allemaal heel subtiel,maar ik heb na het lezen al mijn klanken hergeprogrammeerd en het resultaat is ernaar.
Mijn belangstelling voor de Andromeda is trouwens gewekt door iemand uit Almere, van wie ik zijn CS-6x heb gekocht. Misschien ben jij het wel, dat zou wel grappig zijn.
 
Origineel geplaatst door Akikaze
Als je de tips ter harte neemt voorkom je dat de Andromeda klinkt als een virtuele bak.

Die snap ik niet helemaal...
 
Back
Top