[techno] Pjotr G vs Jay Rico - Substance

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Laatst gewijzigd:
Strak.

Ik hoor een duidelijk nederlands accent. ;)
Zat even hardop te denken dat een delay over die stem het geheel wat meer ruimtelijk gevoel kan geven. Dat het wat dromeriger overkomt. En af en toe die feedback opendraaien voor een geinig effect bij breaks.

Kan mij smaak zijn maar als die kick wat voller en zwaarder is krijg je een leuke tegenstelling wat wellicht leuk kan klinken.
 
niks meer aan doen !
lekker
 
kan er weinig concreet op zeggen. deze track zou wel succes kunnen hebben in de clubs.
vond je vorige plaat toch beter :)
 
De vocal sloopt de track een beetje naar mijn mening. Zit een lekkere trein in maar het gelul over drugs overstemt de trein.
 
Goeie sound! lekkere vibe.

Maar het nederlandse accent stoort me een beetje. Ga op zoek naar een amerikaanse/engelse acteur zou ik zeggen. Ik denk namelijk dat het behalve het accent ook de intonatie is die het naar mijn mening saai maakt. Het is niet echt boeiend ingesproken zegmaar. Verwijder sowieso een aantal keer "for example", het is zijn stopwoordje lijkt wel!!

Anyway de beats etc. zitten zwaar okee in elkaar, Top!
 
Top groove weer, maar een beetje te makkelijk. Die sample draagt niet de HELE track. Op een gegeven moment zou er wel iets mogen gebeuren... Leuke 'B2'
 
hihaaaa

Het begint wat hakkelend, maar dat heeft zijn charme. Het ritme in het begin fokt je juist op omdat het niet doorloopt.
Een heel verhaal over drugs vind ik niet zo'n succes, als je het wegdenkt blijft dr behoorlijk weinig van je track over qua variatie. Er zit wel variatie in, daar niet van, maar je hoor aan het eind van ELK blok een stukje reversed, met een filtertweakje?

Er komt subtiel wat bij (snaretje, ride) maar ik vind het niet echt opbouwen naar iets. De noise achtige geluiden die rond 3:10 erin komen zijn wel okay, maar liggen dr erg droog in. Goed, ik ben ook iemand die niet met zijn tengels van de reverb en delay send kan blijven dus het kan ook aan mij liggen ;). Opbouwen naar een iets drukker, meer rollend ritme zou een verbetering zijn.

De stem, wat anders EQ-en?

Het trackie doet me trouwens wel denken aan nummers van '90 / '91 / '92. Ik heb de hele serie van fine audio recordings DJ mix series 1 t/m 5. Daar staat 1 nummer op waar ook zo'n lang verhaal in is gemixed. Deze is gepitchshift, het is een minutenlang verhaal over de evolutie van de mens en waarom er nooit meer mensen komen zoals ze waren in de geschiedenis "jack the ripper, john kennedy, tex kramer, mario andretti, elvis, einstein..." zo'n soort stukje en dan weer een heel psychologisch verhaal.

Desalniettemin, het is geen verkeerde track maar het heeft nog wel hier en daar wat nodig om het tot een smakelijk maaltje te maken :)

-C-
 
Peter had waarschijnlijk van de drugs gesnoept bij het posten van de link :)
Ik ga em morgen ff horen. Je ben wel lekker druk bezig, Hold On is nog nie af of al weer een nieuwe :P Zeker nog geen baan gevonden }:|

[edit] Hmmm het forum doet vreemd! Hij laat delen van de post weg en als je een URL plaats wordt de rest van je post ook een link...[/edit]
 
ligt idd aan t forum. Kan die link nu niet fixen. Craz moet gewoon de brakke forumsoftware fixen!
 
Werkt weer!

Hmm. Ik hou wel van een stevige beat, maaaaarrrrr (IMO!) het is wel een beetje van het rampestamp soort. Boing boing boing en dat 6 minuten. Wel ok, maar wat meer funk zou niet misstaan. Misschien wat meer variatie in de groove zou ok zijn wat mij betreft. Het zal het overigens best goed doen op een feesie natuulk.

(alles IMO natuurlijk pjot.. ;) )

R
 
Ik vind dit niet een van je sterkste tracks. Stampt wel lekker hoor, maar duurt te lang om boeiend te blijven; daarvoor mis ik gewoon wat variatie. Persoonlijk vind ik die vocal 3x nix. Beetje wauwelen over drugs nodigt niet echt uit om het nog een keer te gaan luisteren. Haalt IMHO je track naar beneden. Vind de sounds wel erg ok.
 
t komt op mij over als de basis van een track, oftewel ik mis een lead ofzo.
 
die vocal moet er echt wel uit :r
zijn echt wel een van de grootste clichés die er zijn om een vocal over drugs te gebruiken in een track. het enig wat ik hoor is een vocal over een beat die eigelijk constant hetzelfde blijft. ik hoor echt geen variatie :confused:
je hebt wel een zeer goede basis. maar volgens mij ben je een beetje lui geweest en er een vocal op gezet om er zo rap mogelijk van af te zijn. ik vind het toch jammer wat je kan er zeker veeeeeeeeeeel meer uithalen dan dit. de sounds enzo zijn wel top natuurlijk.
 
we maken ook nog n dub versie met veel minder vocals en dan in de plaats wat anders.
 
Back
Top