Dure synths door budget mixers etc..

Origineel geplaatst door Cozko


Ook niet veel bijzonders: een 01V met adatcard. Verder kleurt de 01V het geluid, hoewel dat volgens sommigen niet kan, want digitaal.

He lekker, weer es iemand die het met me eens is, na jarenlang (live/recording) gebruik van de 01V & 02R !
Deze tafels klinkt plat, geven een bepaalde hardheid een je sound en wij bleven draaien om er
wat redelijke klank uit te krijgen.
t's puur het gemak :biertje: van digitaal waarom je een 01V of 02R kiest.
Maar de tijd staat natuurlijk niet stil, en de nieuwe generatie digi's klinken toch echt wel effe wat beter.....:eureka:
Onderling is er net zoals analoog veel verschil, maar de yammie 24/96 O2R of de tassie DM-24 komen weer een aardig stukkie in de richting van een ongekleurde klank.

greetings.
..
.
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Even een vraagje, kunnen jullie allemaal net zo goed muziek maken als lullen over specs van digi/analoge mixer/mengtafels (en met goeie bedrading en blablablablaaaaaa...) ??? Ik voel namelijk wel ergens een link tussen muziek maken en de technische rommel die je nodig hebt om die muziek te realiseren, maar is die link per defenitie betere apparatuur=betere muziek???

T'ja de ene houdt zich bezig met muziekmaken, de ander met de registratie of liveversterking ervan.
De laatste groep zit in dit gebied, heet daarom ook "studio" ;)
Ik ben nog nooit in staat geweest van een slechte muziekant met m'n goede apparatuur een mooie opname te maken dus er is altijd een link tussen de apparatuur en de mensen die erachter of ervoor staan-zitten-liggen :halleluja

greetings.
..
.
 
Origineel geplaatst door Peter

Ik ben nog nooit in staat geweest van een slechte muziekant met m'n goede apparatuur een mooie opname te maken dus er is altijd een link tussen de apparatuur en de mensen die erachter of ervoor staan-zitten-liggen

Wat heet een goede/slechte muzikant? Smaken verschillen immers >:|
 
Ik denk dat digitale mixers een enorme ontwikkeling hebben ondergaan en dat er op het moment zeer degelijke digitale mixers te koop zijn. Zelfs Behringer, een merk wat ik echt helemaal bagger vind, heeft het voor elkaar gekregen om een fatsoenlijke digitale mixer in elkaar te flansen.

Maar ik ben wel van mening dat je het signaal maar 1 keer moet omzetten van analoog naar digitaal en als je dit met je mixer doet, zorg er dan voor dat je een geluidskaart met digitaal in hebt, zodat je het signaal digitaal kunt houden tijdens het opnemen.

Voorheen werkte ik met een Mackie 16 kanaals analoge mengtafel die ik inmiddels heb vervangen voor een soundcraft ghost. Ik blijf dus voorlopig nof g analoog, maar ik denk dat wij er op een gegeven moment allemaal aan moeten geloven. Digitaal is gewoon de toekomst.....
 
Origineel geplaatst door Cozko


Ook niet veel bijzonders: een 01V met adatcard. Hij klinkt zeker niet zo goed als een dure analoge tafel of een nieuwere digitale. Gewoon te weinig 'dynamiek, headroom' of hoe je het ook wilt noemen. Verder kleurt de 01V het geluid, hoewel dat volgens sommigen niet kan, want digitaal.
Maar voor het geld is het wel een aanrader.

digitaal niet kan ?



hehehehehe :D
 
Origineel geplaatst door Special K
Digitaal is gewoon de toekomst.....

klinkt als de introductie van CD's ergens begin 80's. Gelukkig kan ik nog altijd vinyltjes draaien en velen met mij :D

"de Toekomst is wat je ervan maakt " (is trouwens ook moeilijk te voorspellen)
 
Origineel geplaatst door Paul Jenner

Neem van mij echter maar aan dat die Mackie net zo goed waardeloze zooi is, dat klinkt echt geen haar beter dan de Behringer. De Mackie klinkt eveneens dun, heeft slechte equalizers en inputs die onder de 0 dB al overstuurd raken.




:halleluja Word up! Eindelijk iemand die er verstand van heeft!:okdan:
 
nouja verstand hij zegt niet welke mackie tafel hij net zo waardeloos als behringer vindt ..

beetje kort door de bocht om alle mackie tafels net zo waardeloos als de rotste behringer te vinden

mijn begin-behringer MX 2804 zou ik van ellende het raam uit kunnen gooien met z'n 3 dB headroom en de 40+ dB overspraak zo'n waardeloze mackie ben ik nog niet tegengekomen ..
 
klinkt als de introductie van CD's ergens begin 80's. Gelukkig kan ik nog altijd vinyltjes draaien en velen met mij

Ging deze thread over het opnemen van muziek, of over het afspelen ervan???
 
ik ben het er mee eens dat je sound zo laat mogelijk digitaal moet gaan dus ook voor mij geen digitale mixer in me analoge setup. en de keuze van mixer is denk ik ook een kwestie van smaak ik moest een mackie kopen of een soundcraft vertelde iedereen me en ik heb nu gewoon een D&R gekocht wat iemand me verzocht niet te kopen. ik ben er tevreden mee en ik denk dat de meeste mixers zuigen in vergelijking tot mijn D&R maar ook dat is weer persoonlijk.

groetjes dennis
 
Neem van mij echter maar aan dat die Mackie net zo goed waardeloze zooi is, dat klinkt echt geen haar beter dan de Behringer. De Mackie klinkt eveneens dun, heeft slechte equalizers en inputs die onder de 0 dB al overstuurd raken.

Als je niet weet waar je over praat kun je beter zwijgen Paul...

groeten

basicsys
 
Denk dat hier door de stoerdoenderij en arrogantie het onderwerp een beetje aan het vertroebelen is. En dat vind ik best wel jammer.

En natuurlijk kun je geen mackie/beheringer met SSL en andere superdure mixers vergelijken. Maar dat kunnen we allemaal gewoon niet betalen en als we dat wel willen dan moeten we gewoon studiotijd huren en dan krijg je er tenminste al die gear bij de prijs waar je een goed produkt mee kan maken. Maar ook niet onbelangrijk de knowhow van de mensen die met die setup weten om te gaan.

En zelf mis ook een beetje dat als je met een beperkt budget toch uit moet komen dat digitaal mixen via de computer de laatste tijd stukken interessanter is geworden. En dat kost je dan wel meer omdat je die extra inputs erbij moet aanschaffen maar het over het algemeen toch wel de beste prijs prestatie verhouding opleverd en je ook nog een fatsoenlijke/uitstekende kwaliteit mixen kunt produceren.
Want als ik me bedenk dat ik via een adat bridge de submix nog eens extra multibandcompressie mee kan geven dan kan ik me wel voorstellen dat dit toch best wel een krachtige functie is wat relatief simpel te gebruiken is maar in de 'oude' oplossingen bijna niet te doen is. (zonder al te veel latency)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
ik ben het er mee eens dat je sound zo laat mogelijk digitaal moet gaan dus ook voor mij geen digitale mixer in me analoge setup. en de keuze van mixer is denk ik ook een kwestie van smaak ik moest een mackie kopen of een soundcraft vertelde iedereen me en ik heb nu gewoon een D&R gekocht wat iemand me verzocht niet te kopen. ik ben er tevreden mee en ik denk dat de meeste mixers zuigen in vergelijking tot mijn D&R maar ook dat is weer persoonlijk.

groetjes dennis

he, is gewoon een lekker inline tafeltje wat je hier laat zien, en als ie nergens kraakt (D&R kwaal) mix je er toch gewoon op los !
In jou setup is ie dan prima bruikbaar, iemand anders kiest wat anders, zou n.l. best wel saai worden als iedereen in een vw golf zou rijden...;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Misschien wel een interessant voorbeeld.

Zat net ff naar de seit van DJ41 te kijken.
Hij heeft een Behringer MX8000 en daarnaast een SB Live.

Die page is al bijna een jaar niet ge-update!! Ik heb nu een Echo Mona met 8X out!!

Check dan gewoon mijn posts, daar staat mijn recente lijst!
 
Back
Top