nieuwe aphex analord ..

kijk dit vind ik een lekker 303 trackje:

http://www.tunes.co.uk/tunes/ram/big_groovy_fucker02.ram

tsja noem het crossover ik noem het gewoon een manier om alle funky muziek met een break erin (dus ook electro) met elkaar te mixen :)....een manier van afwisselenop een avond.....das toegankelijker en toch komen mensen dan in aanraking met dingen die normaal bestempeld zouden worden als "underground".
 
Bericht door een moderator:
topic opgeschoond. laten we het gezellig houden! :)
 
Origineel geplaatst door C-Code
kijk dit vind ik een lekker 303 trackje:

http://www.tunes.co.uk/tunes/ram/big_groovy_fucker02.ram

Zo zie je maar weer... smaken verschillen... Dat is wel één van de meest fantasieloze 303 tracks ooit... Nouja, ooit... er wordt wel meer van dit soort bocht gemaakt, ik had eigenlijk gehoopt dat je op dit soort rotzooi doelde toen je het over 303 geneuzel had... Helaas...
 
Origineel geplaatst door C-Code
kijk dit vind ik een lekker 303 trackje:

http://www.tunes.co.uk/tunes/ram/big_groovy_fucker02.ram

tsja noem het crossover ik noem het gewoon een manier om alle funky muziek met een break erin (dus ook electro) met elkaar te mixen :)....een manier van afwisselenop een avond.....das toegankelijker en toch komen mensen dan in aanraking met dingen die normaal bestempeld zouden worden als "underground".

beetje slechte chemical brothers rip off c code .. daar moet je de chicago acid feaks niet mee lastig vallen hoor ! ;)
het heeft namelijk veel weg van de acid die in hardstyle wordt gebruikt .. :bekdicht:
 
tsja noem het crossover ik noem het gewoon een manier om alle funky muziek met een break erin (dus ook electro) met elkaar te mixen ....een manier van afwisselenop een avond.....das toegankelijker en toch komen mensen dan in aanraking met dingen die normaal bestempeld zouden worden als "underground".

Die realaudio klinkt als een preset pattern uit mijn Korg Electribe of RM1X of anderzijds alle andere moderne machines waar de japaners preset patterns in zetten :D

Dan die track van Analord 9...http://www.clone.nl/2785.m3u...ooow die is dik!!!
8)
 
Origineel geplaatst door smackos
Die realaudio klinkt als een preset pattern uit mijn Korg Electribe of RM1X of anderzijds alle andere moderne machines waar de japaners preset patterns in zetten :D

maar is acid en electro geen preset muziek? het klinkt tenslotte toch allemaal hetzelfde.
de 808 is een beetje de supersaw van de acid en electro denk ik :D *D ;)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Klinkt wel goed die Sensurreal.
Ik heb 1 cd van Sensurreal en die blijft onwijs goed ondanks dat het met digi spul gemaakt is :p

hehehe een kurzweil ja .. zeker niet slecht voor die tijd hoor ! ;)
 
Origineel geplaatst door isnieZot
maar is acid en electro geen preset muziek? het klinkt tenslotte toch allemaal hetzelfde.
de 808 is een beetje de supersaw van de acid en electro denk ik :D *D ;)

Ja en alle gitaar muziek is ook preset muziek natuurlijk.

Gelukkig bestaan er geen domme opmerkingen.
Alleen maar domme mensen!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja en alle gitaar muziek is ook preset muziek natuurlijk.

Gelukkig bestaan er geen domme opmerkingen.
Alleen maar domme mensen!

dan ben ik even dom als smackos. want zijn opmerking was even belachelijk en ondoordacht als de mijne.
 
Kweenie isnie, hij klinkt iig niet als het origineel! Hij klinkt idd wel veel zoals die andere box energy remix van afx op die men records EP, maar hij klinkt wel iets ruwer dan die versie.
Waarschijnlijk is het een oude versie van de remix die nog ergens rondslingerde en kon Rephlex niks beters bedenken dan 'm op hun site te gooien.. ik vind 't iig niet erg!:L
 
*even bumpen*

Meesterlijke platen zijn dit. Er zijn mensen die denken dat het 100% analoog is, maar ik weet niet - al die edits, zoals die reverse stuff enzo lijkt me moeilijk om alleen maar analoog te doen. Maar misschien heb ik het mis?
 
Hier staat een overzichtje http://www.rephlex.com/artists/view/AFX, d'r is ook een player bij.

Kheb ook wel 's gehoord dat dit eigenlijk gewoon allemaal digitaal is. Of is dat in dit topic besproken? Heb niet alles terug gelezen.
Vind het nog steeds niet zo bijzonder. In vergelijking met wat hij eerder presteerde.

Maar dat ik het beter zou kunnen met zijn gear, zoals ik een paar jaar geleden beweerde blijkbaar, dat lijkt me sterk met mijn "talent", :) haha! Dus die neem ik terug.
 
Ja, de rephlex site is wel wat verbeterd afgelopen kerst gelukkig :P

Het lijkt me heel moeilijk om het beter te doen inderdaad. En de opmerkingen van mensen in deze thread in de richting van "die eeuwige 303s en 202s weer" vind ik ook niet echt steekhouden, want die repetitieve acid uit '88 is niet analord. Luister maar eens waar ie al die apparaten doorheen haalt, al die effecten, en die sequences zijn ook heel apart steeds, en nooit een bar hetzelfde zowat.

Het blijven geniale platen imo, prachtige productie, het arrangement is natuurlijk ook heel mooi. Maar hier zitten bijv. nummers tussen waarvan ik het arrangement soms niet geweldig vind, maar verzot ben op de productie.

En softsynths - ik weet niet. Dan heeft ie het daarna iig 40 keer door stoffige tapes en mixers en cassettebandjes moeten halen, voordat het zou klinken zoals het nu klinkt :P
 
En softsynths - ik weet niet. Dan heeft ie het daarna iig 40 keer door stoffige tapes en mixers en cassettebandjes moeten halen, voordat het zou klinken zoals het nu klinkt :P

...en daar is ie dan weer gek genoeg voor, om zoiets te doen :)

Bottom line is dat je bij RDJ gewoon nooit zal weten wat hij heeft gebruikt (qua apparatuur dan :D), en dat maakt eigenlijk niet eens zoveel uit want het gaat om het resultaat. Ik vind lang niet alles te pruimen maar het blijft gewoon een zeer interessante artiest met een hoop talent :halleluja
 
Back
Top