roland juno2 toetskontakten reinigen

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Heb je gebruikt: - Zeeman reiniger - JIF reiniger - AJAX reiniger .. Please let me know.

m

Ik ben ook wel benieuwd. Ik moet bij mijn alpha eingelijk ook enkele toetsen reinigen. Deze geven een hogere aanslagwaarde.

Heb je ook meteen de aftertouch gerepareerd? Ik heb dit eens bij een JX-8p gedaan. Veel werk, maar als je toch de toetsen los hebt, kun je het net zo goed gelijk even doen...

http://analog.no/mods/roland_jx8P_aftertouch_repair.htm
 
schrik niet

schrik niet

AFTER TOUCH :

De after touch heb ik nog niet aan de praat gekregen, het 'lipje' aan de linker zijkant wel in de het connectortje gekregen maar werkt nog niet. Ga ik volgende keer op studeren. Zal zeker de link hierover gaan raadplegen.


REINIGINGSMIDDEL :

Een wattestaafje kort tegen het sproeistuk van een fles glassex gehouden en vervolgende de kontakten op de printplaat voorzichtig ingewreven en met een droog wattestaafje goed droog gewreven.
Ook de binnen kant van de rubber strips (het korte en langere knopje) met een heeeeel weining glassex aangetipt en drooggewreven.

Alle toetsen doen het weer UITSTEKEND !!

Thanks

54fsben:okdan:
 
after touch

after touch

Heb inmiddels de aftertouch strip van elkaar getrokken.
geleidende rubber strip gereinigd. Ook deze rubber strip zou los moet kunnen zodat de meaal folie gereinigd (volgens verhaal in bovengenoemde link) kon worden maar dat zag ik effe niet zitten (dikke vingers hahahahah). de twee geleider strips op het andere deel ook gereinigd. Alles weer in elkaar en jawel de after touch doet het weer (op een paar na helaas maar ik laat het hierbij).
Kijk uit met reinigen dat je de dubbel zijdige plakrandjes niet "ontlijmd" zodat de twee strips weer keurig op elkaar plakken.

gr. 54fsben
 
Dat heb je rap gedaan. :)
Ik heb destijds (op de jx-8p) wel de metalen strip schoongemaakt. Daarna deed de aftertouch het weer als nieuw...

Ik heb er nu alleen nog geen zin in...
 
Back
Top