Syntecno: Teebee 303

Ok is goed..... Maar is het ook echt de moeite waard om t te doen dan?
Alleen om de auto glide zou ik t zelf niet doen...... tenzij ik binnen een straal van 40km bij mr teebee vandaan woonde
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik kan het niet laten de volgende stelling van Jes303 te corrigeren:



Er zijn namelijk verschikkelijk veel verschillende Ibanez pedaaltjes. Ibanez heeft allerlei disortion/overdrive pedalen gemaakt. En dan zijn er van de meeste exemplaren ook nog eens 5 of 6 generaties. De eerste 2 generaties van de "tube screamer" zijn zo'n beetje de meest gewilde overdrive pedalen die er ooit gemaakt zijn (de TS9 en TS808). Daarnaast zijn er nog allelei exotische varianten zoals bijvoorbeeld de Sonic Distortion (SD9). Als je 1 van deze Ibanez pedalen tegen komt kan ik je zeer aanraden ze te kopen, want de zijn retegoed.

De laatste paar generaties van Ibanez zijn niet zo goed. De 10 serie rockt nog wel, maar de 7 serie is stukken minder en die soundtankjes zijn ronduit waardeloos. In dat opzicht klopt de stelling dat een Boss OD2 beter klinkt dan Ibanez wel.

Maar goed...om een lang verhaal kort te maken: Het is wel duidelijk denk ik :)

Zijn die ''Tube Screamers'' nog nieuw te krijgen in de winkel?
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Er is een reissue van de TS9 nog nieuw in de winkel te krijgen. Die zijn ook goed.

129 euro voor de TS9 (alleen distortion)
155 euro voor de TS9DX (distortion + 3 meer effecten)
198 euro voor de Boss OD-2 (overdrive distortion)

Boss OD-20 Drive Zone: Thats 22 legendaryOverdrive/Distortion-Pedals, Attack Shape Regler rOverdrive Dynamik Heavy Octave Paramter, 4 User for yoursounds, Amp Control for switching your amp channels,LineOutput with Amp Simulation, power supply optional

Prijzig allemaal!
 
Die TS9 is DE klassieker. 129,- is niet heel erg goedkoop, maar dan heb je ook wat. Die TS9dx vind ik persoonlijk wel goed, maar er zijn mensen die het niet met mee eens zijn, maar dat is mierenneuken (nogmaals: "vind ik").
Die 3 extra effecten op een TS9dx zijn trouwens gewoon EQ instellingen of iets vergelijkbaars....je krijgt er natuurlijk niet ineens een octave/overdrive bij ofzo.

Bij die Boss OD20....met zijn 22 legendary overdrives erin, gaan mijn wenkbrouwen fronsen. Dat zijn dingen waar ik dus geen bal van geloof. Zulke beloftes zijn al honderden malen gedaan door allerhande bedrijven, maar ik heb nog nooit "the real thing" voorbij zien/horen komen via dat soort doosjes. M.b.t. tot dit soort dingen is: liever 1 mooi apparaat in de hand, dan 10 mooie apparaten op papier.
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Prijzig allemaal!
Ja, dat valt dan even tegen als je als ongelofelijke mazzelpik een Teebee voor maar 140 hebt gescoord ;).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Ja, dat valt dan even tegen als je als ongelofelijke mazzelpik een Teebee voor maar 140 hebt gescoord ;).

:D
 
Origineel geplaatst door Solid_Snake
Als je er eentje gaat kopen moet je flink draaien aan de knoppen, want die van mij zijn behoorlijk gaar. Als ik dus aan de knop van de filter freq draai, dan springt de waarde ervan alle kanten op. Matige kwaliteit van het bakkie dus.

Bij mij was de cutoff potmeter ook vrij snel na aanschaf gaar. Ik had er wel veel aan gedraaid, maar daar zijn ze ook voor bedoeld lijkt me.
Anyway, ik heb toen voor een paar euro een andere potmeter erin gezet (gekocht bij de plaatselijke electronicaboer) en
hoppekee, weer als nieuw !
Die nieuwe pot is trouwens wel veel beter, doet het nu al een jaar of 7
(al gebruik ik de Teebee de laatste tijd vnl. alleen maar vanwege de cv/gate functie)
 
Ik ga binnekort eens achter zo'n TS9 aan... Ik verwacht met een paar dagen een OS2.... Eerst maar eens kijken wat dat dingetje kan ;)
 
Woppaaaaaaaaaa... TeeBee voor niks gekregen. Gaat wel aan maar doet het niet. Ding van de week op de bus gedaan naar Robert!
 
vet vet vet hoor8)
 
Leuk voor de meeting in september.. 'n clone war :D
 
Back
Top