[prog trance] Syntagma vs. Pjotr G - Hold On

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Meestal vind ik je tracks wel ok (ook de vorige met syntagma) maar ik vind um deze keer niet zo goed.
De track is mij een beetje te sloom en dat gitaartje en vocal sampletje zijn me net iets te vals/dissonant. In vind dat er weinig gebeurt in de track en dan moet je het mijnsinziens van het geluid hebben.
Mixtechnisch dus: de bas clashed met de kick en de lage conga. De conga's zijn te breed en staan nogal los in de mix. De hele track pompt nogal met de bas mee waardoor de track niet zo breed klinkt als die waarschijnlijk zou moeten. De gitaar klinkt te droog in vergelijking met het reverb geweld. Ik denk minder bas--> helderder, meer open track.

't is wel opbouwende kritiek hoor :)
 
ik ben het wel een beetje met backdrop eens. 't is inderdaad een beetje sloom dus misschien beginnen met zoiets simpels als het bpm een beetje omhoog gooien. Dat zangeresje maakt het ook wel erg kazig, en die valse gitaar kan natuurlijk echt niet. Stemmen en opnieuw inspelen! :)
 
Ik luister hem nu op zacht volume, maar het heeft zeker wel wat..
Idd beetje langzaam.. kan een beetje opgelost worden door hihats wat nadrukkeljiker te laten klinken misschien..

Zal hem morgen nog eens luisteren, de sfeer is wel okay namelijk :)

- edit -

oei die gitaar.. hehehehehe :D
 
Heerlijke sfeer die jullie neergezet hebben. Complimenten. Ik vind de snelheid wel okay. Dit knalt niet, maar is wel dromerig :D

Ik vind het ontstemde gitaartje wel iets hebben. Klinkt melancholisch en sfeervol.

Greetz Erik
 
Hoe doe je dat trucje met die 'golvende' clap? compressor met sidechain? ..of LFO?
Populair effect in hedendaagse trance.
 
Voor de verandering eens niet rammen. ;)

Dat van die teveel bas klopt wel. Die gitaar is iig geen porem. De ruis op het begin/eind eigenlijk ook niet. En nog heel veel details zoals EQ van galm etc wat net iets anders zou kunnen.
De bas en kick is een mooie tegenstelling voor de stem en de strings daar optimaal gebruik van maken werkt extra goed.

Nummer is wel lekker al denk ik wel dat dit heel gauw neigt naar een 13 in een dozijn nummer.
 
Origineel geplaatst door SideFX
Hoe doe je dat trucje met die 'golvende' clap? compressor met sidechain? ..of LFO?
Populair effect in hedendaagse trance.

sidechain zou de makkelijkste manier zijn. deze had ik echter in cooledit gedaan eerst galm, dan envelope intekenen
 
Ik vind hem net iets te wazig, mss dat de minder bas raad wel helpt.
verder is ie zo traag wel ok, maar het is geen floorfiller op deze manier. wat ik wel best goed vind.

die pulsende synth mag mss net iets intresanter qua noten, mss een mooie verandering op de juiste plek.

de conga's zijn idd niet echt te plaatsen en horen (mss omdat de track nu te wazig is) niet direct bij de track ...


en stem je gitaar en speel het opnieuw in.
 
Bedankt voor de reacties zover!
Ik heb nog nooit zo'n langzame track gemaakt 8)

Na een hele dag eraan werken, hoor je sommige dingen niet meer. Nu ik hem op mn eigen systeempje thuis luister, hoor ik ook wat teveel bass enzow.. dus er zal binnenkort wel een verbeterde versie beschikbaar komen :D

Ik blijf zelf de sfeer wel enorm lekker vinden *D
 
Ik vind het niet verkeerd/ vervelend om naar te luisteren op een paar dingen na.

Die ruis in het begin misleid een beetje. Lijkt net of de kwaliteit daaronder lijdt.

Ja over die gitaar hoef ik niks meer te zeggen geloof ik.

Ik kan het wel waarderen dat er een wat slomere track geplaatst wordt.

Een lekker plaatje voor het eerste uur.;) of om ergens te chillen :peukie:

Het is echt zo'n vakantie nummer.... met een lekker sfeertje.
 
Even geluisterd en ik weet niet of dit beter is.

De kick is nu te hard/zwaar en je hoort bijna geen bas meer, eerder het subbas gedeelte.
En die bakken galm is wellicht teveel van het goeie.

Denk dat het nummer overgeproduceerd is nu. Volgens mij later gewoon weer eens met een frisse blik en paar oren naar kijken.
 
oooh!
Ik vind de eerste versie ook beter, vooral als ik em stiekem een beetje bijcompress
en toen die gitaar erbij kwam heb ik me rotgelachen
ik hoop dat ik niemand beledig maar was dat een "gitarist"?
alleen dat stukje:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=466779#post466779 ???
nee maar zonder gein, ik vind het een heerlijke trek, vooral de 1ste versie dus!
Afterparty bij mij thuis zondagochtendzon opkomend in de open balkondeuren ...
Stem gewoon die gitaar enzo, en de hele straat hier gaat em nog vaak horen!!!


:halleluja
 
uhhh de 2e versie heeft gestemde gitaar....dus....ja....
 
...terwijl jij je rotlacht over mij met n gitaar.


ha.ha.

awel
 
Hijs nu veel beter afgemixed. De track krijgt meer ruimte zo.
Alleen vind ik 'm nu weer een beetje kil i.vergelijking.m. de eerste versie (jaja 'tis ook altijd wat :) )
Misschien helpt het om wat 1 KHz van de reverb of pad weg te draaien of anders iets erbij tussen 300-500Hz ?
En een beetje tophoog erbij om het wat minder dof te maken boven 6 KHz.
Ik begin al aan het gitaartje te wennen,die lijkt trouwens verdomd veel op een bestaand nummer, kan alleen even niet op de titel komen...
 
Wat is het voor gitaar, als ik vragen mag?
Ikzelf speel ook al geruime tijd met veel plezier geen meter op een Ibanez Les Paul imitatie
dat ding klinkt eigenlijk ook altijd in principe vals maar ja ....
op een gitaar zit ook een bender!!!
Purfsunk?
 
=)

wat ik trouwens ook bedoelde, is ... eh
airdranwagdigger agger ? ... !!!!!!
je weet dus wel, dat wazzookzooh ...:duivels: :z :Z :mexico:
 
Back
Top