Ik zoek hulp bij het behandelen van de akoestiek.

chosenminder

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2005
Berichten
691
Hallo,

Ik heb een kamer van 3.90 bij 2.70 meter. Waar de monitors staan is bij het raam, maar aan de linkerkant is een schijne hoek en aan de rechterkant ook en de hoeken zijn niet evenwijdig aan elkaar. De monitors staan op een meubel met aan de wand aan de rechterkant rack en toebehoren doorlopend naar achteren.

Nu dat er een beeld is gecreeert hier het volgende :

Wil dus de kamer akoestiek behandelen. In de kamer wordt muziek gemaakt en mastering. Er zijn ook paketten te koop als Primacoustic maar ik heb daar het geld niet voor, bij het doe-het-zelf zaken heb je vast vergelijkbare oplossingen.

Ik heb onderzoek gedaan maar ik had me gericht op het kant en klare pakket. Hier en daar vind je wel dingen voor isolatie en demping maar ik zoek het exacte wat je nodig hebt.

De zaken bij mij in de buurt zijn : Praxis, Bouwhof, Gamma, Kwamtum.


Om en lang verhaal kort te maken. Ik weet niet wat de alternatieve doe-het-zelf manieren zijn.
 
De makkelijkste manier om Bassfrequenties te dempen en tegelijkertijd midfrequenties te verspreiden is, gewoon een paar rollen glaswol kopen (3 per hoek) en die in de hoeken van de kamer opstapelen. Je krijgt dan zuilen van glaswol in de hoek. deze zullen de bassfrequenties dempen en de midfrequenties verspreiden. Heel simpel en heel goedkoop.

Verder is het verstandig om een half volle boekenkast als diffuser achter de luisterplek op te stellen. En natuurlijk helpt het ook als je de apparaten die je hebt strategisch op te stellen.

Heb je nog meer akoestische vragen: PM me dan even.
 
Back
Top