Moog Subsequent 25

Blijkbaar komt er een kleine versie van de Moog Subsequent 37 aan, opvolger van de Sub-Phatty. Zou rond de €1000,- moeten gaan kosten.

Van Synth Anatomy:
Moog Subsequent 25, a 25-key version of the Subsequent 37 paraphonic analog Synthesizer is leaked in a Polish music shop catalog today.

According to the Polish Skylark Music Store, it features a two-note paraphonic (duo-mode) analog engine that is based on the design of the Subsequent 37 tribute edition.

The source also says that the Moog Subsequent 25 offers a 25 keys keyboard with aftertouch, 2 DAHDSR envelopes, a preset system with 256 sounds, arpeggiator and step sequencer. It comes also with a dedicated plugin editor that allows you to control synth from any DAW. It looks like this is the successor to the beloved Moog Sub-Phatty analog Synthesizer, which has been on the market for a long time.

CV & Gate Connectivity From The Tribute Edition?
If we can believe the source, it is based on the Subsequent 37 Tribute Edition, which is equipped with a selection of CV connections. So the Subsequent 25 will probably also have these with which you can connect to your Eurorack Synthesizer. On this Polish web store and in the matching catalog, you can see a price of 4444 Polish Zloty or converted US$1,167.84 and 1042€. Stay tuned for all details.
Source: Moog Fan Club Facebook Group

Moog-Subsequent-25.001-1024x576.jpg - Click image for larger version  Name:	Moog-Subsequent-25.001-1024x576.jpg Views:	0 Size:	32,8 KB ID:	3724203


Moog-Subsequent-25.jpg - Click image for larger version  Name:	Moog-Subsequent-25.jpg Views:	0 Size:	33,6 KB ID:	3724204
 
Laatst gewijzigd:
Leuk naast een Sub Phatty die er exact hetzelfde uitziet op de kleur na. :D

Klopt, alleen dan een paar 100 duurder. Hebben ze toch ook gedaan met de minitaur en de sirin (met kleine aanpassing) ?! :?
 
Wat ik niet begrijp... waarom hebben ze geen labels voor de shift functies gemaakt? Klein en compact snap ik. Dat niet alles een eigen knopje heeft, snap ik ook. Maar dit is gewoon gebruiksonvriendelijk. Kijk naar de BS2, daar hebben ze het veel beter aangepakt ( al moet ik zeggen dat het na de vele updates niet overzichtelijker van is geworden).
 
Die combinatie van knoppen is één van de redenen geweest om m'n Sub Phatty van de hand te doen.
Na een keer op een Sub 37 gespeeld te hebben vond ik het verschil in bedieningsgemak dusdanig groot dat ik terstond besloot de Sub Phatty te vervangen voor een Sub of Subsequent 37.
Hoewel ik de Sub Phatty redelijk snel kwijt was is er van het vervangen uiteindelijk niets terecht gekomen.

Een nieuwe Moog die de nadelen van de 'oude' Moog terugbrengt gaat hem hier dus niet worden.
 
Ik heb mijn subsequent 37 weg gedaan en een 25 in de plaats gekocht. Dat ding ziet er gewoon zo onweerstaanbaar knullig uit en heeft hetzelfde typische Moog geluid. Nice !
de 25 is veel compacter en wat mij betreft zelfs eenvoudiger in gebruik. De hidden features waren bij de 37 makkelijker bereikbaar, maar als je ze niet gebruikt ga je ze ook niet missen.
De editor vangt dat gebrek trouwens perfect op, voor wie toch graag dieper graaft.

En ja, hij heeft maar 16 presets. De meeste kleine analoge mono’s hebben geen presets, en daar klaagt niemand over.

my 2c.
 
Ja zo zie je maar, smaken en wensen verschillen. Ik heb juist mijn of meer het tegenovergestelde gedaan, van sub phatty naar sub37. Een wereld van verschil en echt heeel erg blij mee. De extra functies tov de sub phatty maken het ook wel waard.
Ik vind juist de 25 keys van de SP te weinig...
 
Back
Top