Ableton & motu 828 mk II

zakki

Ingeburgerd
Lid sinds
25 februari 2005
Berichten
33
Beste,

Ik word er niet veel wijzer van als ik de site van motu eens rustig nalees vandaar dat ik dit forum raadpleeg, hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen,

Mijn situatie,

Ik heb nu mijn powerbook en werk met ABLETON, kheb ook volgende hardware apparaten : 303, tr909, midi-interface, sampler, masterkeyboard, enz... (maar nog geen audio interface)

Kan ik mijn audio effects binnen ableton op bv. de 909 enkel toepassen via een audio interface ? (motu bv)want deze audio interface heb ik nog niet.... Of kan je de audio effects enkel toepassen op de samples die zich op je mac bevinden.

Nu indien ik samples via CDR op mijn powerbook plaats en zo de sound via de "headphone out port" naar mijn behringer mixer stuur, dan krijg je een heel slechte kwaliteit enz... is ook wel logisch. Te veel audio op zo'n klein mini jack naar cinch kabel, niet ??

Kan ik dmv de motu 828 MK II alle gewenste audio effecten op mijn 909 krijgen ? En hoe krijg je bv. een afgemixte song terug naar je hardware mixer? ook via de motu ?

En een laatste vraag is, voor degene die met ableton werken,
Kan je, in het werkvenster waarin je de track afmixt, de velocities en frequencies allemaal afzonderlijk regelen ? Voor zowel midi als audio kanalen.. Want zonder de audio interface lukt ook dit niet..

Help me out,

Groetjes,
 
nieuw met software hé? :)

ik werk ook met live en hardware synths. je kan in live (zoals met elk serieus pakket) via de 828 je instrumenten elk op een afzonderlijk kanaal real-time binnentrekken, door effecten halen, mixen en het geheel via de outputs van de 828 afluisteren (al dan niet via je mixer)

't probleem met de headphone out is niet dat er teveel audio doorgaat, maar dat de headphone out op 'n ander volume/voltage werkt dan de inputs van je mixer (line of mic) en dat gaat niet goed. line out (outputs van je instrumenten) moet altijd op line in, mic's op mic in, en headphone... tsja, enkel op je headphones hé

en je laatste vraag snap ik niet helemaal. velocity van midi zowizo, maar wat bedoel je met frequenties?
 
Mijn broeder doet hetzelfde maar dan met ESI 1010 kaart. Alle synths op de inputs binnen laten komen en realtime van VST fx voorzien. Hij stuurt de digi output van de esi vervolgens naar een 2de card en neemt alles op in soundforge. Werkt perfect!!
 
Origineel geplaatst door divi
nieuw met software hé? :)

ik werk ook met live en hardware synths. je kan in live (zoals met elk serieus pakket) via de 828 je instrumenten elk op een afzonderlijk kanaal real-time binnentrekken, door effecten halen, mixen en het geheel via de outputs van de 828 afluisteren (al dan niet via je mixer)

't probleem met de headphone out is niet dat er teveel audio doorgaat, maar dat de headphone out op 'n ander volume/voltage werkt dan de inputs van je mixer (line of mic) en dat gaat niet goed. line out (outputs van je instrumenten) moet altijd op line in, mic's op mic in, en headphone... tsja, enkel op je headphones hé

en je laatste vraag snap ik niet helemaal. velocity van midi zowizo, maar wat bedoel je met frequenties?
Schitterend !! Is precies datgene dat ik wilde horen, ik had het vermoeden maar wist het niet zeker... Een motu 828mk II kopen is dus de boodschap,

Klopt het dat je dan max. 8 geluiden tegelijkertijd kan opnemen in het sequence programma ?

Bedankt voor de uitleg, heel duidelijk !

Met de laatste vraag bedoel ik :

dat volumes, velocities, envelopes, .... opbouwen of gelijkdelijk aan vermeerderen of verminderen tijdens het afspelen vd song. Niet dat bv. na een intro plots de drum erin vliegt. Maar dat je deze gelijdelijk aan kan laten invloeien dmw het volume stukje voor stukje enkele decibels bij te geven.
Dat lukt bij mij voor de audio samples maar nog niet voor de 909 die ik laat binnenkomen via MIDI. Als ik de motu heb, kan ik die volumes enz.. dan wel laten invloeien ?

Groetjes,
 
Origineel geplaatst door zakki
Schitterend !! Is precies datgene dat ik wilde horen, ik had het vermoeden maar wist het niet zeker... Een motu 828mk II kopen is dus de boodschap,

Klopt het dat je dan max. 8 geluiden tegelijkertijd kan opnemen in het sequence programma ?

als je alleen de line-inputs van de motu gebruikt wel, maar hij heeft ook ADAT I/O om een externe convertor met 8 ins en 8 outs eraan te hangen (zie google of zoek-functie) en hij heeft ook nog digitale SPDIF voor nog 2 extra ins en outs

Bedankt voor de uitleg, heel duidelijk !

Met de laatste vraag bedoel ik :

dat volumes, velocities, envelopes, .... opbouwen of gelijkdelijk aan vermeerderen of verminderen tijdens het afspelen vd song. Niet dat bv. na een intro plots de drum erin vliegt. Maar dat je deze gelijdelijk aan kan laten invloeien dmw het volume stukje voor stukje enkele decibels bij te geven.
Dat lukt bij mij voor de audio samples maar nog niet voor de 909 die ik laat binnenkomen via MIDI. Als ik de motu heb, kan ik die volumes enz.. dan wel laten invloeien ?

Groetjes,
nou moet je midi en audio niet door elkaar halen hé. je kan de 909 midi zenden vanuit live en dan zal die audio uitpoepen die je in live kan recorden. je krijgt geen midi van de 909 hé. je kan in live uiteraard de volumes en honderdduizend andere parameters van effecten ed. real-time of voorgeprogrammeerd bedienen.
 
als je alleen de line-inputs van de motu gebruikt wel, maar hij heeft ook ADAT I/O om een externe convertor met 8 ins en 8 outs eraan te hangen (zie google of zoek-functie) en hij heeft ook nog digitale SPDIF voor nog 2 extra ins en outs

Mhhhh, vreemd. Wanneer ik m'n SI-24 in Logic gebruik kan ik 8 kanalen tegelijk opnemen. In Ableton Live kan ik maar 1 (mono of stereo) kanaal tegelijk opnemen. Wanneer ik 1 track voor record heb geselecteerd, en een 2e kies gaat de eerste uit :stupid
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Mhhhh, vreemd. Wanneer ik m'n SI-24 in Logic gebruik kan ik 8 kanalen tegelijk opnemen. In Ableton Live kan ik maar 1 (mono of stereo) kanaal tegelijk opnemen. Wanneer ik 1 track voor record heb geselecteerd, en een 2e kies gaat de eerste uit :stupid
vervelend hé... :D

da's een optie in live: preferences > misc > exclusive arm/solo

jij hebt waarschijnlijk exclusive arm aangevinkt staan. nee?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Mhhhh, vreemd. Wanneer ik m'n SI-24 in Logic gebruik kan ik 8 kanalen tegelijk opnemen. In Ableton Live kan ik maar 1 (mono of stereo) kanaal tegelijk opnemen. Wanneer ik 1 track voor record heb geselecteerd, en een 2e kies gaat de eerste uit :stupid

ctrl + click ???
 
Origineel geplaatst door divi
vervelend hé... :D

da's een optie in live: preferences > misc > exclusive arm/solo

jij hebt waarschijnlijk exclusive arm aangevinkt staan. nee?

ik heb hetzelfde maar dan in cubase?? is dat in cubase ook een optie? ik kan maar één audio kanaal per keer opnemen.. terwijl ik voorheen kon kiezen welke van de acht ingangen ik wou gebruiken voor opname..

sorry n beetje off topic maar het sluit toch wel aan..

detlef
 
Back
Top