Syntecno TeeBee Mark III aansturen met een TB-03

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ola

Ik heb een Syntecno TeeBee Mark ||| en nu probeer ik die met een Roland TB-03 (of een Behringer TD-3) te sequencen. De fijne sequencer van de nieuwe bakjes gebruiken met het warme geluid van de Syntecno. Nu schetst mijn verbazing dat de noot hoogte van ongeveer 2 octaven te laag is.

Ik heb ff in Rust een programmaatje geschreven wat de noten twee octaven transposed en dan naar de syntecno stuurt, maar dat is natuurlijk niet erg ideaal.
Nu zie ik in youtube filmpjes ook dat mensen direct een TD-3 aansluiten op een syntecno, dus nu zit ik te denken dat mij TeeBee misschien gereset moet worden.

Zijn er andere TeeBee eigenaren die ditzelfde probleem hebben?
 
Ja, da's hier ook zo met de TB-3 en syntecno

ik transpose door cubase met de midi transformer plugin,

tja, wel kei graaf, een 'echte' TB-303 (syntecno) sound met de TB-3

ik sync ook andere synths met de TB-3, de JX-03 en twee A-01 in stereo gesplit

En 'k gebruik een UC-16 controller om de Syntecno controllers aan te sturen, want dat zijn te zware pot meters, ook geroute in cubase
 
Ik dacht ff dat het aan mij lag.

Die anatek is interessant. Ik wil een computerloze omgeving!
 
Inmiddels bij DLSE langs geweest voor die Anatek en wat synths laten repareren. Erg fijne zaak!

Ik ga trouwens ook ff een midi controller gebruiken inderdaad voor die syntecno.. die pots zijn echt te lomp. Goeie tip.
 
Ja die Pot's zijn ni bruikbaar om realtime te tweaken

Je zal de midi ctrl messages wel nog kunnen vinden denk 'k ?? ergens vanaf 10

Er is wel één midi controller vd TB-03 hetzelfde als die vd teebee dacht 'k,, dan veranderen ze allebei tegelijk,, tja k moet het eens opzoeken,,
 
Ik heb de manual van de Syntecno dus dat komt goed!
 
Mensen hier verzameld die (meer) verstand hebben van de Syntechno T303... Ik heb er sinds kort weer eentje en werk tegenwoordig niet meer vanuit een Atari maar vanuit Pro Tools :). Nu weet ik dat slides gemaakt konden worden met midi cc 0. In pro tools is midi cc0 echter uit het standaard midi cc lijstje verwijderd. Weet iemand hoe ik met Pro Tools toch slides kan aansturen?
 
Back
Top