Moog Voyager RME

De Moog Voyager bestaat nu ook in een 19" 5U Rack Mount Edition.

attachment.php

Komt Moog met een Voyager in een Rack? Of een Desktop voyager? Met een Voyager lite,The Electric Blue?
 
Last edited by a moderator:
Niet die neem ik aan?!

Da's een Rack Mount Kit for VX-351 & moogerfooger CP-251
 

Attachments

  • vxrack.jpg
    vxrack.jpg
    9,1 KB · Bekeken: 80
http://news.harmony-central.com/Newp/2005/MiniMoog-Voyager-RME.html

Moog Rack Mounts the Minimoog Voyager

January 10, 2005
The MiniMoog Voyager is now available in a new 19" Rack Mount Edition. The Rack Mount Edition (RME) is five units high and, with optional wood sides, doubles as a tabletop synth. The backlit front panel includes all of the front panel controls of the Voyager (with the exception of the touch surface). Presets from the Voyager are useable in the Rack Mount Edition. Multiple RMEs can be chained together with MIDI to achieve polyphony.

The RME's rear panel delivers all of the same input/output resources that are available on the Voyager via its MIDI IN, THRU, and OUT connectors, four audio input and output jacks, and two accessory port connectors. The output accessory port connects the RME's 21 control and gate outputs to the VX-351 Voyager CV Output Expander, while the input accessory port connects the 18 control and gate inputs to the VX-352 Voyager CV Input Expander (available soon).

The RME features audio outputs that are switchable between -2dBm unbalanced (musical instrument) and +4dBm balanced 600 Ohm (professional audio) configurations.

Bedankt, Yoozer, voor de tip!
 
Laatst gewijzigd:
Moog Music has announced a new addition to the Voyager family, the MiniMoog Electric Blue. The Electric Blue incorporates virtually all of the functions of the original Minimoog Synthesizer (produced from 1971 to 1984) with sound and beauty all its own. The Electric Blue is housed in an ash cabinet with a fractal blue finish and the awe-inspiring electric blue backlit front panel.

:erm: Kan HIER niet uithalen dat 't om een 19''-versie gaat..
 
Origineel geplaatst door Hanz
Bedankt, Yoozer, voor de tip!

Graag gedaan!
 
Oowkéé R.5 heeft gelijk! :halleluja

maarre, die Electric Blue is dus deez':
 

Attachments

  • 2707-img.jpg
    2707-img.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door r.5
Graag gedaan!

Yoozer had de primeur (incl. de link) in de chat... volgende keer beter, R.5! :D

Hij heet dus RME (zie bovenstaande quote) en Electric Blue is iets totaal anders.
 
i want a picture of that beast8)

een google'tje levert nog niks op...
 
-Weer- een minimoog? Waar gaat de wereld naar toe? :D

Maar toch ook proficiat aan oom bob dat hij dit nog allemaal voor elkaar krijgt. :halleluja

Ik wacht in spanning af op meer nieuws. :doei:
 
Origineel geplaatst door apollo
-Weer- een minimoog? Waar gaat de wereld naar toe? :D

Ja, maar deze keer ist een echte en niet zo'n voze getekende ViSTie :W

Origineel geplaatst door apollo
Maar toch ook proficiat aan oom bob dat hij dit nog allemaal voor elkaar krijgt. :halleluja

Tja, die mannen op pre-pensioen hebben blijkbaar toch niets anders te doen... :)
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Gaaf! Nu nog de cash :verkoght:

Valt ie dan niet down te loaden? }:|
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Oowkéé R.5 heeft gelijk! :halleluja

maarre, die Electric Blue is dus deez':

ik denk dat dit de anniversary edition is en dat de electric blue weer een hele nieuwe is. de electric blue aankondiging stond namelijk pas 5 januari op sonicstate en de anniversary edition al veel langer op de MOOG website, waar met geen woord wordt gerept over electric blue.

ik denk dus dat en de RME voyager én de electric blue echte nieuwe producten zijn. en de electric blue een kleinere voyager ofzo?
 
Origineel geplaatst door synthmann
...en de electric blue een kleinere voyager ofzo?

Geen idee! Dat zat ik me ook al af te vragen, ik dacht dat het gewoon een leuke facelift was - net zoals Studio Electronics custom faceplates maakt. Maar er staat op die site ook iets over "bijna alle features van de Voyager" en "een geheel eigen sound"; je zou dus verwachten dat er onder de motorkap ook iets is gebeurd? Mmm...
 
Origineel geplaatst door Hanz
Yoozer had de primeur (incl. de link) in de chat... volgende keer beter, R.5! :D

Het is maar goed dat Yoozer het nieuws niet gepost heeft; dat was vast wel geloofd... (wel door mij hoor; ik geloof alles! :D )
 
Ook een beetje vaag dat er nog nix op de site van Moog zelf staat. Dan pakken ze dat bij Access toch beter aan. Daar kondigen ze de TI al ruim van tevoren aan, zodat C gebruikers nog 5 maanden de tijd hebben om te sparen :D
 
De winter NAMM staat geloof ik voor de deur, waarschijnlijk vandaar dit soort last-minute press releases. over het algemeen werkt men zich uit de naad om een nieuwtje nog net mee te kunnen nemen naar de NAMM, desnoods als al dan niet werkend prototype

Overigens wel een heel interessante ontwikkeling! De MMV biedt de mogelijkheid om meerdere apparaten te "chainen" waarbij ieder 1 van de noten voor z'n rekening neemt Maar twee (of meer) van die grote bakken is wat te veel van het goede IMHO. zo'n rackmodule is dus ook erg interessant als expander van het orgineel. Ben daarom zeer benieuwd naar de straat-prijs !!!
 
Back
Top