nieuwe aphex analord ..

Origineel geplaatst door Septic
Daar kan ik me volledig in vinden.

Muziek moet klinken als muziek en niet als wiskunde :)

Klopt, maar dat gaat wat mij betreft niet op voor deze releases. Als je het over wiskunde en muziek hebt zou ik eerder naar bijvoorbeeld Autechre nijgen. Niet dat ik dat slecht vind, integendeel, maar dat is vele malen abstracter dan de Analord serie. Vergeleken met voorgaande releases van Aphex Twin vind ik dit verre van wiskundig. Veel tracks vind ik behoorlijk simpel klinken eigenlijk. Maarja, ik weet ook niet wat voor muziek jij doorgaans luistert.
 
Ik vindt dat je te snel afgeleidt wordt van het luisteren door al die reverse drumdingetjes etc.
Ik hou ervan om meegenomen te worden in de muziek, dit heeft juist het tegenoverstelde effect.

Het komt te gemaakt over.

En muziek mag best op wiskundige basis zijn gemaakt zolang dit maar niet de muziekbeleving verandert.
Sterker nog muziek is zowiezo op wiskunde gebaseerd maar dat terzijde ;) Anders zou het chaos/ruis zijn
 
Okay :) Niet jouw smaak dus gewoon. De kwaliteit varieert nogal soms, maar het grootste deel vind ik goed en sommige tracks heel erg goed. Ik vind het zeker niet te gemaakt overkomen en vaak stukken beter dan andere electronische scheten die meneer AFX in het verleden gelaten heeft. Ik zeg doet u mij nog maar zo'n setje met 12'es :D
 
In Aphex Twin gerelateerde nieuws: Chris Cunningham heeft een korte film gereleased, wat eigenlijk niet meer is dan wederom een videoclip van een track van Aphex, eentje van zijn druqz album. Het heet Rubber Johnny en is weer erg gaaf. Check it out! Erg zieke artwork ook:

rjbanner2.gif
 
Even gechecked...ik heb hier 1 tmt 4 liggen. Dus niet 5...

Nou moet ik mijzelf weer corrigeren...ik heb net ook deel 5 gevonden met die grafsteen erop...

Dus ik heb hier 1 tmt 5 liggen als iemand die nog moet overnemen om de collectie compleet te hebben laat het even weten.

Ik weet zeker dat ik deel 6 en daarna niet meer heb :D
 
Mjah, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Analord series ook niet bepaald denderend vind. Niet dat het slecht is, maar het staat nog steeds in de schaduw van het werk wat hij begin jaren 90 maakte. Als ik de diverse maxis zo hoor, heb ik eerder het idee dat hij wat half afgemaakte nummers uit die tijd gebruikt heeft hiervoor, en weer verder is gegaan met tankje-rijden.
 
Origineel geplaatst door Arv
vet vet vet!

bizarre video ja.. heel freaky. Zou hij het zelf gespeeld hebben?

naar verluid is het chris cunningham zelf. alhoewel hij erg op richard lijkt op bepaalde momenten.
ik vind de eerste 30 sec. toch het coolst.
 
Ja, 'tis Chris zelf, in een rolstoel en onder een dikke laag latex. Vette 'clip' trouwens, freaky en lachwekkend. Vooral het laatste stukje (hoofd tegen camera) is erg sick. Maar toch had ik er toch iets meer van verwacht... het had echt een korte maar nare en twisted horrorfilm kunnen zijn geweest, maar nu is het meer een komische videoclip geworden (wat natuurlijk ook vet is)..

Trouwens, er is een picture-disc versie van Analord 10 uitgekomen. Op beide kanten van de plaat staat het AFX-logo. De kwaliteit is (zoals altijd bij picture discs) iets minder dan de normale vinyl versie, maar hij ziet er wel erg dope uit..!
 
Erg leuk voor een clip, maar wel erg jammer dat we hier al zo lang op wachten. Het zou een short film moeten worden. Althans, dat waren de berichten ongeveer een jaar geleden.

De clip was zo'n anderhalf jaar geleden al klaar, dus ik vraag me af waarom het allemaal zolang heeft moeten duren.

Een beetje teleurgesteld, maar toch ook wel weer leuk.

:D
 
Origineel geplaatst door dsil
Erg leuk voor een clip, maar wel erg jammer dat we hier al zo lang op wachten. Het zou een short film moeten worden. Althans, dat waren de berichten ongeveer een jaar geleden.

De clip was zo'n anderhalf jaar geleden al klaar, dus ik vraag me af waarom het allemaal zolang heeft moeten duren.

Een beetje teleurgesteld, maar toch ook wel weer leuk.

:D

Het is ook een short film toch?

www.rubberjohnny.tv
 
Ben ik het niet mee eens. Een short film is een op zichzelf staand product. Dit is beeldmateriaal wat helemaal is afgestemd op de track van AFX. Dan vind ik persoonlijk het een clip en geen short (maar misschien ben ik een zeikerd!?)

Ik was ook in de veronderstelling dat er een short film van zou komen. Deze clip is namelijk al geruime tijd klaar en had ik al een keer gezien. De short zou op de DVD komen te staan. Nou begrijp van bleep (warpmart) dat alleen de clip op de dvd staat (running time: 6 min ongeveer) en dat er dan wel een ubergeil boekje bij zit.

Ik snap het niet helemaal, want we zitten al lang te wachten op iets dat al lang klaar is. Zou er dan toch nog een short zijn wat een verhaal verteld?? Laten we het hopen!!
 
400 euro!! Sjeetje mina, zou ik toch zelf ff 2 nummers moeten maken, 100 exemplaren drukken en verkopen als unreleased analord nummers. Echt wel dat er ingetrapt wordt.
 
Origineel geplaatst door ez`

Trouwens, er is een picture-disc versie van Analord 10 uitgekomen. Op beide kanten van de plaat staat het AFX-logo. De kwaliteit is (zoals altijd bij picture discs) iets minder dan de normale vinyl versie, maar hij ziet er wel erg dope uit..!

even een vraagje: wat is een picture disc?

als het goed is krijg ik binnenkort deel 10 en nog een andere die ik nog niet heb en dan is mijn collectie compleet:kroon:
 
Origineel geplaatst door chielos
even een vraagje: wat is een picture disc?

In plaats van zwartkleurig vinyl een leuk kleurig plaatje :)
 
Back
Top