KORG Triton Le HELP !!! Samplingboard maar geen samples kunnen inladen !!!???

CJ75

Using keys to open doors
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
431
Locatie
Tussen Den Haag en Leiden :-)
Hallo allemaal,

ben net in het bezit van een sample-expansionboard voor de Korg Triton Le.
Heb 'm dus geinstalleerd etc. Het is exact dezelfde zoals in de afbeelding die ik hier bij heb gevoegd.

Ook staat er op de KORG-site over sample-geheugen:

'The EXB-SMPL Board comes standard with 16-Mbytes of SIMM memory. This allows approximately two minutes, 54 seconds of monaural sampling, or approximately one minute, 27 seconds of stereo sampling. You can install a maximum of two 72-pin SIMM memory modules* to expand the memory to 64-Mbytes (when the standard 16-Mbyte module included is replaced by two 32-Mbyte modules).'

En op KORG-forums staat als antwoord op een vraag:

'In triton le you can load files (any kind supported) only through the built in smart media card or (if you have the optional sampling board installed) through scsi hard disk etc. There is no other way of loading files to Le.'

en ook:

'Yes if you have enough RAM installed you can load WAV even AKAI samples and use it on the keyboard as patches and afterwards to save them in korg's .ksf format'

Okay dus, bovenstaande in gedachten nemend, heb ik dus fijn op de PC wat wav-filetjes naar mijn smartmediacard overgezet, om die sm-card vervolgens in mijn Triton Le te plaatsen.

Triton Le aangezet, bij de media-sectie zie ik in het display inderdaad mijn wav-files met originele naam en eindigend op .wav-extensie.
Als ik op zo een betreffende file sta en ik druk op 'utility' en vervolgens op 'load selected' krijg ik de melding ' Memory overflow' ..........

Wie weet wat er aan de hand is ?

Ik bedoel, zoals blijkt uit bovenstaande Engelstalige teksten komt het sampleboard met 16 mb standaard aangeleverd EN kunnen er .wav-files vanaf smartmediacard ingeladen worden.

Wat doe ik fout ? (btw, ben nooit zo into PC's/intern geheugen etc. geweest)

HELP !

Thnx alvast :halleluja

CJ
 

Attachments

  • lrg_EXBSMPL.jpg
    lrg_EXBSMPL.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 112
Bij het opstarten geeft die aan hoeveel geheugen in de Triton
zit, geeft hij niets aan dan werkt het geheugen niet goed.
Ik heb zelf een Triton Studio en daar gaan 72 pins simms
in en dat geeft die bij het opstarten aan.
Je kunt ook kijken in het systeem en als deze Functie
in de LE zit je geheugen optimaliseren.
 
Bedankt voor je reply Digimod,

Ik heb even gekeken bij het opstartscherm.
Eerst: Starting system

Dan scherm met KORG-logo en er staat ook bij:

SIMM 1: ----------
SIMM 2: ---------- (beiden leeg dus)

maar in het midden van het scherm staat wel: EXB-SMPL , de Triton herkent de sampling-expansie dus wel.

En ja, er staat toch in de KORG-info en op diverse sites toch duidelijk dat de EXB-SMPL 16 mb SIMM bevat ? Dus moet er toch iets 'niet leeg' zijn ?

=( =( =( ;{


CJ
 
Zit er op je bordje iets dat hier op lijkt?

http://en.wikipedia.org/wiki/SIMM

Zoniet, dan heb je daar het probleem en moet je even op zoek naar zo'n reepjes.

edit: die 16 zit er standaard op maar kan er uit. Kan zijn dat de vorige eigenaar die heeft gebruikt om in een andere sampler te mikken, ze zijn niet overal meer te krijgen.
 
The EXB-SMPL Board comes standard with 16-Mbytes of SIMM memory.

klopt maar dit is een losse simm dacht ik .

Heb je de EXB-SMPL nieuw gekocht ?
 
Kijk aan jullie antwoorden heb ik heel veel !!! :halleluja

Het board dat ik installeerde is exact hetzelfde als op de afbeelding in mijn topicstart hier, daar zit dus niet zo een 'reepje' op als ik het goed heb gezien.

Nee hij was niet nieuw, 2e hands (via synthforumlid :) ) .

Hij gaf zelf aan dat hij het board nooit meer gebruikt had omdat hij vrij snel daarna met veel stand-alone samplers ging werken.
Dan zou het inderdaad kunnen dat hij ooit dat reepje eruit heeft gehaald voor de PC in de veronderstelling dat er misschien op een andere manier geheugen was verwerkt in het samplingboard ?

Maar als dat het is (zie nogmaals afbeelding bij mijn topicstart) dan mist in ieder geval zo een reepje. Dan weet ik dat het daar aan ligt (voor 99,9 %)

Tja, weten jullie wellicht waar ik dat nog kan halen/bestellen ? (ik ga wel zoeken maar misschien kennen jullie wat goede zaakjes)

CJ
 
Dit is weer een andere foto met een simm

Je kunt op MP kijken voor geheugen , dacht dat je 1 x16 kunt gebruiken of 2x16, 1x32
of 2 x 32., 72 pins , dit geheugen zit ook in de A3000/4000 en S3000XL etc...

Kijk voor de zekerheid even in je Handboek van de Korg Triton Le.
 

Attachments

  • KORGEXBSMPL.gif
    KORGEXBSMPL.gif
    31,6 KB · Bekeken: 111
Precies, bij mij dus echt geen SIMM aanwezig.
 
Moet ik trouwens nog rekening houden met een exacte benaming van het SIMM-kaartje en aantal pins ?

(ik heb op sites weleens termen als 'parity' en 'EDO' gezien als het om SIMM ging)
 
Kijk voor de zekerheid even in je Handboek van de Korg Triton Le.

Daar staat dat er door middel van 72-pins tot maximaal 64 mb aan geheugen uitgebreid kan worden
 
Daar staat dat er door middel van 72-pins tot maximaal 64 mb aan geheugen uitgebreid kan worden


Use 16-Mbyte or 32-Mbyte 72-pin SIMM
modules that are either Fast Page or EDO-compatible, with an
access speed of 60 nsec or faster.
 
Ha heb net effe in mijn AKAI s2800 sampler gekeken (die toch maar stoffig staat te worden) maar kon daarin na toch goed gekeken hebben helaas niet de SIMM zoals aangegeven vinden.

Dat wordt dus MP afstruinen ;{
 
Jeetje wat een toeval, gewoon op hetzelfde moment de advertentie op marktplaats bekeken !

BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN !!!

Wat zou ik kunnen bieden bij diegene ?
 
Sorry als ik veel vraag :o: maar eeehhh:

Voor die Triton kan ik dus 2 SIMMS sowieso en 1 op dat SAMPLING board ofzo plaatsen ?

Eh, die MP' er heeft het over 8 modules van 16 mb per stuk, maar ik heb er dus maar 3 nodig a 16 mb (is 15 euro) Toch ?
 
Okay bedankt ook Hazes !

Dus gewoon kwestie van 2 stuks bestellen en ik heb de juiste ?
 
Digimod,

die laatste tip die Hazes me geeft, is denk ik ook wel okay he :okdan:

CJ
 
Back
Top