hoofdtelefoon uitgang -> line-in

StiebZ

knob twiddlin'
Lid sinds
9 april 2003
Berichten
592
Locatie
Jakarta
weet er iemand of het mogelijk is om een hoofdtelefoon uitgang aan te sluiten op de line-in van een versterker ?
of bestaat hier nog een convertor voor ?
 
het is misschien niet 100% zuivere koffie maar ik heb het althans al een paar keer gedaan
 
Hoofdtelefoon op de mic in lukt in ieder geval wel. Dan kun je je koptelefoon als microfoon gebruiken. Kwaliteit is niet al te geweldig, maar het werkt wel...
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Hoofdtelefoon op de mic in lukt in ieder geval wel. Dan kun je je koptelefoon als microfoon gebruiken. Kwaliteit is niet al te geweldig, maar het werkt wel...


ja hallo:erm:
 
doen :L wel beginnen bij laag volume en dan opdrijven :)
mss is het "geen zuivere koffie" zoals maks al zegt maar ik heb het al gedaan en het werkt :)


(heb erna wel mijn boxen opgeblazen toen ik een ander apparaat met line-out aansloot op de versterker en de volumeknop vergat terug te zetten :stupid )
 
Hoewel het qua impedantie niet optimaal is, mag je wel de hoofdtelefoon uitgang verbinden met een line-input.
Het is wel verstandig om het nivo van je bron (waar dus die hoofdtelefoon uitgang opzit) in te stellen ergens tussen de 50% en 75%, deze waarden zijn een vuistregel. Dit om te voorkomen dat je vervorming krijgt van je signaal.
 
Is dit een oplossing ? 2 weerstandjes van 1/4 watt, 4,7 KiloOhm. Past in een 6,3 mm plug Kost misschien 2 x 10 cent.
Werkt bij mij goed.
Succes
 

Attachments

  • verzwakker.jpg
    verzwakker.jpg
    4,2 KB · Bekeken: 147
Back
Top