Aurora nieuwe analoge synth uit GB

Via een tip van OnAcid kwam ik te weten dat www.synthrestore.co.uk van plan is een nieuwe analoge synth uit te brengen. geschatte prijs 500 GBP
Heb even gemaild en er wordt ook een module/desktop-versie (geen 19" rack) overwogen.
 

Attachments

  • aurora.jpg
    aurora.jpg
    10,4 KB · Bekeken: 78
Ziet er leuk uit! Basically een Minimoog-cloon, gezien de specs en het uiterlijk, maar dan wel een goedkope: 499 pond (= 750 euro, nog zonder verzendkosten) valt nogal mee t.o.v. een SE-1x, M3X of Voyager. Maar die hebben dan wel weer wat meer opties natuurlijk en het is nog maar af te wachten hoe deze klinkt. En van de andere kant: een Pulse is ook een Minimoog-cloon, maar dan voor nog geen 300 euro.

To be continued...
("The item will be avialable from March 2005")

Aurora synthesizer.

MODEL type: AURORA AR1
VCO 1 : saw,pulse,triangle waveform, adjustable pulse width, octave shift.
VCO 2: saw,square,triangle waveform, adjustable interval (pitch), octave shift, sub oscillator.
VCO 3: saw,square,triangle waveform, adjustable interval (pitch), octave shift, sub oscillator.
(main tuning from front panel control)

LFO: (can be used as another vco at hi-frquencies, for ring mod type effects) routing to VCO's, Pulse width, VCF, VCO & VCF.
Individual tri,sq,saw, random waveforms (any combination can be used) Manual depth, plus mod. wheel amount.
VCF 12db type (gives more raw sounding edge, similar to Oberheim, early ARP Odyssey)
High or low pass type (switchable) cutoff, resonance, keyboard tracking, ADSR amount, moulation from vco 3 also.
ENVELOPE GENERATOR. ADSR type (attack,decay,sustain,release) routed to VCF, and VCA. Auto trigger switch

PERFORMANCE CONTROLS: ADSR can control LFO rate, portamento (glide), white noise level, main output volume.
INTERFACE. Main output,headphones out, CV input, GATE input, VCF external control, external audio input.
POWER: IEC (kettle-plug) power input (external power switch/fuse holder) 220-240 volts.
37 note keyboard.
Aluminium data plate, with serial/model number
UK price £499 (tbc)
 
Ja de mogelijheden zijn idd beperkt, maar wel 3 VCO's, waarvan een met PWM als ik het goed begrijp
En de mogelijkheid om de VCF cut-off via een AUX CV-in poort aan te sturen.
Een 12 db filter, dus toch niet helemaal een minimoog kloon IMO.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
En van de andere kant: een Pulse is ook een Minimoog-cloon, maar dan voor nog geen 300 euro.


Echt? Nee toch, ik heb er 1 en als een minimoog klinken? no way :D Volgens mij is ie ook nooit geadverteerd als minimoog kloon.
 
Origineel geplaatst door Arv
Echt? Nee toch, ik heb er 1 en als een minimoog klinken? no way :D Volgens mij is ie ook nooit geadverteerd als minimoog kloon.

Nee, en deze ook niet, zeker niet met een 12dB-filter, zoals Levka zei. Maar een monofone 3 VCO-synth met verder beperkte modulatie-mogelijkheden laat zich automatisch met een Mini vergelijken, toch? (ja, vast ook wel met een 2600, maar daar is de hardwiring te overrulen en sowieso is de Mini toch voor de hand liggender)

Maar wat ik maar wil zeggen: qua specs zit er niet bijzonder veel verschil tussen een Pulse-Aurora-SE1x-M3X-Minimoog-enzovoorts (vooral modulatiemogelijkheden en in-/outputs), maar overduidelijk wél qua prijs. Dus wil deze de concurrentie aangaan met, bijvoorbeed, de uitgebreidere en toch veel goedkopere Pulse, dan zal de klank érg speciaal moeten zijn.
 
een waldorf pulse was toendertyd ook 1000 gulden toe ie nieuw uitkwam ,dus qua prysverschill? en het verschil tussen een vco en een dco is vaak wel duidelijk hoorbaar,toch?
 
duh...
pulse was 1800 gulden, ging later naar rond de 1500 en zakte toen lekker deur naar de 850 of zo.
 
Ziet er zeker goed uit, en dat voor die prijs....alles staat of valt natuurlijk met wat eruit gaat komen. Wel jammer van die ene EG, maar je kunt voor dat geld natuurlijk niet te veel eisen gaan stellen.

Op de een of andere manier vind ik ook de naam niet echt passen; ook dat is verder natuurlijk niet belangrijk. Ik vind dit soort initiatieven van kleinschalige ondernemers echt heel erg okee....
 
Alleen is die firma echt een ramp om contact mee te krijgen.
Ik heb ze al 5 keer gemaild in een paar maanden tijd om een Arp VCO te kopen.
Ze antwoorden gewoon niet.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Alleen is die firma echt een ramp om contact mee te krijgen.
Ik heb ze al 5 keer gemaild in een paar maanden tijd om een Arp VCO te kopen.
Ze antwoorden gewoon niet.

Mischien hebben ze net nieuw personeel aangenomen ? :D
Ik heb binnen een dag twee maal heen & terug gemaild met een zekere mijnheer Adrian.
 
CV komt van de oude analoge bakkies, moest je toendertijd een converter voor kopen zodat je t om kon vormen naar midi, vandaar dus
 
Lijkt me niet interessant... kan natuurlijk nooit zo goed klinken als de software synths van tegenwoordig.
 
Origineel geplaatst door Solid_Snake
Lijkt me niet interessant... kan natuurlijk nooit zo goed klinken als de software synths van tegenwoordig.

Gelukkig zijn er geen domme opmerkingen, alleen maar domme mensen 8o
 
Back
Top