2 ic's kapot bij een Polysix..

deus_ed

Nieuwkomer
Lid sinds
2 februari 2005
Berichten
21
Locatie
Rotterdam
Hallo!!

Ik wil mischien een Polysix kopen maar nou word er gezegt "twee ic's zijn stuk dus er werken maar 4 Os"... Wat word hier mee bedoelt? Mischien ben ik niet de eerste die dit vraagt.. mischien wel.. maar ik ben totaal nieuw in deze technieken en heb er dus ook nog nooit van gehoord :confused: ..google zoeken hielp ook niet echt..

Is dit te repareren? te vervangen etc? hoeveel zou dat gaan kosten.. aangezien de polysix ongeveer 200 euro zou gaan kosten dan..

alvast bedankt..
:halleluja
 
ben ook geen expert, maar ik vermoed dat met de twee kapotte IC's twee stemmen bedoeld worden (de kapotte IC's zijn vermoedelijk twee oscillatoren). Je houdt dus een vierstemmige synth over. 200 euro's voor een kapotte PolySix vind ik wel wat prijzig. Met een beetje geluk en zoeken moet het wel lukken een goede Polysix te scoren tussen 250 en 300 euro. En ik kan me niet voorstellen dat je deze Polysix kunt laten repareren voor 50 -100 euro.

Je moet op twee dingen letten bij een Polysix:

- maken alle toetsen goed contact (is vervelend maar wel zelf te verhelpen)
- is de batterij vervangen? Als dit niet zo is, of de eigenaar kan je dit niet vertellen kan je 'm beter laten staan. Origineel heeft de Polysix een NiCd-batterij die niet bedoeld is voor lang gebruik. De batterij gaat vroeger of later lekken en kan dan schade veroorzaken aan de electronica. Grote kans dat dit ook bij deze PolySix is gebeurd. Dit repareren is lastig en echt iets voor de experts onder ons. Koop dus alleen een Polysix zonder batterijlekkage en met een vervangen batterij. Nogmaals, die vind je wel tussen de 250 en 300 euro.
 
Volgens mij is het erg moeilijk een goede polysix tekopen :D Erg jammer want ik vind de polysix een leuke synth.
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Volgens mij is het erg moeilijk een goede polysix tekopen :D Erg jammer want ik vind de polysix een leuke synth.