MPC 60 Versie 3.10 upgrade ?

Harold

Stamgast
Lid sinds
27 mei 2005
Berichten
145
Locatie
Amersfoort
Ik ben sinds kort de zeer blijde en trotse eigenaar van de oer MPC 60 ! Echt een super apparaat. Meteen wat research gedaan.........en uiteraard ontkom je dan niet aan de 3.10 sofware update !

Jaja...inderdaad eenvoudig verkrijgbaar via de Roger Linn site voor 195,- dollar ! Maar na de recente aanschaf van het apparaat, voel ik (en vooral mijn portomonee) er weinig voor om op korte termijn weer és ff 180,- euro uit te geven.

Is er iemand die de het software pakket thuis heeft ofzo.....en die mij een handje wil helpen ? Of die weet of het ergens te downloaden valt ? Je kunt me zeer blij maken want ik wil mijn MPC echt graag naar deze 0S upgraden !
 
de OS upgrade is een hardware upgrade, maw je moet er nieuwe OS chips inzetten... of dat te PROMen is weet ik niet...

Je kunt evengoed veel plezier met de MPC60 hebben, ondanks de oudere OS!

Ik vond het toen wel de moeite waard vanwege enkele nieuwe functies op sequencer gebied, anderen zeggen dat de timing van het dingetje er op achteruit gaat...
 
Ik zat het net te lezen op de andere topics. Hij is nu ook prima, maar je krijgt er toch wel een hoop extra features bij met die upgrade.

Op die Roger Linn site spreken ze echter wel over Version 3.10 software for the Akai MPC 60 !!!
Er wordt helemaal niet over harware gesproken.......

Hij is nu nog standaard met versie.2.02 er op. Kan ik trouwens eenvoudig aan meer memory komen ? Of moet dit ook weer allemaal via internet en de USA en weetikhetallemaal.

Kan ik uberhaupt iets voor deze Classic in nL. krijgen of moet alles via de USA ?
De display is op zich nog wel o.k. Maar kan ook beter.......(nieuwe folie dus?)

Nu ik toch bezig ben.............hoe krijg ik die polyfonische instelling uit ?
Als ik nu een pad indruk om een sample af te spelen, en ik druk 2 of 3 keer achter elkaar............Dan speelt íe die sample dus ook 2 of 3 x door elkaar heen...........Zwaar irritant.
Ik wil gewoon dat als ik de 2e x op de pad druk, dat íe het afspelen van de 1e x drukken afbreekt....Snapjemenog ?
 
Haal je het bij R. Linn ben je ervan verzekerd dat alles werkt. De mpc60 is een oud bakkie welke niet zoals de nieuwere apparaten is te updaten.
 
MPC

MPC

Neem even contact op met Boemtsjak hier op het forum.

Hij heeft onlangs ook het displayfolie vervangen op de MPC 60 II van een vriend van me (wel zelf in Duitsland besteld voor ik meen € 38 of zoiets incl . aangetekende verzending bij www.midi-rakete.de zeer snelle levering van perfect materiaal!). Boemtjsak kan je misschien ook wel helpen aan het 3.10 OS.

Bij Roger Linn bestellen is schrikbarend duur. Dat kan dus veel goedkoper!

Veel plezier met je MPC !

:doei:
 
Origineel geplaatst door Lacertus
de OS upgrade is een hardware upgrade, maw je moet er nieuwe OS chips inzetten... of dat te PROMen is weet ik niet...

Je kunt evengoed veel plezier met de MPC60 hebben, ondanks de oudere OS!

Ik vond het toen wel de moeite waard vanwege enkele nieuwe functies op sequencer gebied, anderen zeggen dat de timing van het dingetje er op achteruit gaat...

welke nieuwe features vond je de moeite waard?

en heb je iets gemerkt van de timing?
 
Het hele timingsverhaal kun je met een korrel zout nemen. Die verhalen hadden we vaker gehoord. Na iemand die dat beweerde geblinddoekt te hebben wist hij absoluut niet wat een mpc60 mpc3000 en mpc2000xl was. Helaas hadden we niet de beschikking over 2 mpc60's met verschillende os'en maar wie dat beweert moet maar eens tijdens een meeting maar even geblinddoekt worden.

Wie durft? Mono?...
 
Kijk als je toch de laatste snufjes wil koop dan een nieuwere mpc met een ouwe akai sampler.
Dan heb je best off bost worlds.
Ik zou een 60 niet upgraden naar een 3000 os.
Wat verschillende mpc's op de meeting vind ik wel ok hoor.
Er komt trouwens binnenkort ff wat nieuws omtrek de meeting.
 
Origineel geplaatst door barn
welke nieuwe features vond je de moeite waard?

en heb je iets gemerkt van de timing?

Features: ik weet het niet meer precies -het is al een paar jaartjes terug-, maar iig was er een 'next event' keuze. Zo kon je met de navigatie-toetsen naar het volgende event gaan ipv alleen naar de volgende maat/tel. Als je met MIDI-filter sweeps werkt, kan dat verrekte handig zijn... de rest weet ik echt niet meer. Staat dit niet uitgebreid op de roger linn site?

Timing: ik heb daar helemaal niets van gemerkt... maar misschien is mijn gehoor niet zo super-ultra-mega-goed als dat van anderen...
 
ik vind het eng... om up te graden...

heb nu eindelijk een timing te pakken die het doet voor me zeg maar...

en hoewel het verschil niet duidelijk is, is dat gevoel er wel degelijk...

een 909 met interne sequencer klinkt heel anders dan een pc-timing...

en een mpc60 timing ook...

dus geen zin om zo'n miniscuul, bijna niet hoorbaar verschil te hebben, en vervolgens 2 jaar lopen ploeteren omdat ik toch iets mis...
 
ik zou niet upgraden 180 is echt te veel. de seqeuncer werkt wel iets makkelijker,zoals bv in step edit gelijk naar het volgende event ,je kan ook meer sounds inladen ,maar ja 32 sounds vindt ik al genoeg, en

van het afkappen van sounds dat kan bij versie 2 alleen bij de hh en bij versie 3 op alle sounds,zo zijn er nog wel meer handigheidjes in versie 3 maar toch nog geen 180 euro
 
os 2 heeft ook geen global off .. ofzoiets, zodat je op andere midi tracks externe spullen kan triggeren met de pads. dus bij os 2 is het enkel mogelijk om externe gear op te nemen (midi notes) via de midi ingang. Want telkens je op een pad ramt, triggert een intern toegewezen snd..
dus op os 2 is het oftwel externe gear sequencen met de pads oftewel interne snds met de pads maar niet beiden =( .. Alez ik kreeg het iig niet aan de praat en mpc60 freaks op andere cyberfora wisten me ook niet te helpen. (als iemand dit wel kan op OS 2.12, feel free to share ;) ) Voor deze reden heb ik eigenlijk mn 60 verpatst..
OS 3.10 kan dit wel, hij heeft de functie: global on/off. Maar os 3.1 is idd beetje duur
 
Re: MPC

Re: MPC

Origineel geplaatst door conso
Neem even contact op met Boemtsjak hier op het forum.

Hij heeft onlangs ook het displayfolie vervangen op de MPC 60 II van een vriend van me (wel zelf in Duitsland besteld voor ik meen € 38 of zoiets incl . aangetekende verzending bij www.midi-rakete.de zeer snelle levering van perfect materiaal!). Boemtjsak kan je misschien ook wel helpen aan het 3.10 OS.

Bij Roger Linn bestellen is schrikbarend duur. Dat kan dus veel goedkoper!

Veel plezier met je MPC !

:doei:

O.k..............Boemtsjak he ? Thanx voor de tip !!!

Wie kan me nog antwoord geven op deze vraag?

.............hoe krijg ik die polyfonische instelling uit ?
Als ik nu een pad indruk om een sample af te spelen, en ik druk 2 of 3 keer achter elkaar............Dan speelt íe die sample dus ook 2 of 3 x door elkaar heen...........Zwaar irritant.
Ik wil gewoon dat als ik de 2e x op de pad druk, dat íe het afspelen van de 1e x drukken afbreekt....Snapjemenog ?
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Kijk als je toch de laatste snufjes wil koop dan een nieuwere mpc met een ouwe akai sampler.
Dan heb je best off bost worlds.
Ik zou een 60 niet upgraden naar een 3000 os.
Wat verschillende mpc's op de meeting vind ik wel ok hoor.
Er komt trouwens binnenkort ff wat nieuws omtrek de meeting.


O.K O.k.........Voorlopig ben eik overtuigd .....Ik hou ém origineel......

kan iemand me nog even helpen met de onderstaande vraag?

...........hoe krijg ik die polyfonische instelling uit ?
Als ik nu een pad indruk om een sample af te spelen, en ik druk 2 of 3 keer achter elkaar............Dan speelt íe die sample dus ook 2 of 3 x door elkaar heen...........Zwaar irritant.
Ik wil gewoon dat als ik de 2e x op de pad druk, dat íe het afspelen van de 1e x drukken afbreekt....Snapjemenog ?
 
Origineel geplaatst door Harold
O.K O.k.........Voorlopig ben eik overtuigd .....Ik hou ém origineel......

kan iemand me nog even helpen met de onderstaande vraag?

...........hoe krijg ik die polyfonische instelling uit ?
Als ik nu een pad indruk om een sample af te spelen, en ik druk 2 of 3 keer achter elkaar............Dan speelt íe die sample dus ook 2 of 3 x door elkaar heen...........Zwaar irritant.
Ik wil gewoon dat als ik de 2e x op de pad druk, dat íe het afspelen van de 1e x drukken afbreekt....Snapjemenog ?

Ik heb nooit een MPC60 gehad maar ben wel aardig vertrouwd met Akai.

Jouw "probleem" heeft niets met polyfonie te maken maar wel hoe hij de sample afspeelt, de manier van triggeren..

Check "sample"

Ik heb in mijn S3200XL onder sample parameters de opties:
"loop in release", "loop until release", no looping", play to sample end" (daar staat die van jou in, waarschijnlijk).

Succes.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Ik heb nooit een MPC60 gehad maar ben wel aardig vertrouwd met Akai.

Jouw "probleem" heeft niets met polyfonie te maken maar wel hoe hij de sample afspeelt, de manier van triggeren..

Check "sample"

Ik heb in mijn S3200XL onder sample parameters de opties:
"loop in release", "loop until release", no looping", play to sample end" (daar staat die van jou in, waarschijnlijk).

Succes.


Tof dat je me wilt helpen, maar de functie sample parameters heb ik er niet op zitten.
En de verschillende loop opties zoals jij ze omschrijft zie ik ook nergens staan ...............

DUS............ PLEASE KAN IEMAND MET EEN MPC 60 HELP ME OUT ????
IK KREEG ZAT REACTIES OP DE 3.10 OS.....DAT BETEKENT DAN TOCH DAT ER GENOEG LUI ZIJN DIE REGELMATIG MET DE MPC 60 WERKEN......EN DUS WEL WETEN HOE ALLES WERKT ??

IK HEB ÉM NET .....DUS HELP EEN ROOKIE UIT DE BRAND ...........???
 
Idd, je bent me net een slagje voor, das wat ik ook als
eerste deed, even www.akaipro.com checken, kan je natuurlijk ook even zelf doen.

Meer dan de helft van het snappen is door het zelf te ondervinden/ontdekken.
 
Origineel geplaatst door Harold
Tof dat je me wilt helpen, maar de functie sample parameters heb ik er niet op zitten.
En de verschillende loop opties zoals jij ze omschrijft zie ik ook nergens staan ...............

DUS............ PLEASE KAN IEMAND MET EEN MPC 60 HELP ME OUT ????
IK KREEG ZAT REACTIES OP DE 3.10 OS.....DAT BETEKENT DAN TOCH DAT ER GENOEG LUI ZIJN DIE REGELMATIG MET DE MPC 60 WERKEN......EN DUS WEL WETEN HOE ALLES WERKT ??

IK HEB ÉM NET .....DUS HELP EEN ROOKIE UIT DE BRAND ...........???

Niet zo schreeuwen hoor met die capslock van je.....
 
Back
Top