Kraftwerk in Werchter

Origineel geplaatst door Nerve
Sorry maar da's onzin... hun 'laptopoptreden' in Brussel was supervet.


Wat is supervet:D
 
Origineel geplaatst door sander
Middelmatige nummers? Niet muziekaal???Slaat dus echt helemaal nergens op. Of heb je het over hun laatste plaat?
Optreden is best wel goed. Ik heb ze in Amsterdam gezien vorig jaar.

Ik dacht al, wie reageert er... :engel:

Maar goed, los daarvan: of het vet is of niet, ik vind het niet echt bijzonder, compositorisch of muzikaal. Het klinkt lekker, ook wel leuk, maar voor goede muziek (volgens mijn definitie dan) ga ik toch écht ergens anders naartoe, want bij Kraftwerk luister ik vooral voor de synthgeschiedenis. Neem nou Autobahn (hele album): ontzettend inventief, experimenteel ook, maar muzikale diepgang? Volgens mij niet!

Maar ja: smaken en interesses verschillen. En desondanks luister ik tóch Kraftwerk en ga er tóch heen in 013 (als het lukt). :)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik dacht al, wie reageert er... :engel:

Maar goed, los daarvan: of het vet is of niet, ik vind het niet echt bijzonder, compositorisch of muzikaal. Het klinkt lekker, ook wel leuk, maar voor goede muziek (volgens mijn definitie dan) ga ik toch écht ergens anders naartoe, want bij Kraftwerk luister ik vooral voor de synthgeschiedenis. Neem nou Autobahn (hele album): ontzettend inventief, experimenteel ook, maar muzikale diepgang? Volgens mij niet!

Maar ja: smaken en interesses verschillen. En desondanks luister ik tóch Kraftwerk en ga er tóch heen in 013 (als het lukt). :)


toen waren ze nog vet , tegenwordig luister ik liever naar die andere duitse groep daf
die nog wel echt spul gebruikt, lekker vet

boodschap van de sponsor

:)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
maar voor goede muziek (volgens mijn definitie dan) ga ik toch �cht ergens anders naartoe, want bij Kraftwerk luister ik vooral voor de synthgeschiedenis.

jezus!!


ik begrijp best dat jij misschien je oren moet laten uitspuiten, maar dit is echt een brug te ver. Synthgeschiedenis tot daar aan toe, maar MUZIEKgeschiedenis, daar gaat het over bij deze duitsers. Hun interventie in de identiteits crisis die Duitsland meemaakte was geniaal. Even geniaal als de uitvinding van de techno in detroit.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik dacht al, wie reageert er... :engel:

Maar goed, los daarvan: of het vet is of niet, ik vind het niet echt bijzonder, compositorisch of muzikaal. Het klinkt lekker, ook wel leuk, maar voor goede muziek (volgens mijn definitie dan) ga ik toch écht ergens anders naartoe, want bij Kraftwerk luister ik vooral voor de synthgeschiedenis. Neem nou Autobahn (hele album): ontzettend inventief, experimenteel ook, maar muzikale diepgang? Volgens mij niet!

Maar ja: smaken en interesses verschillen. En desondanks luister ik tóch Kraftwerk en ga er tóch heen in 013 (als het lukt). :)

Inderdaad smaken verschillen en als jij Kraftwerk muzikaal niks vindt is dat je volste recht. Maar ik begrijp even niet wat je bedoelt met muzikale diepgang. Je haalt hier bvb Autobahn aan -> is perfect mogelijk dat deze track muziektheoretisch weinig voortstelt, maar daar heb ik geen boodschap aan. Dat heeft voor mij niks met muzikale diepgang te maken. Als ik die arpeggierende baslijn ingeleid door die knerpende vocoders hoor door een PA krijg ik een zwaar 'uplifting' gevoel en DAT is voor mij muzikale diepgang, en niet welke oermoeilijke constructies met akkoorden, contrapunten en weet ik veel meer (ik weet fuck-all van muziektheorie) er in steken... Kraftwerk is niet alleen geschiedenis, maar ook muziek die de tand des tijds doorstaan heeft (imho).

:dj:
 
Origineel geplaatst door turtel
Wat is supervet:D

supervet = evengoed als toen ze er met hun volledige Kling-Klang studio stonden...
 
Origineel geplaatst door plastic_zak
AARGH het zit me niet mee. Vorige jaar niet naar Rockwerchter kunnen gaan en The Cure gemist en diit jaar zitten de financien niet mee en moet ik New Order missen. ;{

Ja, ik baal ook.
New Order komt weer eens niet naar Nederland.
Aan de ene kant lijkt het me wel heel cool, op 1 dag Kraftwerk, New Order en de chemsiche broertjes, maar aan de andere kant, het is ver, het is een festival (waarsch. brak geluid) en ga zo maar door. Komt Kraftwerk niet naar A'dam?
 
ik ben vorig jaar in de heineken music hall naar kraftwerk geweest en dat was supervet en dus ga ik nu zeker weer naar Tilburg, wordt gewoon weer vet, kleine zaaltjes, vette PA en kraftwerk geluid erdoor!!

Vocoderstem (live met veel bite en bass): "Meine Damen und Herren, ladies and gentlemen, guten Abend, die Mensch Machine, Kraftwerrrrk"!!!!

ik krijg alweer kippevel bij de herinnering, Kraftwerk live moet je gewoon gezien hebben, laptops doen er niks aan af!
 
Ik heb TW al een paar jaar gedaan en vind het qua camping 1 van de slechtste festivals die er zijn. Qua programma zijn ze weer 1 van de beste, als je de pers mag geloven.
Kraftwerk zou ik er graag zien alleen al omdat het open air is (ga er even vanuit dat ze niet in de pyramid staan) het staat me alleen tegen dat het weer een end kachelen is en kamperen doe ik daar dus niet meer, zeker niet na de incidenten van vorig jaar.

Trouwens de organisator heeft ook liever dat al die dronken 'ollanders' wegblijven, dat zijn geen muziekliefhebbers en verpesten het festival volgens hem in een interview met 3voor12 van de VPRO. :bekdicht:

q laat dus maar verstek gaan...
 
Het wordt ook geen open air voor Kraftwerk. Ze staan dus wel gepland in de Marquee.
 
Origineel geplaatst door praecox
ik begrijp best dat jij misschien je oren moet laten uitspuiten, maar dit is echt een brug te ver. Synthgeschiedenis tot daar aan toe, maar MUZIEKgeschiedenis, daar gaat het over bij deze duitsers. Hun interventie in de identiteits crisis die Duitsland meemaakte was geniaal. Even geniaal als de uitvinding van de techno in detroit.

Uhm, okee, synth- en muziekgeschiedenis. Heb je ook gelijk in. Zelfs zonder contemporaine dingen in Duitsland heeft Kraftwerk nogal bijgedragen aan het ontstaan van nieuwe (vooral synthgerelateerde) stromingen in de muziek.

Zo gaat het trouwens nog steeds over hun belang in de geschiedenis en niet over de houdbaarheid/kwaliteit van hun muziek, maar dat terzijde.

Origineel geplaatst door Nerve
Inderdaad smaken verschillen en als jij Kraftwerk muzikaal niks vindt is dat je volste recht. Maar ik begrijp even niet wat je bedoelt met muzikale diepgang. Je haalt hier bvb Autobahn aan -> is perfect mogelijk dat deze track muziektheoretisch weinig voortstelt, maar daar heb ik geen boodschap aan. Dat heeft voor mij niks met muzikale diepgang te maken. Als ik die arpeggierende baslijn ingeleid door die knerpende vocoders hoor door een PA krijg ik een zwaar 'uplifting' gevoel en DAT is voor mij muzikale diepgang, en niet welke oermoeilijke constructies met akkoorden, contrapunten en weet ik veel meer (ik weet fuck-all van muziektheorie) er in steken... Kraftwerk is niet alleen geschiedenis, maar ook muziek die de tand des tijds doorstaan heeft (imho).

:dj:

Muzikale diepgang is voor mij juist het theoretische: dat iets muziektheoretisch complex (bijvoorbeeld geraffineerd) in elkaar zit. Naar dat soort dingen luister ik graag. Ik kan best naar muziek luisteren die ik niet mooi vind, maar wel goed (daar kan ik zelfs heel lang naar luisteren!). Dat het mij 'raakt' is maar een aspect die muziek voor mij de moeite waard maakt (goed, sfeervol, boeiend, leuk, mooi, uplifting, energiek, historisch interessant, enzovoorts). Ik vind trouwens ook dat de Kraftwerk-albums nu wel nogal gedateerd klinken; ik weet niet of ik er iets aan zou vinden als het niet van Kraftwerk (gezien de achtergronden e.d.) zou zijn.

(ergens voel ik me nu net zo'n troll die de boel loopt op te naaien, maar van de andere vind ik het een leuke discussie zo, en zo lang het netjes en beagrumenteerd blijft moet het wel kunnen, hoop/denk ik)
 
Ik vind wel redelijk wat diepgang in kraftwerk moet ik zeggen. Ben ook nog bij die lezing van Karl Bartos geweest bij de ADE. was veel te kort en miste wel een beetje diepgang :D maar wat ik wel interessant vond was het idee over perceptie in de muziek. uitgelegd met hele simpele plaatjes waarbij bijvoorbeeld een poppetje van 6 strepen toch een soort emotie krijgt/opwekt. In de basis gaan zitten van communicatie en daardoor vaak simpel overkomen met iets wat toch best complex is. Warrig verhaal, maar goed. Dingen die in essentie mooi zijn hoeven niet ingewikkeld te zijn. Stevie Wonder vind ik ook zo'n voorbeeld van iemand die weet wat mooi is en er verder niet omheen draait. Datzelfde heb ik dus ook bij kraftwerk.
het is zo af en punktlich, lekker
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
ik weet niet of ik er iets aan zou vinden als het niet van Kraftwerk (gezien de achtergronden e.d.) zou zijn.

Ok dat kan ik best geloven, dat jij daar nog minder aan zou vinden. Maar er zijn nog groepen en mensen van rond die periode die ook herinnert worden omwille van hun muziek. Logic System, Snowy Red, Morroder, Crash Course in Science (ok das wat later maar toch) en nog vele namen die ik enkel herken als ik op de dansvloer sta ...

Jou honger naar complexiteit in muziek is verstaanbaar, ik heb eerder een honger naar lichtelijk gedateerde dans muziek.
 
Ik heb m'n kaartje, wordt erg leuk werchter dit jaar! Goede line-up lekker vier dagen vrijheid, blijheid!
Met wat gezellige mensen een feestje bouwen, beetje naar muziek luisteren en in het gras liggen! Voor memorabele optredens moet je niet naar festivals gaan, er zijn veel te veel factoren die meespelen, zoals weer, geluidskwaliteit, alcohol, oververmoeidheid, drugs, etc. Maar de combinatie van die dingen met verschillende live acts maakt het weer ontzettend leuk.
Voor kritiek zou je ze toch solo of met voorprogramma moeten bekijken in een zal met goed overzicht en dito geluid, imho!

Wie gaan er eigenlijk meerdere dagen?
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
nee alleen do


take it easy on the do:D
 
Op 1 juli is kraftwerk ook in Tilburg 013 te zien.

Voorverkoop begint volgende week.

i.e. vandaag.

Tickets besteld :D
 
/me too @ Chillburg

Lekker decadent het Mercure geboekt :maffia:
 
Back
Top