Steinberg Cubase SL

ps_sl_mini.jpg

Cubase VST SL, het kleine broertje van Cubase SX.
Hieronder een korte opsomming van de grootste verschillen.
  • Geen ondersteuning voor 6 kanaals surround
  • 3 inserts per kanaal minder
  • maximaal 16 ipv 32 vst instruments
  • Geen truetape tape saturation
  • mp3 encoding als upgrade
  • Geen professionele? score printing
Verder zijn de systeemeisen hetzelfde als SX. Ook het nieuwe VST linksysteem ontbreekt niet.
Het lijkt me een interessant pakket voor de muzikant met een kleiner budget.

Meer info op de steinberg website
 
Laatst gewijzigd:
Hmm... Dat klinkt heel goed; ze hebben precies weggelaten wat ik niet nodig heb. Gaat me weer wat centjes schelen als ik overstap op OSX.
 
enige wat ik jammer vindt is dat ze de truetape eruit hebben gegooid..maar dat schijnt hetzelfde algo te zijn als in magneto 1.5 ....en PSP vintagewarmer is volgens mij nog een betere vervanger..

ik lees op het duitse keyboards forum ook veel berichten over mensen die de crossgrade van logic naar SX hebben gemaakt..ze zijn bijna allemaal erg positief...

Olaf
 
Iemand al info over de prijzen? Ik zag ergens op een duitse site iets van €466.

Ik vind het er verder erg aantrekkelijk uitzien. Volgens mij is deze versie ook een stuk professioneler dan de oude cubasis versies.
 
Thanks Bambam, en wat kost een upgrade vanaf 'n recent gekochte VST 5.1(24)? Ik hoorde toen ik 5.1 kocht dat de upgrade naar SX €200,- zou gaan kosten, dus als SL voor minder kan ben ik blij.
 
Is het niet dat deze versie wel op win 98 draait ??

Is dat niet het geval ... dan komt ie er in iedergeval wel aan !!
 
Zow, da's waarschijnlijk net op tijd!! OnAcid, bedankt voor het plaatsen van je bericht m.b.t. SL. Wilde net SX gaan kopen maar ik gebruik uitsluitend de MIDI functionaliteiten dus SL wordt toch waarschijnlijk een verstandigere keuze. Als de MIDI gerelateerde mogelijkheden (sysex editor etc.) van SL 100% overeen komen die van SX wordt het SL!!
 
Tsja, zo gaat het tegenwoordig wel in softwareland.

Wil je iets nieuws gebruiken moet je gewoon mee qua OS.
Mja, wie draait er tegenwoording nog windhoos 9x? (Kuch!)

Maar schijnt dat een oude Cubeest voor Linux (midi versie) ook geport gaat worden. Krijg je daar lekker gezeik met OSS drivers en wat al niet meer. Daar durf ik wel op te gokken dat over een jaartje of zo menig Linux gebruiker Steinberg loopt te vervloeken om hun software.

En als je alleen midi wilt scoor je voor 50 pleuro's een Atari met cubeest. :)
 
Origineel geplaatst door ponchovogel
eeeh sx draait prima op 98

Klopt maar Steinberg ondersteunt 98 officieel niet en ik geloof dat je de legale versie ook niet zonder truken op 98 kan installeren.
 
Origineel geplaatst door 4-Tek


Klopt maar Steinberg ondersteunt 98 officieel niet en ik geloof dat je de legale versie ook niet zonder truken op 98 kan installeren.

Wel met de 1.02 update.
 
CUBASE SL heb ik in Canada besteld bij Kelly's. Zeer goedkope audio winkel. Kostte me ong. driehonderd euro excl. shipping.

Sl heeft trouwens een groot nadeel dat ik niet gelezen heb bij de opsomming:

je kan GEEN plug ins op audio blokken toepassen. zeer onhandig.
 
Dus je kan losse audio files niet processen met SL ? En alleen plugz in realtime mee laten lopen .
Goed dat ik dat weet zeg ik had bijna SL gekocht maar ga nu toch maar voor SX .
 
ja dat is behoorlijk kl*te. Slaat ook nergens op om zo'n belangrijke optie weg te laten. WIe verzint dat nou?
Ik ben er in ieder geval behoorlijk boos over.
 
Das flink balen zeg . Dat is een funktie waar je het programma voor koopt .
Niet echt netjes van Steinberg dat ze dat niet duidelijk vermelden .
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top