dane elec geheugen in een Korg Triton?

Lid sinds
16 juli 2002
Berichten
2.398
Hey, ik kom er met de help functie niet uit, maar als ik een post heb gemist, graag de link ;)

Omdat ik net de interne harde schijf kit heb besteld voor m'n Korg Triton dacht ik eraan gelijk het geheugen uit te breiden. Er is Dane Elec te koop alleen weet ik niet of het werkt? Iemand hier ervaring mee? Dacht aan 2x32 mb.
 
Hoezo? Wil je je Triton overclocken?

Maar gewoon proberen, want ook al zegt men dat het zou moeten werken weet je het pas echt zeker als het ook daadwerkelijk in't apparaat zelf werkt.

Anders gaat de koop niet door zou ik zeggen. :)

Trouwens op tweakers.net is zat goedkoop geheugen te vinden en als het in de buurt is kan je d'r altijd met je synth langsgaan en daar ter plekke proberen.
 
haha, overclocken? Nee, wil de sample optie gewoon optimaal gebruiken. Ik wilde geheugen bij informatique kopen, maar dan moet ik de korg naar Bergsche hoek meezeulen...

Wil wel persee nieuw geheugen hebben omdat ik niet van plan ben deze Korg ooit nog weg te doen.

En hoe ruiken we wie er allemaal op tweakers zit :)
 
Ik wil geen reklame maken, maar bij Rhy (forumlid) kun je 32MB modules van Kingston kopen, en die werken. Bij mij althans.
check http://www.ece-it.nl/forsale/new/memspecs.htm maar eens.

P.S. succes met je interne harddisk. Dat wordt flink knutselen. Ik heb hem overwogen, en heb ervan af gezien. Ik bouw wel een extern 1U 19"kastje met daarin 1 Harddisk en 1 CDRomspeler.
 
Nee, vindt het juist top om dit te weten. De prijzen zien er iig goed uit. Morgen maar even bestellen bij hem :)

Laten we hopen dat het niet al te moeilijk knutselen is. Overigens wil ik wel even met foto's en al laten weten hoe het inbouwen is gegaan als daar interesse voor is.
 
Rhy is een toffe gast, maar toch deden de geheugens voor m'n bak het niet. Erg jammer, maar ja wat niet werkt, dat niet werkt. En mag ik weer verder schooieren voor 2x 64Mb simmetjes.
Maar hoop dat je ook daar kunt slagen. :)
 
yeah! ik ben tof 8> :D

heb nu nog 5x 32MB SIMMs liggen die werken op de Korg Triton.

Daarnaast ook nog diverse andere 32MB SIMMs (andere config van de chips op de reepjes) maar heb die nooit kunnen testen in muziekequipment. In een PC doen ze het wel perfect.

Wat betreft die 64MB modules. Die werken inderdaad niet in de XV5080 (er wordt er maar 1 herkend van 64MB en niet de volledige 128 .. toch fuse?).
In een Kurzweil werkt het geheugen echter perfect. Blijft vreemd.

En inbouw van de 2.5" ide harddisk in de triton staan handleidingen met plaatjes op internet: http://www.musitronics.de/info-e/TritionHD_info_e.html
Maar nieuwe plaatjes is misschien wel tof ja ;-)
 
Jaja, hou nou maar gewoon die 2 reepjes van 32 mb voor me apart, ik ga zo geld overmaken via gironet :)

Ik zal onder het inbouwen mooie scherpe foto's maken en laten weten of het de moeite waard is geweest. Moet alleen nog wachten op de ptt.

M'n adres heb je al ontvangen.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Jaja, hou nou maar gewoon die 2 reepjes van 32 mb voor me apart, ik ga zo geld overmaken via gironet :)
M'n adres heb je al ontvangen.
Die had ik eral vanaf getrokken ;) 7-2=5
 
Hé, check je bankrekening nu toch eens... Oh nee, sh!t, Bij girotel wordt een overschrijving pas de volgende dag uitgevoerd. Kijkend op de klok is dat dus vandaag :)
Oh en dan gaat de Rabobank er eerst nog even mee beleggen (en dat in deze tijden).

Zucht ik heb wel weer geduld. Rhy als ik ooit nog wiskundige vragen heb, kan ik toch wel even bij je aankloppen. Je kunt goed rekenen heb ik het idee :p
 
Back
Top