Clavia Nord Lead 3 Rack

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
5.296
Locatie
Almere
Wat is de laagste prijs voor zo'n beestje?

Ik zit te twijfelen tussen een virus c en de NL3....

alleen die NL rack 3 zijn soms meer dan 1000 euro? kan toch niet?

800-850 reëel?
 
Re: Clavia Nord Lead 3 Rack

Origineel geplaatst door Alex Omega

alleen die NL rack 3 zijn soms meer dan 1000 euro? kan toch niet?

800-850 reëel?

De laagste prijs dat ik gezien heb was 995 euro.
Het probleem is "te veel vraag dus hoge prijs".

Dus wacht (zoals ik) geduldig af.:L
 
Tja, je ziet ze zo weinig te koop staan... of er zijn er heel weinig verkocht of de gebruikers zijn erg tevreden.

995 vind ik te veel voor een NL3 vergelijk dat met een virus, die heeft dikke effecten aanboord.

Klank van de NL is wel sterker vind ik.....kom op met die NL4!
 
Hee Sjaak,

Je bent te duur :) en ik heb geen ruimte voor keys...

Das ook zo iets, op ebay staan ook alleen maar keys te koop...
 
Sjaak, je bent idd niet TE DUUR maar buiten mijn budget....(dan staat het weer in perspectief)

Vet ding, en erg mooi :luv:


Had ik onbeperkt budget en ruimte dan had ik idd de keys versie gekocht....
 
Begin me zo langzamerhand te irriteren aan al die mensen die weer rondschreeuwen dat iets niet zoveel waard zou zijn. Waarom zou een NR3 niet meer dan 1000 euro waard zijn tweedehands? Omdat er geen effecten in zitten? Zoek je een apparaat die als duizendpoot moet functioneren dan schaf je maar een workstation aan. Een NR3 zul je zowieso niet veel tweedehands tegenkomen. Dan is het logisch dat ze meer opleveren dan een Virus C, die overigens alweer een oud model is.

Mensen willen vaak voor een eurocent een synth aanschaffen en voor 20.000 euro's verkopen. Zo werkt het gewoon niet. Als je er een vind voor 1100-1200 euro koop hem dan maar gewoon. Het is een beest van een bak, en de effecten zul je niet missen. Verspreid het over de 10-15 jaar dat je met zo'n bak vooruit kan en het is een koopje.
 
Dat mensen het betalen betekend toch niet dat iets het waard is voor een ander?

Ik vind een 3 osc monosynth altijd te duur :)

En ik vind een NR3 ook oud, alleen is er nog geen 4 en wat als er geen 4 komt? dan moet de prijs ook zakken....

Lukt het niet voor die prijs? dan koop ik zekers een virus C....en ik vind die 2 toch redelijk te vergelijken...zelfs
een Q rack, die ik net verkocht heb voor 600 euro....en dan een jp8000 die nog steeds voor 650 weg gaan???
nou dan heb ik toch echt wel liever een Q-rack..
 
Heb je zowel de Virus C als de Nordrack 3 weleens grondig onder handen genomen? De keuze van beide synths zouden imho niet moeten afhangen van de tweedehands prijzen. Klanktechnisch zijn ze wel erg verschillend.

En mocht je het dan toch echt op de prijs laten afhangen, neem dan maar een Virus C. Doordat een Virus zo snel opgevolgd wordt door nieuwe modellen (alsof het een computer is) en iedere 16 jarige een Virus van papa krijgt zijn ze minder waard. Vraag en aanbod. :)
 
Waarom een virus? Omdat ik die al gehad heb en ik mis dat ding....


Waarom een NL3? Om dat ie zo vet klinkt! Wijdse pads....en als ik die voor 850 zou kunnen krijgen dan graag....

En waarom aan de prijs iets laten afhangen? Dat heet budget en aan gezien ik nog meer dingen moet doen met mijn geld
en aangezien het een hobby is moet je wel eens compromiseren....
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Waarom een virus? Omdat ik die al gehad heb en ik mis dat ding....


Waarom een NL3? Om dat ie zo vet klinkt! Wijdse pads....en als ik die voor 850 zou kunnen krijgen dan graag....

En waarom aan de prijs iets laten afhangen? Dat heet budget en aan gezien ik nog meer dingen moet doen met mijn geld
en aangezien het een hobby is moet je wel eens compromiseren....

Volkomen gelijk !
 
Origineel geplaatst door Spike
Je bedoeld, zo denk ik er ook over ?

Inderdaad Spike.

de zin --> En waarom aan de prijs iets laten afhangen? Dat heet budget en aan gezien ik nog meer dingen moet doen met mijn geld en aangezien het een hobby is moet je wel eens compromiseren....

Ik heb nog nooit geen geld verdiend met het kopen en verkopen van muziekinstrumenten en dat is ook niet mijn bedoeling.
Het brengt voor mij geen geld op (alleen plezier) dit wil niet zeggen dat ik dan alleen maar rommel moet gebruiken.
Ik kan ook niet al mijn geld gebruiken voor mijn muziek dus moet ik veel sparen, toestellen verkopen en veel wachten wanneer ik iets betaalbaars kan kopen. (verkopen is voor mijn geld verliezen)

Gegroet,
dvdyck
 
Tja, zijn er nog mensen die wel eens een NL3 rack voor minder dan 995 gezien hebben?


Zo nee?

Jammer

Ik hoef mij zelf toch zeker niet te verdedigen over welke keuze ik maak en hoe?
Ik vraag alleen of het reeel is dat 850 te doen is voor een nord rack 3 meer wil ik er eigenlijk niet voor uit geven....

En hier zijn weleens gasten die het voor elkaar krijgen om zo'n ding te scoren. Chapeau, Chapeau!

En gasten die blijkbaar geen ouwe "joodse" zakelijke gevoelens hebben dan wel geen oerhollandse zuinigheid kennen of een lekkere dikke portomonee....
 
Ik heb de mijne uiteindelijk voor €1000,- verpatst maar dat is toch al weer een
tijdje geleden, meer dan een half jaar, je zou ze daar op gelet toch voor minder
moeten kunnen kopen momenteel, misschien was het wel te goedkoop verkocht,
kan natuurlijk ook.
 
Back
Top