Samples voor de Korg Triton

JP8

Twist my knob? MY KNOB???
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
451
Locatie
Utrecht
Haai,

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Korg Triton (classic, géén LE). Ik heb al flink zitten samplen, maar ik mis het een en ander aan goede acoustische sounds.

Heeft er iemand nog leuke sample-CD's die ik eens zou kunnen proberen? Of weet er iemand leuke downloadlokaties die de moeite waard zijn?

Ik zoek voornamelijk:
- Strings (orchestral)
- Viool
- Cello
- Engelse hoorn
- Fagot
- Hobo
- Grand piano (Steinway/Schimmel)
- Cascaded sounds (meervoudige instrumenten, ook elektronische instrumenten)

Andere bruikbare goed-gesamplede sounds zijn natuurlijk ook altijd welkom.

De Triton kan een heleboel formats aan, waaronder AKAI, WAV en AIFF. AKAI-programs werken prima. Van WAV en AIFF files moet ik eerst alles instellen en da's best een boel werk, vandaar mijn zoektocht naar voorgebakken (multi-)samples.

Ik ben benieuwd. Ik weet dat er een boel te koop is op sample-CD gebied, maar ik wil graag een oordeel/tip van de mensen die het ook echt gebruiken.

Doei,
JP8

8)
 
op de site van korg kun je, onder downloads, een aantal sounds downloaden: oa trinity drums, trinity soundbank, ed.
op de site van tritonhaven kun je usersoundbanks downloaden en de studiobanks downloaden.
 
kijk even via google;

bij; best service is een bedrijf ( die ook een nederlandse afdeling heeft/kent)

hier vind je een x aantal soundcd's van wat je zoekt ...

Houd er rekening mee als jij bijv; goede blazers wilt, zijn vaak dure cd's 200/400 euro's... ( meestal 2 cd's, is mijn ervaring)

Is een module niks voor je ?

2de handse motif ? ( 800 euro's ongeveer)

succes verder!

En inderdaad je hebt een triton niet voor de acoestische sounds !:dubbel:
 
Back
Top