[HELP]meubel ontwerpen

pfoeh.. ik zie dat ik nogal tijdje ben weggeeest (druk : vriendin, werk weer school tc etc :P )
ik zal binnenkort mijn foto's posten..
tis nogal leeg..maar ik dek ze netjes af met afdek platen :D
 
c2.jpg


Voila ....
Na wat opzoekings-werk ben ik te weten gekomen hoeveel dat dit kost ...

Voor deze desk (Omnirax C2) betaal je (hou u vast !!!)

2.500 € !!!!!

Die zijn helemaal op hun kop gevallen ...

Voor da geld koop ik me nog extra monitors, synths, etc !

Djeezes ... afzetters ! :fuckoff:

*D

Greetz Bart !*
 
Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Ik wil nie vervelend zijn hoor maar bij:

http://www.music-city.de kun je diezelfde meubel voor 700 euro kopen....en ze hebben al leuke meubels vanaf 650.....

Dusseh....check het effe zou ik zo zeggen....

Ik heb het nagekeken, maar het is toch wel een totaal ander meubel ... ook wel leuk, maar toch anders ...

Anyway ... thnx voor de site .... kende ik nie ....

Wat me heeeeeeel interessant lijkt ....
Dat zijn die acoustic line kits (bv. London - Studio in a box kit)

Greetz Bart !
 
Hey folks! :doei:

Aangezien ik klaar ben met mijn eigen design.. en hem binnenkort dus in elkaar gaat zetten..

Wil ik jullie even de tekening laten zien, van wat het gaat worden..

Ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar een goed studio meubel.. Wel gevonden maar veeeelste duur voor een hobbyist...

Nu ben ik zelf eens even creatief gaan nadenken :D en wat meubels bekeken en vergeleken. En ook wat wensen van mij erin verwerkt.. en zie hier het resultaat

meubel.gif


Mocht iemand intresse hebben in de exacte maten van dit meubel.. Stuur dan ff een berichie naar mijn pb.. en ik stuur je een uitgebreide tekening met maten toe..

Grtz... :biertje:
 
Wat ik zelf lastig vind is 19" ruimte onder je werkblad...altijd bukken om ergens bij te kunnen is onpraktisch.
Het is wel te gebruiken als ruimte voor patchbays en dergelijke natuurlijk, daar hoef je minder vaak bij.

Zelf heb ik bij m'n meubels gekozen voor kastjes onderin waar de computers in kunnen staan, heb je gelijk een mooie
mogelijkheid tot acoustisch isoleren, werkt erg lekker moet ik zeggen. Ook voor manuals en diskjes e.d. is het handig.

Ook zou ik opletten met de schuine kanten in de racks die je voor je hebt, je onderste rackruimte kan je dan alleen gebruiken als je gaten in het blad zaagt, tenzij je toch al van plan bent een masterkeyboard ervoor te zetten?

De opzet die Armin gebruikt is tot nu toe de beste die ik heb gezien, aan weerskanten schuine racks en ruimte voor de pc-schermen ertussen, erg goed uitgedacht!

Het blijft goed nadenken en vooral goed rondkijken bij studiomeubels, na een paar jaar werken denk ik dat een
modulaire opbouw het best werkt, losse buro's en desktop 19" racks. Op die manier kan je alle kanten op,
en kan je studio met je mee groeien als er eens wat veranderd.

Foto's van m'n studio met meubels vind je op: http://www.radiation.nl/studiopix/
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
meubel.gif



euhm... vraagje: waar laat je de mengtafel?
 
Origineel geplaatst door The Q
euhm... vraagje: waar laat je de mengtafel?

Mengtafel kan verschillen... en aangezien je na een tijd een nieuwe mengtafel wil hebben. moet je dus ook het hele meubel redesignen. leek mij dus verstandig om dat in een appart meubel te bouwen.
 
Origineel geplaatst door Almeros
Volgens mij komen je (beeldscherm) monitoren veel te hoog te staan voor de Arbo ;) Voel m'n nek nu al.. :frons:

Ik heb de maten van de monitor shelf veranderd... ik heb 1U aan rack space verwijderd... hoogte komt nu ongeveer op zo'n 95cm, dit is een gangbare hoogte die je in veel meubels tegenkomt.. en ik werk op mijn werk met een meubel dat een monitor shelf hoogte heeft van 110cm en dat val nog best wel mee...

Maar het meubel is in redesign...

Ik heb btw dit meubel gebouwd na de maten van mijn kamertje;) dus het moet praktisch, veel ruimte voor app. en vooral compact zijn.

Maar suggesties en kritiek is altijd welkom :D
 
Origineel geplaatst door The Q
euhm... vraagje: waar laat je de mengtafel?

Q, zou je nog een pic van je nieuwe bureau willen maken? Ik zit te twijfelen, volgens mij is ie wat te smal... als ie iets breder zou zijn zou ik 'm vanavond nog gaan ophalen..

Alvast bedankt...
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
Mengtafel kan verschillen... en aangezien je na een tijd een nieuwe mengtafel wil hebben. moet je dus ook het hele meubel redesignen. leek mij dus verstandig om dat in een appart meubel te bouwen.

Als je met frames werkt voor zgn "drop-through" mengtafels is er niets aan de hand; je hoeft alleen het frame te veranderen cq aan te passen. Let dan wel op dat je tafel de 19" apparatuur er achter niet blokkeert qua bediening. ;)

Het ID is mooi met de 19" apparaten voor je snuffert. Pas alleen wel op dat je je niet vergist met de maten zodat je in de onderste unit nix meer kwijt kan qua diepte. Dit omdat je ze schuin wil inbouwen.

Komen de onderste 19" racks niet hinderlijk tegen je been?
 
Origineel geplaatst door The Q
Komen de onderste 19" racks niet hinderlijk tegen je been?

Valt wel mee....

Ik ben niet zo benen zwieperd!!! :D hahaha
 
wat ik tot nu toe allemaal gezien heb, zijn meubels die wel praktisch maar ook erg lomp en zo aanwezig zijn. ik weet het - het is een enorme kunst om een handig doch 'transparant' systeem te maken. ik werk nu een tijdje bij een bedrijf waar we oa. clips en commercials maken. op een gegeven moment hadden we aardig wat apparatuur bij elkaar en het zo opgesteld op een grote tafel dat het een grote toren van apparatuur was. zag er erg indrukwekkend uit hoor, net zoals veel van die plaatjes op dit forum (maar dan met video apparatuur). toen zei onze baas op een gegeven moment dat-ie het een zootje vond en hebben we in een avond het zo ingericht dat het qua sfeer enorm veel beter werd. al het overbodige weg, geen bakjes, laden, monitors naast of op elkaar. tot mijn verbazing merkte ik dat het stukken fijner werkt als je tafel van de muur af staat, dat er geen visuele stoorzenders om je beeldschermen heen zitten, dat je apparatuur 'ademt' in de ruimte, en dat je eroverheen kunt kijken. het gevoel dat je prettig zit en om je heen kunt kijken, vind ik minstens zo belangrijk als dat ik binnen 1 handomdraai m'n mixer, computer als synth kan bedienen. natuurlijk hebben we als hobbyisten niet het geld voor een grote studio-ruimte van 10 bij 10 meter. enfin.

ik houd jullie op de hoogte als ik een ontwerpje dat de moeite is.
 
Deze is van een vriend van mij! en het is alleen maar een tafel!!!8o)

Maar is het niet om geil van te worden?:{

Vooral die houten zijpanelen!:P Erg stoer!!!

[off topic] krijg zelf binnenkort ook een 32-8, maar z'on meubel kan ik echt niet betalen!

;{ ;{ ;{

Peace...;)
 
Dit ding is niet van mij!;{ Helaas!

Mackie 32-8 bus plus 24 expander! Maar ik doel meer op de meubel!

Die is van Omnirax, en wel erg clean! Vindt ik persoonlijk!

Wil niet weten wat dat ding los kost!:confused:

Peace...:L
 
Origineel geplaatst door Mangina
Dit ding is niet van mij!;{ Helaas!

Mackie 32-8 bus plus 24 expander! Maar ik doel meer op de meubel!

Die is van Omnirax, en wel erg clean! Vindt ik persoonlijk!

Wil niet weten wat dat ding los kost!:confused:

Peace...:L
zijn redelijk simpel zelf te bouwen hoor.. maar je moet er wel even een dag of 2-3 voor uit trekken
 
Back
Top