Syntecno: Teebee 303

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Hola,

Even wat vraagjes over de Syntecno teebee 303 mark 1.

Wat is precies het verschil tussen de mark1, 2, en 3?

Doet de mark1 veel onder qua geluid vergeleken de 3?

En hoe makkelijk is het om zelf de mark1 te upgraden naar een 2 of een 3?
Ik heb eens ergens gelezen dat je de weerstand kon vervangen en hierdoor een beter geluid kon krijgen, heeft iemand hier ervaring mee. Of kan iemand mij vertellen of dit inderdaad werkt en de moeite waard is?

Weet iemand misschien wat de gemiddelde doe het zelfer aan upgrades aan de mark1 kan doen?
En wat hiervoor nodig is en wat het onderdeel kost?

Ik weet dat de syntecno's geprezen clones zijn, maar ben zelf ook wel benieuwd naar wat ervaringen van mensen hier op het forum.

En wat moet een Mark1 (de zwarte) ongeveer kosten 2e hands?

Alvast bedankt voor jullie antwoord :biertje:
 
Vindt en gij zult zoeken : http://www.xs4all.nl/~syntecno/

Ik vind 't eigenlijk al bijzonder als ik er een enkele voorbij zie komen. Zelfbouwproduct en dat soort dingen. Rond de 250-300 euro, wat de gek... etc?
 
Ik had al op die site gekeken maar geen antwoord op mn vragen kunnen vinden ....
Alleen de specs van de mark3 staan erop .... Jammer genoeg geen vergelijkings tabel....
En oh ja ... Waar er NEW bij staat zit sowieso niet op de mark1 .... maar dat is new tegenover de mark2 ....
 
Hey daar!

Heb er altijd aan gedacht een Teebee 303 aan te schaffen.
Wist dat ik nog een artikel over de Syntecno had!
Effe geneusd....en...hebbe:tijdschrift Midi & Recording jan.1996...

prijs toen: fl.900,-
info : 020-6739486

Het artikel vermeldt dat de eerste versies wat kinderziektes hadden...bv. na stoppen van je sequencer(comp.) blijft ie "hangen".Ik zou dus de sowiezo de laatste versie nemen.

artiekel:"..als acid-machine slaat de Teebee een bijzonder goed figuur...veel beter dan de veelgebruikte Novation BassStation, die is voorzien van een 24 dB filter. Het verschil in klank tussen de 24-dB klonen enerzijds en de TB303/Teebee (18dB) anderzijds is groot..."

Ik weet niet of je weet dat ie een vier-kanaals midi-to-cv interface heeft, maar daar heb ik'm altijd voor willen aanschaffen..klank is goed en hij heeft een berg aan uitgangen/synchronisaties:
audio in,midi in,midi out/thru, 2xmidi thru,sync24 out, 4x gate out en 4x cv out.
Dus als je ooit nog een oude synth. zonder midi maar met cv/gate aanschaft, kan je deze met de Syntecno via Midi to cv/gate aansturen( 4 synthesizers dus ) !
Door gebruik van de audio in kan je hem als programmeerbaar filter gebruiken voor allerlei audio bronnen.

Gewoon kopen dus!javascript:smilie(':okdan:')
okdan
 
Heb zelf de gele mk2.
De sound is lekker dik en als je wilt kun je hem idd. verrekte veel als een tb303 laten klinken.
Ik heb hem vooral gekocht voor de cv converter die erin zit.
Deze cv converter heeft namelijk naast de gebruikelijke volt/oct ook hz/volt.
hz/volt(zeg ik het nou goed..?) heb je nodig voor o.a. de ms serie van korg en de oude cs serie van yamaha.
Dat aansturen gaat verschrikkelijk goed en per cv uitgang (4) is het type volt/hz appart te programmeren!
Als je er een ziet..koop hem dan niet maar geef mij een pb dan koop ik hem!:okdan:
 
Ok bedankt voor jullie antwoord :)
Maar voor die CV outs etc. doe ik het dus echt niet. Ik heb alleen VA's staan en ben absoluut niet van plan om vintage te gaan aanschaffen binnekort of in de toekomst. Audiofilter kan misschien wel weer leuk zijn.
Is er misschien ook iemand met een mark1 die misschien een leuke audio demo kan maken (de wav. jes op de syntecno site stellen niet veel voor). Gewoon een leuke bassline of zo'n typisch psy lijntje? en dan vooral in het laag en even lekker je teebee martellen in het hoog? :{
 
Ik heb zelf de mark I. Gebruik 'm alleen nooit meer eigenlijk.

Als je er eentje gaat kopen moet je flink draaien aan de knoppen, want die van mij zijn behoorlijk gaar. Als ik dus aan de knop van de filter freq draai, dan springt de waarde ervan alle kanten op. Matige kwaliteit van het bakkie dus.

Hij is natuurlijk ook perfect via midi cc aan te sturen.
 
Kwa 303 emulatie maakt het niet uit welke van de 3 je aanschaft.

Versie 2 heeft als extra een MS-20 ringmodulator.

Versie 3 heeft naast de ringmodulator ook nog een 2 kanaals midimerger en ook een 10 Volt gate output.

Iemand hierboven zei dat de eerste versie vast zou lopen en dat je beter een 2de versie kan kopen.
Dat is niet juist zo ver ik weet. Bij problemen kan je altijd contact opnemen met Syntecno, om je OS versie te updaten.

De mods staat gewoon op die site.
 
Hier een oud nummertje van mij met op een gegeven moment de Teebee MKI als 303 clone.
Het duurt wel even een tijdje voor het tweaken begint.
Geen idee meer welke sequencer ik gebruik heb. Denk SEQ-303 of de MPC.
http://www.smeyer.cistron.nl/music/live2001p2.ram (20Kbs :) )

Maar om je Teebee echt heel goed een 303 na te laten doen, moet je de sequence tips opvolgen die
op de site staan. Tevens was er geloof ik nog een kleine modificatie mogelijk en een OS update om het
nog authentieker te laten klinken. Dat heb ik allemaal nooit gedaan.
 
Ah ok :)
.RAM? heb je geen .mp3 ? ik heb een hele erge hekel aan real media player.... omdat het zich installeerd met een lading spam van hier tot Tokio =(
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ah ok :)
.RAM? heb je geen .mp3 ? ik heb een hele erge hekel aan real media player.... omdat het zich installeerd met een lading spam van hier tot Tokio =(

Er bestaat een reaplayer alternatief. Ben alleen ff de link vergeten.

Maar het was niet zo'n goed voorbeeld. Misschien dat ik nog iets beters kan vinden en anders misschien iemand anders.
Je kan er in iedergeval een prima emulatie mee maken. Acid Junkies gebruikte er vroeger ook eentje live naast een echte.
Rude66 gebruikt em ook.
 
Origineel geplaatst door Sander02
Precies! (zeg spijkie, dat gaat hard met die lijst van jou! :) )

Waarom ga je je Kurzweil verkopen?!
Las laatst in een bericht van jou dat je graag een kb. split zou hebben, met de Kurzweil kan je toch zeker wel een kb.split aanmaken over je samples...eveneens kb.split met zelfde toonhoogte van sample over een aantal toetsen ,of heb ik het verkeerd begrepen ? Doe ik met m'n e-mu ook.
Trouwens: een bericht plaatsen te 5:41 hr, had je nachtdienst?....zou anders wel erg zijn!......
P.S: gaan we nog optreden? Was laatste weken de House ook ff zat,... krijg je als je van meerdere muziek stijlen houdt...weet jij alles van...!
 
ik heb zelf de teebee mk2, een gele. er zijn weinig mk2's die geel zijn volgens robbie303 (maker). mk2's en mk3's hebben een ring modulator pot waarmee je extra klankmogelijkheden hebt. die zouden ook beter de pots / controllers kunnen verwerken. als ik een 2nd hand teebee zou willen zou ik minimaal voor de mk2 gaan, of anders de mk3. deze laatste heeft als toegevoegde waarde een midi-merger en meer thru's.

verder is het een all-in-one box: bass-synth, sync converter en 4x cv/gate. 2ehands zou ik niet meer dan 200 euro uitgeven voor een exemplaar in goede staat. hij kan best aardig een tb-303 nadoen, maar vind em toch niet de feel van een echte 303 geven; gewoon leuke acid-achtige sounds.

echte 'liquid-acid - overvloeiende tjilpende wowende snerpjes - knorretjes - brommetjes' - kortom 303 loops haal je er niet uit; gedeeltelijk komt dit door de manier waarop je een midi-pattern programmeert, gedeeltelijk door de architectuur vd teebee (een echte tb heeft nl. een tijdvaste pre-note slide hetgeen inhoudt dat de s/glide altijd even lang duurt in tegenstelling tot een portamento en hij voordat-de note bereikt wordt al geslide wordt zodat precies 'op de beat' de note zijn doelpitch heeft - uhuh - tevens heeft de accent vd echte tb een tamelijk gecompliceerd effect op het geluid) - als je van plan bent 303's na te doen ga dan niet wannebe doen (zoals ik destijds deed) - kan je beter een echte pakken of een audiorealism softsynth (die zo en zo klinkt - probeer dat maar eens uit een syntecno te halen (wie-o-wie?)). de teebee klinkt al snel te tjoeperig en het verloop vd pots individueel en helemaal in combinatie met elkaar lijkt niet op die van de echte. er zijn momenten dat-ie behoorlijk in de buurt klinkt maar zodra je bijv. aan de env mod of resonance gaat draaien valt-ie door de mand.

trivia: bij sommige mk2's kun je aan opstart-melodietje horen dat je een snellere processor je hebt dan in de mk1's: de mk2's en mk3's hebben een veel snellere cpu dan de mk1's en van sommigen mk2's (zoals de mijne) is de software niet geheel geupdate waardoor het tempo vd opstarts-sequence nog niet bijgesteld en daardoor de opstartsequence op zeg 250 bpm afspeelt - heb ik uit originele bron :dj:
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hier een mark3 staan die het sinds kort niet meer doet..alleen af en toe nog wat gepruttel. Ik gebruikte hem sowieso voornamelijk als cv converter trouwens.
Qua geluid: aardig basslinertje; behoorlijk rauw geluid, vooral het filter. Maar het lijkt niet op een tb. Mijn MG-1 en MS10 maken af en toe geluiden die meer bij een tb in de buurt komen. Zoals velen al zeiden: de typische tb303 sound ligt voor een groot deel aan de sequencer. Maar voor 150 euro zou ik hem niet laten liggen.
 
Ik heb dus net vandaag de Teebee binnen ........ 140 euros + een gitaar pedaal (zoom 505) met distortion etc. etc.
Dus een leuke koop :D
En ik moet zeggen ..... Het geluid is best leuk..... Maar de echte TB loops zoals bijv. Warp brothers ze regelmatig maakt lijken me inderdaad een beetje lastig (al kan ik daar nu nog weinig over zeggen) .... Maar toch is dit beestje zeker wel in staat lekker agressief te schreeuwen en te fluiten... Vooral toen ik de gain van mn mixer ff op max had gezet....... Ik moet m nog proberen over mn gitaar pedaaltjes.. En weet zeker dat ie dan helemaal uit zn dak kan gaan :{
I heb net gelezen dat de meeste serieuze teebee gebruikers allemaal boss gitaar pedaaltjes gebruiken en dat je hierna het verschil tussen de teebee en de tb minimaal is.......
Maar goed ik heb even kabeltjes nodig zodat ik mn pedaaltje kan aansluiten en zal daarna es een audio demootje in elkaar flansen :)

Maar nu even iets anders........
EPROM updaten..... Wat heb ik hiervoor nodig en wat kost het.... En hoe werkt het? En is dit iets wat een technisch leek zoals ik zomaar even kan doen?
Ik heb denk ik software versie 2.2 is het ook de moeite om mn teebee te updaten of te laten updaten?
 
ik kan zelf de gele overdrive-distortion combi-pedaal (ik geloof os-2) aanraden, want die gaat van mooi overdrive ('rond') naar scherp distorted, en kan je zelf instellen. lekkerder dan de boss turbo-overdrive (kgeloof de od-1 - ook geel, overstuurt wel heel erg plat) en ook beter dan de ibanez pedaaltjes...

in combinatie met de teebee kan je hier iig makkelijk josh wink 303 sounds maken :okdan:
 
Ik ga binnekort eens op onderzoek uit voor FX pedaaltjes..... bedankt voor de tip :okdan:

Ik heb hier een voorbeeldje waarin in enkel wat VST plugins gebruik.... En ik moet zeggen dat dit behoorlijk Acid klinkt :{
 

Attachments

  • acid-lijntje.mp3
    773,4 KB · Bekeken: 45
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE


Maar nu even iets anders........
EPROM updaten..... Wat heb ik hiervoor nodig en wat kost het.... En hoe werkt het? En is dit iets wat een technisch leek zoals ik zomaar even kan doen?
Ik heb denk ik software versie 2.2 is het ook de moeite om mn teebee te updaten of te laten updaten?

Das gratis. Even contact op nemen met meneer Teebee en dan een afspraak maken. Het is zo gebeurd. Maar ik weet niet of meneer teebee het nu nog doet. Zal waarschijnlijk wel. Laat maar weten, kan ik het ook nog eens doen.
 
Ik kan het niet laten de volgende stelling van Jes303 te corrigeren:

Boss overdrive-distortion combi-pedaal (ik geloof os-2) ook beter dan de ibanez pedaaltjes...

Er zijn namelijk verschikkelijk veel verschillende Ibanez pedaaltjes. Ibanez heeft allerlei disortion/overdrive pedalen gemaakt. En dan zijn er van de meeste exemplaren ook nog eens 5 of 6 generaties. De eerste 2 generaties van de "tube screamer" zijn zo'n beetje de meest gewilde overdrive pedalen die er ooit gemaakt zijn (de TS9 en TS808). Daarnaast zijn er nog allelei exotische varianten zoals bijvoorbeeld de Sonic Distortion (SD9). Als je 1 van deze Ibanez pedalen tegen komt kan ik je zeer aanraden ze te kopen, want de zijn retegoed.

De laatste paar generaties van Ibanez zijn niet zo goed. De 10 serie rockt nog wel, maar de 7 serie is stukken minder en die soundtankjes zijn ronduit waardeloos. In dat opzicht klopt de stelling dat een Boss OD2 beter klinkt dan Ibanez wel.

Maar goed...om een lang verhaal kort te maken: Het is wel duidelijk denk ik :)
 
Back
Top